Naprawdę nie wiemy już, w co wierzyć w tej grze.
Mamy szokującą historię o tym, co działo się za kulisami Firewalk Studios.
To pochodzi od Colina Moriarty'ego, byłego dziennikarza gier wideo w IGN, a obecnie właściciela Last Stand Media na YouTube. Colin mówi, że w prywatnej rozmowie zwrócił się do niego ktoś, kto pracował nad Zgoda.
Ponieważ Colin nie jest już dziennikarzem, wahał się, czy podzielić się tą plotką. Ale rozmawiał ze źródłem przez jakiś czas i postanowił pójść naprzód, ponieważ te twierdzenia przeczą temu, co wielu innych słyszało i w co wierzyło. Podsumujemy ich twierdzenia poniżej, ale możesz zobaczyć, jak Colin mówi o tym na Twitterze tutaj.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie opóźnione do 2026 roku, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krążą gorące plotki na temat Grand Theft Auto 6 i wiele osób nie chce, żeby okazały się prawdą.
Przeczytaj więcej
Sony rozpoczęło współpracę z pierwotnym właścicielem Firewalk, UnlikeMonsters, pod koniec 2020 r. i zakończyło ją w 2021 r. W pierwszym kwartale 2023 r. Zgoda była w wersji alfa, a na grę wydano już 200 milionów dolarów. Colin nie wie, jak ten budżet rozkłada się między Sony i UnlikeMonsters.
Źródło Colina twierdzi następnie, że Zgoda w tym czasie była w „śmiesznej formie”. Sony zdecydowało, że chce dokończyć ten projekt, więc wydało kolejne 200 milionów dolarów, aby zatrudnić zewnętrznych deweloperów do pracy nad grą, aby uczynić ją „minimalnie wykonalnym produktem”.
W takim stanie gra taka jak ta byłaby wystarczająco dobra, aby przedstawić ją inwestorom, ale zwykle nie jest to ostateczna wersja gry. Jeśli wiesz, jak gry są czasami przedstawiane firmom niekompletnym jako „pionowy wycinek”, minimalny produkt wykonalny jest jeszcze dalej w linii, do punktu, w którym wiesz, że można go ukończyć i wprowadzić na rynek.
Colin mówi, że od pierwszego kwartału 2023 r. do premiery gry Firewalk i te inne studia nie pracowały nad dwoma głównymi elementami gry. Jednym z nich jest onboarding, czyli proces, w którym nowi gracze uczą się grać w grę. Drugim elementem jest monetyzacja, a z tego, czego dowiedzieliśmy się o planach usług na żywo Sony, wydawali się zdeterminowani, aby wszystkie ich gry były sprzedawane detalicznie za 40 USD.
Ale to nie wszystko. Colin zauważył, że Sony zapłaciło za większość (nie całość) tego 400-milionowego budżetu i zdecydowanie ustanawia rekord największej straty Sony na pojedynczej grze wideo. Ale Sony ma jeszcze większe budżety na inne nadchodzące 1św. impreza i 2i projekty imprezowe w toku. Jeśli obejmują one Maraton I Uczciwa gra$, Zgoda to dopiero początek.
Colin wskazuje palcem bezpośrednio na Hermena Hulsta, CEO Sony Interactive Entertainment Studio Business Group. To Hermen zobaczył Zgoda w pierwszym kwartale 2023 roku i rzekomo postrzegał ją jako „przyszłość PlayStation”.
Hermen uważał również, że może to być ogromna własność intelektualna, taka jak Star Wars, w tym sensie, że mogliby nadal tworzyć gry wideo i media na temat własności intelektualnej. To wyjaśnia nadchodzące Zgoda Odcinek Secret Level oraz plany cotygodniowej publikacji przerywników CG za ogromne pieniądze.
Colin obwinia również część problemu Zgodarozwoju do „toksycznej pozytywności” w firmie, która nie pozwalała pracownikom mówić nic złego o grze. Brzmi to bardzo podobnie do tego, co weteranka branży Laura Fryer uznała za zepsutą pętlę sprzężenia zwrotnego w Firewalk, czego doświadczyła, produkując niektóre ze swoich gier.
Teraz pierwszą reakcją, jaką widzieliśmy, było to, że niektórzy ludzie wskazywali, że budżet w wysokości 400 milionów dolarów nie jest wiarygodny. Christopher Dring stwierdził, że „Concord nie otrzymał nawet żadnych wydatków na marketing powyżej linii”. Niektórzy zauważyli, że Colin wcześniej rozpowszechniał błędne plotki, a my sami wskazaliśmy to samo na temat Dringa.
Ale Ethan Gach z Kotaku, który w zeszłym tygodniu doniósł o odejściu Ryana Ellisa z Firewalk, również się wtrącił. Jego słowami:
„Mogę potwierdzić część o toksycznej pozytywności. Niektóre źródła, z którymi rozmawiałem, obwiniały mentalność chowania głowy w piasek przeniesioną z korzeni studia Bungie.
Przeczucie, że gra się uda, ponieważ drużyna była zbyt dobra, żeby zawieść. Więcej napiszę w przyszłym tygodniu”.
W tym momencie uważamy, że słuszne jest podważenie wszelkich historii, jakie słyszeliśmy o Firewalk Studios i Zgoda za kulisami. Nawet jeśli nie wierzysz w deklarowany budżet w wysokości 400 milionów dolarów, inne informacje od źródła Colina przeczą wielu spekulacjom, które słyszeliśmy o grze. Jednocześnie malują wiarygodny obraz, ponieważ podobna sytuacja rzekomo była przyczyną problemów związanych z Bungie.
A w szerszym kontekście widzimy Pete’a Parsonsa pełnego pychy z powodu Przeznaczenie 2Hermen Hulst ma to samo zdanie Zgodai w mniejszym stopniu pycha Insomniaca polegająca na wydawaniu zbyt dużych kwot na Spider-Man 2 MarvelaMożna by argumentować, że to sugeruje większy problem z zarządzaniem w PlayStation, a także istnieje wiarygodny przypadek, że wskazuje to na Sony zmagające się z tymi samymi wyzwaniami, z którymi mierzą się obecnie inne firmy zajmujące się grami.
Ale czy pamiętasz, jak dyrektor finansowy/operacyjny Sony Hiroki Totoki powiedział, że PlayStation nie rozumie, jak osiągnąć „ogólny wzrost i zrównoważoną rentowność dla zwiększenia marży”? Wygląda na to, że dokładnie o tym mówił. To prawdopodobnie również powód, dla którego Hiroki, jako człowiek w Sony, który prowadzi księgi rachunkowe, mianował się również prezesem PlayStation. Hermen Hulst, na swoim stanowisku dyrektora generalnego, odpowiada bezpośrednio przed Totoki. Możemy sobie tylko wyobrazić, jakie rozmowy prowadzili na temat tej gry, podczas gdy świat mógł zobaczyć tylko końcowy wynik.