PlatinumGames jest teraz w znacznie lepszej pozycji do produkcji Scalebound niż dziewięć lat temu.
Krąży nowa plotka, że Microsoft może mówić o wyłączności Xbox, która została już anulowana, ale może zostać przywrócona.
W jednym z odcinków Xbox Era Nick Baker wyjaśnił, że dwa różne źródła poinformowały go, że Microsoft rozmawia z PlatinumGames o przywróceniu Skalowany.
Skalowany została ogłoszona już w 2014 roku. Gra akcji, w której grasz ludzką postacią, która następnie kontroluje gigantycznego smoka, miała być Xbox One. Niestety, burzliwy cykl rozwojowy spowodowałby wiele problemów w rozwoju PlatinumGames. Problemy były na tyle poważne, że Microsoft zdecydował się wycofać projekt trzy lata później.
Wracając do plotek, Nick wyjaśnia, że nie zna szczegółów na temat tego, co by to pociągnęło za sobą. Na przykład nie wiedziałby, czy PlatinumGames po prostu dokończą pracę, którą już wykonali, czy też zaczną od nowa. Uważa, że jeśli się uda, minie wiele lat, co sugeruje, że pojawi się na konsoli po Xbox Series X|S. Ale myśli, że Jez Corden z Windows Central słyszał te same plotki, więc Jez sam wyrzucił kilka zwiastunów.
W zeszłym roku Hideki Kamiya z PlatinumGames szczegółowo opisał problemy, z jakimi borykało się studio Skalowany dla Xboxa One. Między innymi nie byli w stanie przystosować się do pracy z Unreal Engine i nie mieli doświadczenia w tworzeniu gry sieciowej. Inne studia były w stanie pokonać te przeszkody i przejść całą drogę do wypuszczenia produktu końcowego, ale Kamiya przyznaje, że PlatinumGames nie było w stanie tego zrobić. Ogólnie rzecz biorąc, Kamiya wyjaśnił, że ostatecznie odpowiedzialność nie spoczywa na Microsoft za anulowanie gry, ale na PlatinumGames za niespełnienie zadania.
Ale to prowadzi nas do interesującej sytuacji dla studia dzisiaj. Od tego czasu mają duże doświadczenie w tworzeniu gier online i pracy z Unreal. Choćby Upadek Babilonu ostatecznie zakończyła się porażką, PlatinumGames również zdobyło cenne doświadczenie w jej produkcji. Oczywiście ich sukcesy w Bayonetta 3, Nier Automatyoraz Łańcuch Astralny utrzymywał je na powierzchni i dodawał do tego doświadczenia.
Innymi słowy, PlatinumGames ma teraz doświadczenie, którego brakowało im, gdy zaczynali pracę Skalowanyi współpracowali z większą liczbą partnerów niż Sega i Nintendo, w tym z Activision, Square Enix i DeNa.
Chociaż nie wiemy, czy to przejdzie i jaką przyjmie formę, PlatinumGames ma lepszą pozycję do pomyślnego doprowadzenia tego projektu do końca. Śmiem twierdzić, że mogą nawet uczynić Scalebound świetną grą akcji, z czego słynie PlatinumGames.
Możesz przeczytać komentarze Nicka z podcastu XboxEra, zredagowanego dla jasności, poniżej.
„Wiesz, Team Ninja udzielił wywiadu, w którym powiedział:„ Bylibyśmy szczęśliwi mogąc zlecić Ninja Gaiden na zewnątrz ”, więc po prostu wszedłem na Twittera i powiedziałem, wiesz co? To Platinum Games robi Ninja Gaiden. Tak mi powiedziano. To nie wszystko, co planuje Platinum Games.
Więc powiedziano mi również, małą plotkę, że Platinum może również współpracować z Xboksem, aby spróbować przynieść – teraz spójrz, jest bardzo, bardzo, jest wcześnie, rozmawiamy bardzo, bardzo wcześnie teraz, ale powiedziano mi, że Platinum ponownie współpracuje z Xboksem, aby przyjrzeć się przywróceniu Scalebound.
Nie wiem, jaką formę to przybierze, nie wiem, czy spróbują złożyć kawałki tego, co zostało z powrotem, kiedy to było, kiedy zostało odwołane w 2019 roku. Nie wiem jeśli mają zacząć od zera.
Zabawne jest to, że mam to z dwóch źródeł.
Sam w to nie wierzyłem, kiedy po raz pierwszy powiedziano mi, że moja odpowiedź w tym DM brzmi dosłownie: nie ma mowy, nie ma mowy. Ale potem, kiedy pojawił się drugi, pomyślałem, że dobrze, poczekaj sekundę, może coś w tym jest.
Źródło: XboxEra przez Tech4Gamers