Wydaje się, że Pocketpair został wystarczająco ukarany za próby pozyskania wsparcia z zewnątrz.
Pocketpair ujawnił patenty podlegające Palworld kontra Pokémony proces sądowy.
W nowej aktualizacji na swojej stronie internetowej zidentyfikowali patenty, które według The Pokémon Company naruszają w grze Palworld.
Patenty są następujące:
Patent nr 7545191
[Patent application date: July 30, 2024]
[Patent registration date: August 27, 2024]
Patent nr 7493117
[Patent application date: February 26, 2024]
[Patent registration date: May 22, 2024]
Patent nr 7528390
[Patent application date: March 5, 2024]
[Patent registration date: July 26, 2024]
Jak możesz sobie wyobrazić, mielibyśmy trudności ze znalezieniem tych patentów w japońskim urzędzie patentowym i przekazaniem ich naszym czytelnikom. Jak się jednak okazuje, japoński rzecznik patentowy Kiyoshi Kurihara słusznie zidentyfikował je jako potencjalne patenty, które The Pokémon Company wykorzystałaby w swoim pozwie przeciwko Pocketpair. Firma Automaton Media przetłumaczyła informacje z tego artykułu pierwotnie opublikowanego w serwisie Yahoo Japan, a szczegóły można przeczytać tutaj.
Warto zauważyć, że zasięg Automatona skupiał się na mechanice Pokéballa, ale patenty te w rzeczywistości dotyczą łapania potworów lub stworzeń w różnych scenariuszach. Interesujące jest również to, że patenty te zostały wyraźnie zastosowane dopiero w tym roku i później Palworld został oficjalnie wydany. Firma Pokémon mogła nie uważać za konieczne dochodzenia swoich praw własności intelektualnej, dopóki nie zobaczyła premiery tej gry.
Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie określić, czy ma to wpływ na to, czy są to uzasadnione roszczenia The Pokémon Company na podstawie prawnej, czy poza sferą prawną, na zasadzie posiadania przez twórców oryginalnych pomysłów. Jak niedawno informowaliśmy, prawa własności intelektualnej w Japonii i Ameryce bardzo się od siebie różnią, do tego stopnia, że normy dotyczące praw autorskich i znaków towarowych dosłownie wyglądają, jakby pochodziły z innego świata.
Jednak oświadczenie końcowe Pocketpair okazało się niezwykle interesujące. Ich słowami:
„Będziemy nadal bronić naszego stanowiska w tej sprawie w drodze przyszłych postępowań sądowych.
Prosimy pamiętać, że nie będziemy odpowiadać indywidualnie na zapytania dotyczące tej sprawy. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek sprawy wymagające publicznego ogłoszenia, ogłosimy je na naszej stronie internetowej itp.”.
Można to zinterpretować jako, że Pocketpair po prostu gra bezpiecznie, gdy rozpoczyna się postępowanie sądowe. Uważamy, że możliwe jest, że poczuli się ukarani po tym, jak próbowali zgromadzić poparcie w procesie sądowym. Podczas gdy Zachód zdawał się opowiadać w przeważającej mierze po stronie Pocketpair i przeciwko The Pokémon Company, w Japonii ludzie nie lubią Pocketpair i Palworldsamodzielnie.
Wystarczająco źle było, że ZUN, słynny undergroundowy twórca Touhou Project, odrzucił etykietę niezależnego dewelopera i określał siebie jako dewelopera doujin. I zrobili to, ponieważ Pocketpair powiedział, że toczy pozew w imieniu japońskich niezależnych twórców.
Oczywiście Pocketpair naprawdę bardziej potrzebował wsparcia ze strony swoich rodaków, Japończyków, niż ludzi z Zachodu, jako że sprawa toczyła się w Japonii. Zrobiliśmy inne raporty na temat tego, dlaczego Pocketpair jest niepopularny w ich ojczystym kraju, o czym ludzie z Zachodu mogą nie wiedzieć, ale możesz spodziewać się przyszłych aktualizacji od The Pokémon Company i Pocketpair na temat tego pozwu powoli wyciekać, ponieważ prawdopodobnie nie będzie to łatwe do rozstrzygnięcia .