Fani Half-Life mogą nie chcieć wciągającego symulatora, ale i tak nie wiemy jeszcze, dokąd Valve z tym zmierza.
Mamy ciekawe nowe informacje na temat rozwoju kolejnej Pół-życie gra z ostatniej rundy eksploracji danych Tylera MicVickera.
Już wcześniej informowaliśmy, że Tyler wierzy w tę nowość Pół-życie będzie miał „bardziej rozbudowany i otwarty świat z inteligentnymi postaciami niezależnymi, fajnymi pojazdami i zupełnie nową mechaniką grawitacji”.
Dziś dzieli się kilkoma świeżymi szczegółami, które najwyraźniej wprawiły w zakłopotanie innych widzów i czytelników. Wyjaśnimy więc, jakie informacje, które udostępnił, są dziś istotne.
Tyler odkrył, że Valve wdało się w agresywną falę rekrutacji w latach 2021–2023. Zatrudnili ponownie wielu byłych pracowników i programistów Valve, a także zatrudnili osoby, które pracowały w iD software, MachineGames, Sucker Punch, Insomniac Games i Naughty Dog.
Warto zauważyć, że większość tych nowych pracowników to artyści lub projektanci poziomów. Te bardzo specyficzne potrzeby zdają się wskazywać na specyfikę samego Valve.
Ludzie tacy jak Cayle George czuli, że muszą opuścić Valve, aby tworzyć takie projekty Half-Life: W klatce. Biorąc pod uwagę, że Valve spędziło znaczną część czasu na tworzeniu bardzo komercyjnych tytułów, takich jak DOTA 2 I Counter-Strikemogli wypędzić talenty, które chciały podejmować bardziej ryzykowne działania. Dla Impas i to Pół-życie odrodzenia, potrzebują z powrotem tych, którzy podejmują ryzyko, kreatywnych ludzi.
Tyler znalazł także nowe dane w Zakleszczenie plików, które jego zdaniem zostaną wykorzystane w następnym Pół-życie. I w tym miejscu niektórzy czytelnicy byli zdezorientowani, ponieważ nie podał wielu szczegółów, które jego zdaniem znajdą się w grze. Tyler wyjaśniał, że poprzednie wypowiedzi Valve na temat tworzenia gier potwierdzają jego teorie na temat tego, z czego korzystają Pół-życie Teraz.
Nowy Pół-życie wprowadza atrybut zwany właściwościami powierzchni, który brzmi niewinnie, ale w rzeczywistości jest pełen potencjału.
Na przykład Tyler odkrył, że niektóre powierzchnie mają określoną temperaturę zapłonu i przewodność cieplną. Punkt zapłonu to punkt, w którym obiekt zapala się po wystawieniu na działanie ciepła. Przewodność cieplna to szybkość, z jaką materiał pochłania ciepło z pobliskich źródeł ciepła.
Mówiąc wprost, Valve wprowadza rzeczywiste właściwości prawdziwych materiałów do swojej strzelanki z Gordonem Freemanem w roli głównej. Tyler twierdzi, że dzięki temu gra będzie niemal wciągająca, ale na razie mówimy tylko o systemie gry, który znalazł. Nie wiemy, jak daleko Valve zajdzie w grze.
Jednak potencjał tych systemów jest rzeczywiście bardzo duży. Valve potrafi ustawić detale takie jak kartka papieru zapalająca się szybciej niż drewniana deska. Wygląda na to, że Valve stosuje ten system do wszystkiego w grze. NPC mogą wpływać na właściwości powierzchni w takim samym stopniu, jak gracz. Możesz więc sobie wyobrazić, że wróg podpala pobliską deskę, aby cię nią zaatakować.
Tyler opisuje nawet złożony system, który już istnieje Half-Life 2 i jak można to zmienić.
Jeśli więc nie zdawałeś sobie z tego sprawy, Half-Life 2 nie zapewnia tylko określonej ilości amunicji za każdym razem, gdy natkniesz się na skrzynkę z amunicją. Właściwie to podaje te liczby na miejscu i na tej podstawie podejmuje decyzję w oparciu o to, jaką masz broń, ile amunicji Ci zostało i jaką broń preferujesz.
To dużo, co Valve udało się osiągnąć w grze stworzonej dwadzieścia lat temu. Ale teraz system ten będzie również brał pod uwagę otaczające Cię powierzchnie, gdy się do nich zbliżysz. Tak więc, korzystając z powyższego przykładu, mogliby dać ci kule, które zachęcają lub zniechęcają do wzniecania pożarów.
To naprawdę fascynujące i być może się tego dowiemy Pół-życie 3 ostatecznie okaże się immersyjnym symulatorem. To może nie być wybór tak długo Pół-życie gracze będą zadowoleni i jesteśmy pewni, że Valve o tym wie. Jednak Valve zawsze wydawało się lepiej rozumieć, czego fani oczekują od swoich gier, niż inni twórcy. Zobaczymy więc, jak ten system będzie się sprawował, kiedy w końcu otrzymamy tę grę.
W międzyczasie nie możesz obejrzeć poniższego filmu Tylera.