Chociaż nie jest to całkowicie niepotwierdzona historia, ta historia pokrywa się z tym, co widzieliśmy po opracowaniu i wydaniu Halo Infinite.
Wokół 343 Studios krąży nowa, niepokojąca historia Halo Nieskończonośćco być może nie zostało całkowicie potwierdzone, ale bardzo dobrze pokrywa się z tym, co wiemy do tej pory.
W tym tygodniu informowaliśmy o trwających zwolnieniach w firmie Microsoft i tyle Halo Nieskończoność deweloper 343 Studios był w szczególności celem tych zwolnień. Wiele kluczowych osób w studiu odeszło w ciągu ostatniego roku, w tym Bonnie Ross, która była założycielką 343 Studios.
Tak twierdzi poufne źródło Halo Nieskończoność nie osiągnął swoich ogólnych celów, w tym wyników sprzedaży, w wyniku czego studio zostało przekształcone w „koordynatorów franczyzy”.
Co to oznacza Halo Nieskończoność nie będzie już posiadał nowych kampanii fabularnych, a prace skupią się na multiplayerze. Chociaż 343 Studios jest w dużej mierze odpowiedzialne za tę pracę, większość z nich została już zlecona na zewnątrz, aby wspierać studia.
Microsoft jest również otwarty na dalsze prace nad Aureola gry, ale już nie ważne Aureola projektowanie. Zamiast tego oczekuje się, że będą to spin-offy w nowych gatunkach lub potencjalnie kontynuacje Halo Infinite, które zostaną wykonane przez zewnętrzne studia. Rola 343 Studios będzie taka, jak LucasArts dla Gwiezdnych wojen, koordynując tak, aby te historie były spójne z tym, co zostało już opowiedziane w serii. Microsoft najwyraźniej już kupował takie gry od 2020 roku, a te zostały celowo zaplanowane, aby miały mniejsze budżety i koszty.
Silnik Slipspace nadal jest używany jako silnik Halo Nieskończonośća Microsoft w rzeczywistości pozwoli innym firmom zajmującym się grami studiować i wykorzystywać go do tworzenia nowych Aureola Gry.
Nasze źródło dało nam również mały wgląd w to, co podobno było burzliwym okresem rozwoju Halo Nieskończoność. Joseph Staten kierował małym zespołem pracującym nad wieloma mniejszymi i samodzielnymi kampaniami DLC Halo Nieskończoność, planował utrzymać grę przez kilka miesięcy, a być może lat. Wszystkie te plany zostały odrzucone, ponieważ Microsoft zdecydował się zmniejszyć straty i przyspieszyć rozwój. Wszystko to wydarzyło się, gdy Bonnie Ross była jeszcze w studiu. Staten niedawno zdecydował się opuścić 343 Studios, ale zamiast tego przeniesie się w Microsoft do Xbox Publishing.
Te szczegóły składają się na wyjaśnienie, dlaczego kilku kluczowych pracowników na wyższych stanowiskach w 343 Studios odeszło z firmy w zeszłym roku, w ciągu kilku miesięcy. Samo Halo Infinite zostało wydane 15 listopada 2021 roku, więc nie była to pochopna decyzja ze strony Microsoftu.
Co więcej, wyjaśnia to również, dlaczego 343 Studios było szczególnie celem ostatniej rundy zwolnień. Nie wiemy, jakie były powody zwolnień w The Coalition i Bethesda Game Studios, ale może to być związane z planami dotyczącymi innych gier, które również postanowili anulować.
Źródło: Świergot