To ciekawy czas dla twórców Halo na zmianę silnika gry.
Wydaje się, że krąży wiarygodna plotka, że Microsoft przeniósł Halo do silnika Unreal.
Kilka źródeł, w tym ACG AKA Jeremy Penter, Sean W Dubs i Jez Corden, publicznie dyskutowało między sobą, że ich źródła potwierdziły, że ta plotka jest naprawdę wiarygodna. Należy zauważyć, że niektórzy z tych ludzi nie mają dobrych wyników w zakresie plotek takich jak ta. Biorąc pod uwagę, że Jez początkowo sam był sceptyczny, ale teraz najwyraźniej współpracuje z Seanem w celu ustalenia plotki, wskazuje, że mogą oni mieć bardzo dobre źródło, aby to stwierdzić, być może w Microsoft lub nawet w samym deweloperze 343 Industries.
Chociaż informowaliśmy o plotce o możliwej przyszłej grze Halo w produkcji, na razie musimy założyć, że trwają prace nad grą usługową Halo Infinite, a następnie prawdopodobnie innymi przyszłymi projektami Halo.
Halo Infinite zostało zbudowane na silniku Slipspace, silniku gry 343 stworzonym specjalnie dla tej serii. Jego twórcy nazwali go „mityczną bestią”, zbudowaną na starym silniku Halo CE. Twierdzą również, że umożliwia programistom robienie rzeczy, które nie są możliwe na innych silnikach. Co ciekawe, Slipspace ma części pochodzące od Fabera, narzędzia do edycji gier. Faber był również używany w najstarszym klasyku Aureola gry, chociaż Slipspace nie ma bezpośredniego związku z żadnym z poprzednich silników gier Halo.
Unreal ma ciekawą i bogatą historię jako sam silnik gry. W ciągu ostatnich 24 lat przestali być tylko głównym silnikiem gier wideo Unreal do jednego ze standardów dla samych silników gier wideo.
Czy jest jakiś powód, by wierzyć, że ta plotka jest wiarygodna dla reszty z nas? To może być ogromne. Chociaż nie mamy żadnych szczególnych informacji poufnych na wyższym poziomie niż ludzie z branży, czy też inni wtajemniczeni, istnieją pewne publicznie dostępne informacje, które działają jak wielki słoń w pokoju.
Najnowsza wersja Unreal, Unreal 5.0.3, została wydana 12 lipca 2022 roku. Gdyby był czas na przyjęcie silnika gry dla nadchodzącej przyszłej gry Halo, byłby to ten czas. 343 miałby okazję przestudiować możliwości nowego silnika, podczas gdy Aureola nieskończona kontynuuje lutowanie w swoim obecnym silniku Slipspace.
Jeśli istnieje jakiekolwiek bliskie porównanie z jakąkolwiek inną firmą zajmującą się grami, która przestawia się na tak ważny silnik gier na czcigodną franczyzę starszych gier, byłoby to w końcu Tekken Team porzuciłby własny silnik gry na zamówienie, który wykorzystywał wiele narzędzi deweloperskich PlayStation, na rzecz Nierealny silnik. Ta zmiana silnika umożliwiła w końcu debiut franczyzy na PC, i oczywiście biorąc pod uwagę sukces Tekken 7który przeniósł się do Tekken 8.
Ta zmiana silnika sprawdziła się dla Tekken Team. Czy to może być coś, co pomoże 343 Industries w tworzeniu przyszłości? Aureola gry lub nowe treści dla Aureola nieskończona? Ciekawe będzie, czy i kiedy 343 i Microsoft w końcu poczują potrzebę wyjaśnienia, co robią w tym zakresie.
Źródło: Reddit