Ludzie uwielbiają budować rzeczy. Maszyny, gadżety, narzędzia, zabawki; i tak dalej. Teraz, dzięki potędze nowoczesnej technologii, możemy nawet budować oprogramowanie, które pozwala nam budować jeszcze rzeczy w nim zawarte. Można powiedzieć, że kompilacja w kompilacji — budowanie koncepcji. Pomijając kalambury, to jest dokładnie to, co nowy tytuł indie Osocze chodzi o; dając inżynierom narzędzia, których potrzebują do tworzenia.
Opisuje Dry Licorice, studio stojące za nowym tytułem Osocze jako „kreatywny inżynieryjny plac zabaw, na którym możesz zbudować dowolne urządzenie, jakie możesz sobie wyobrazić”.
Gracze mogą konstruować maszyny, roboty, pojazdy, zrobotyzowane zwierzęta, a nawet „całe światy gry”, pośród wielu innych kreacji, które są pozostawione wyobraźni samych konstruktorów.
Osocze oferuje różnorodne zestawy narzędzi i menu, które mają różnego rodzaju różne wartości, przełączniki i inne komponenty, aby umożliwić twórcy ustawienie dokładnych parametrów, których potrzebują, aby obiekt, z którym wchodzą w interakcję / łączenie, działał zgodnie z przeznaczeniem. Ten system wydaje się podobny do tego z Nintendo Garaż Konstruktora Gier na Switchu i Media Molecule Marzenia na PS4.
W tej notatce, podobnie jak te tytuły, Osocze pozwoli twórcom nie tylko zachować dla siebie swoje niesamowite osiągnięcia. Zamiast tego społeczność będzie mogła udostępniać nowe projekty za pośrednictwem Warsztatu Steam, niezależnie od tego, czy będą to pojedyncze obiekty, czy zupełnie nowe niestandardowe światy gier.
Osocze obiecuje zaoferować solidny zestaw narzędzi, który ma sens, koncentrując się na wykorzystaniu mocy „intuicyjnych narzędzi robotyki, fizyki i programowania wizualnego” w sposób, który pozwala również na zabawę. Nic więc dziwnego, że studio określa to jako „inżynierską piaskownicę”.
Podobne tytuły do tworzenia gier na PC, takie jak Roblox już istnieją, ale Osocze wydaje się, że stara się usprawnić wrażenia na tyle, aby zwykli twórcy nie zostali zasypani zbyt skomplikowanymi narzędziami i operacjami, które mogłyby ich sfrustrować.
Oczywiście, jak udowadnia się raz za razem, za każdym razem, gdy gra zawiera treści tworzone przez użytkowników, wiąże się ze mną ogromna liczba skandalicznie ambitnych projektów, które zrodziły się z tego stworzone przez niezwykle utalentowane osoby. Dlatego nie zdziw się, jeśli zobaczysz mnóstwo filmów na YouTube, w których użytkownicy popisują się lub prezentują trochę dzikich Osocze-zasilane kreacje.
Zwłaszcza jeśli chodzi o jego zdolność do projektowania światów gry w samej grze, bardzo interesujące będzie zobaczyć, jak wiele twórca może ujść na sucho, jeśli chodzi o możliwość wiernego odtworzenia istniejących tytułów w tej grze. Osocze. Znowu to jest coś Roblox może już zrobić (i raczej dobrze) i Marzenia jest również dość solidny z tym.
Sucha Lukrecja nie ujawniła jeszcze dokładnej daty premiery Osocze na razie. Na razie jest po prostu oznaczony jako nadchodzący w „początku 2023 roku”. To nie jest zbyt daleko od chwili publikacji. Więc spodziewaj się, że wskoczysz stosunkowo szybko. Będzie to jednak tytuł wczesnego dostępu i pozostanie nim przez „co najmniej rok lub dwa”, mówi studio. Ma jednak nadzieję, że zbuduje stałą społeczność, która pomoże jej ukształtować ostateczną wersję gry.
Możesz przyjrzeć się bliżej Osocze na swojej stronie Steam.