Twórcy zagłębili się w niejasne inspiracje, aby odkryć nowy scenariusz.
W nowym wywiadzie dla Press Start, twórca gier Brass Token miał okazję rzucić więcej światła na nadchodzącą grę z horrorem atmosferycznym, Pieśń. Dyrektor kreatywny Mike Skupa miał wiele do powiedzenia na temat jego inspiracji i tego, czego możemy się spodziewać.
W naszej poprzedniej relacji z tej gry omówiliśmy już główne założenie i scenariusz. Kobieta uczestnicząca w duchowym odosobnieniu odkrywa, że tak naprawdę znajduje się pod kontrolą niebezpiecznego kultu i zaczyna widzieć halucynacyjne wizje niezwykłych stworzeń.
Mike wyraźnie stwierdził, że wykorzystali horrory z lat 70. jako źródło inspiracji, szczególnie jeśli chodzi o estetykę. Możesz przeczytać jego komentarze na ten temat poniżej:
„Dla nas atmosfera jest najważniejszą rzeczą, na której się skupiamy, to tworzenie uczucia strachu i niepokoju na całej wyspie. Wiele postaci udaje się na rekolekcje, aby przezwyciężyć problemy, które dręczą ich w ich życiu lub rzeczy z przeszłości. Więc wszyscy mają w sobie element niepewności. A potem jest to bardzo odległa sceneria, nawet kryptonim gry pierwotnie brzmiał „Remote”, ponieważ chcieliśmy po prostu czegoś, co byłoby na skraju świata, z dala od technologii, z dala od innych ludzi i współczesnych postaci.
Więc myślę, że tak, to uczucie strachu, ale także coś, co jest dla nas bardzo ważne, ponieważ energia była kluczem do koncepcji i patrzyliśmy na wiele odniesień z horrorów z lat 70. i tak dalej, kolor był naprawdę ważny dla nas również. Tak więc połączenie grozy, piękna i tego poczucia zachwytu, osobiście to jest jedna z rzeczy, które naprawdę kocham w horrorach i weird fiction i tak dalej, to po prostu doświadczanie nowych rzeczy i nowych pomysłów. Więc to naprawdę do nas przemówiło. To coś, co cię pociąga, jest to coś, co jest atrakcyjne i wciągające, a kolory, liczby i święta geometria, nawet nasze stworzenia są zaprojektowane tak, aby przybierać wygląd świętej geometrii i symboli i tak dalej, więc po prostu posiadanie tego rodzaju spójności w całym tekście.”
Mike nie wymienił w tym wywiadzie żadnego konkretnego horroru, odnosząc się do dekady, która mogła być szczytem horrorów, więc może być niejasne, do jakiego rodzaju filmów się odnosi. W okresie, który miał włoski giallo, brytyjskie przeróbki horrorów filmów Universal i amerykańskie horrory science-fiction, gdzie jest wpływ tych filmów na Pieśń? Bardziej prawdopodobne jest, że Brass Token zainspirował się szczególnym rodzajem amerykańskich filmów nadprzyrodzonych o sektach. Filmy takie jak Mesjasz zła, Przestraszmy Jessicę na śmierć i Frozen Scream są dziś zapomniane, ale z powodzeniem budują swój horror wokół ich niesamowitej atmosfery i obracają się wokół kultów i tajnych stowarzyszeń.
Ale abyśmy nie zapomnieli Pieśń to wciąż gra wideo. Mike omówił również niektóre z tych elementów gry.
System walki nadal istnieje, ale nie w takiej formie, w jakiej istniejesz. Zamiast broni fizycznej używasz przedmiotów takich jak sól, szałwia i ogień, aby walczyć z tymi dziwnymi stworzeniami z Mroku. Czerpiąc inspirację z ruchu New Age do serca, nie walczysz z nimi fizycznie, ale używasz przeciwko nim magicznych ataków. Tak więc, podobnie do fantasy RPG, możesz myśleć o tej broni jako o zasobach, które będziesz musiał zrównoważyć, ponieważ różne zasoby mogą być używane do walki z różnymi stworzeniami.
Istnieje system rozgrywki związany ze zdrowiem psychicznym, który jest powiązany ze stworzeniami. Jeśli doświadczasz złych lub negatywnych emocji, te stworzenia będą się nimi żywić. Niektórzy gracze mogą nadal nie być przyzwyczajeni do idei zdrowia psychicznego jako niezbędnej części gry, ale w przypadku The Chant starali się, aby było ono płynne z narracją i rozgrywką.
Jeśli chodzi o świat gry, schronienie znajduje się w centrum wyspy i wracasz do niego, aby uzyskać dostęp do innych części świata, podobnie jak hub i szprycha.
Pieśń z pewnością ma wiele obietnic z samego tylko swojego unikalnego założenia. Miejmy nadzieję, że uda im się wszystko dobrze ułożyć i rozpocząć nową, odmienną grę grozy.
Pieśń ukaże się 5 listopada 2022 roku na PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S i PC.
Źródło: naciśnij Start