To solidny plan mający na celu zakończenie nieurodzaju gier na Xboksie.
Nowa plotka głosi, że Microsoft pracuje nad rozwiązaniem swojego odwiecznego problemu braku gier własnych.
Jak donosi Windows Central, utworzyli nowe studio złożone z deweloperów King, aby tworzyć gry AA na mniejszą skalę. W szczególności zamierzają tworzyć gry na mniejszą skalę z największych franczyz Activision i Blizzard.
Uważają, że te gry są przeznaczone na urządzenia mobilne, ale nie jest wykluczone, że można je przenieść na konsole i komputery. Uważamy, że istnieje ogromny powód, aby tworzyć mniejsze gry na konsole i komputery, bez urządzeń mobilnych w równaniu.
Jeśli chodzi o skalę, sensowne byłoby przeniesienie gier mobilnych na bardziej solidne platformy. Jednak gracze mobilni są zakorzenieni w modelu free-to-play, do tego stopnia, że prestiż Apple nie mógł przekonać ich własnych konsumentów do kupowania portów gier konsolowych AAA na ich platformach.
PRZECZYTAJ TAKŻE Warner Bros. Właśnie kupił Multiversus Developer Player First Games
Jeśli chodzi o większą monetyzację franczyz, to mogło to być działanie w toku jeszcze przed przejęciem Activision Blizzard King przez Microsoft. Ale jeśli Microsoft chce to wykorzystać do wzmocnienia swojego harmonogramu gier, będzie chciał nauczyć tych mobilnych deweloperów, aby przynajmniej część z tych gier tworzyli również na konsole.
Nie może być przypadkiem, że informacja o tym pojawia się kilka dni przed 7 sierpnia. Jest to oficjalna data zamknięcia Potężny Doomjedną z takich inicjatyw innej dużej firmy przejętej przez Microsoft, Zenimax, mającą na celu zaspokojenie ich potrzeb Los franczyzy na urządzenia mobilne. Niezależnie od tego, czy Microsoft odziedziczył tę inicjatywę, czy też sam wpadł na nią w ciągu ostatnich kilku miesięcy, wiedzą, że nie chcą powtórzyć popełnionych tam błędów.
PRZECZYTAJ TAKŻE Modern Warfare 3: Wyjaśnienie trybu Wojownika w CoD
I właśnie tutaj miałoby sens przynajmniej zbadanie oddzielnych projektów AA dla gier konsolowych i mobilnych. Jeśli chodzi o kształt, jaki mogłyby mieć te gry, nasze źródło wskazuje na kreatywne mniejsze gry, takie jak Balatro I Uziemionyale AA w rzeczywistości odnosi się do tytułów takich jak Darksiderzy, Nurkowie piekielni 2, Kunitsu-Gami: Ścieżka BoginiI Nadal budzi głębię.
Te gry mogą być imponujące wizualnie, a nawet duże pod względem czasu gry. Ale widzimy, że po prostu nie są prawdziwymi AAA, od tego, jak nie starają się wycisnąć grafiki na nowoczesnych platformach do granic możliwości, a także są rzeczy, których nie robią, do których jesteśmy przyzwyczajeni w większych grach.
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Valorant w końcu ukaże się na konsolach w tym miesiącu
Prawdziwym argumentem jest to, że potencjalnie będą to gry za 50 USD lub tańsze, jeśli nie będą darmowe. Microsoft mógłby z łatwością uzasadnić zielone światło dla kilkunastu z tych gier, aby wypełnić resztę cyklu życia Xbox Series X|S. Presja na porażkę i sukces nie będzie tak duża, ponieważ jeśli wszystkie zawiodą, ci deweloperzy będą mogli po prostu wrócić do Kinga. To skalkulowane ryzyko z dużym potencjałem wzrostu i mamy nadzieję zobaczyć owoce tej inicjatywy prędzej niż później.