Spis treści[Hide][Show]
Przetrwanie staje się o wiele trudniejsze w akcie 3 z Pogarda. Używając młota pneumatycznego i strzelby, będziesz walczył z rosnącą liczbą trudnych wrogów. Jesteś powolnym, zbezczeszczonym trupem, ale oczekuje się, że zmierzysz się z prawdziwą rękawicą z wrogami plującymi kwasem. W końcu dostaniesz kruszące się ręce na ulepszeniu Strzelby, które znacznie ułatwi walkę z najtwardszymi wrogami. Jeśli masz amunicję.
W większości aktu 3 będziesz pracować nad mechanizmami do przenoszenia urządzeń gondoli w kształcie kapsuły. Przesuwanie ich w dół, w górę, dookoła i przez bariery — wszystko sprowadza się do stworzenia mostu i wyciągania windy z tego zainfekowanego obiektu. Jeśli utkniesz na niektórych trudniejszych łamigłówkach, w tym na parze irytujących lekkich łamigłówek (które są w rzeczywistości łatwiejsze niż się wydaje), mamy pełny opis przejścia do aktu 3 poniżej.
Więcej poradników dotyczących pogardy:
Opis przejścia aktu 1 | Opis przejścia do aktu 2 | Szybsze poruszanie się, leczenie i strzelba
Akt 3 Opis przejścia
Na początku trzeciego aktu wychodzimy z windy i mamy trzy kierunki do zbadania. Lewa ścieżka jest zablokowana przez zamknięte drzwi.
- Odblokowywanie drzwi poziomu 2:
- Lewy: Zamknięte drzwi. Nie będziemy mogli tego otworzyć, dopóki nie zaktualizujemy urządzenia do odblokowywania drzwi.
- Prawidłowy: Prowadzi do widoku ogromnego atrium. Przejście boczne ma [Door Unlocker Upgrade] — przejdź tutaj, aby uaktualnić swój [Door Unlocker] urządzenie. Teraz możemy odblokować drzwi poziomu 2.
- Lewy: Wróć do zamkniętych drzwi i otwórz je.
Drzwi poziomu 2 są teraz otwarte, prowadząc w dół w kierunku bardziej mięsistych narośli. Na dole użyj przełącznika, aby obrócić łopatki wentylatora, prowadząc do drugiego przełącznika. Użyj tego przełącznika, aby odblokować ścieżkę na piętrze — tam, gdzie zaczęliśmy.
- Spotkanie wroga: Nasz pierwszy wróg pojawi się po użyciu drugiego przełącznika łopatek wentylatora. To mięsiste czworonożne zwierzę atakuje, gryząc cię z bliska lub plując kwasem. Strafe, aby uniknąć plwociny i trzymaj się od niej z daleka. Zabij go swoim młotem pneumatycznym. Powalenie wymaga około 5-6 trafień, więc musisz wykonać unik, czekając na naładowanie młota.
Gdy wyjdziesz, pojawi się drugi wróg. Ten plujący atakuje głównie z dużej odległości i koryguje swoje strzały, przewidując, gdzie się poruszasz – sfałszuj to, poruszając się w lewo/prawo, a następnie zatrzymując się. Zmień kierunek, zbliż się i uderz go młotem pneumatycznym.
- WAŻNY: Pozostawiając drugi przełącznik Jackhammer, ponownie użyj pierwszego przełącznika. Tutaj pojawia się wróg plujący. Użyj tego przełącznika, aby zamknąć obszar poniżej i ponownie otworzyć przejście na otwartej podłodze.
Wróć do [Door Unlocker Upgrade] stacja — przejście jest teraz odblokowane. Prowadzi to do ogromnego atrium. Użyj przełącznika dwuręcznego, aby ustawić gondolę na miejscu i stań w niej, aby pojechać do następnego miejsca docelowego. Przejedziesz na przeciwległy koniec ogromnej komnaty.
Po drugiej stronie użyj sterowania dźwigiem, aby usunąć uwięzioną gondolę, usuwając blokadę mięsistych, lepkich narośli. Prowadzi to do kolejnej rampy prowadzącej w dół, strzeżonej przez czworonożnego wroga. W przejściu wróg jest niezwykle trudny do uniknięcia. Albo przebiegnij obok niego, albo zwab go z korytarza do walki.
Na dole napotkasz duży dźwig ze sterowaniem! Rozwiążmy pierwszą poważną zagadkę w tej sekcji.
Uwolnienie gondoli od wzrostu:
Na niższych poziomach znajduje się duży pazur dźwigu na platformie w kształcie łodzi. Ta maszyna ma dwa elementy sterujące — jeden steruje dźwigiem, a drugi podnośnikiem. Możesz podnieść / opuścić windę, aby dotrzeć do obszaru atrium, w którym zaczęliśmy wcześniej.
Nie możemy jeszcze skorzystać z dźwigu. Zamiast tego udaj się w lewo od sterów do kolejnej komnaty z ogromnym pazurem pośrodku. Po lewej stronie znajduje się panel sterowania, ale na razie możemy go zignorować.
- NOTATKA: Przejedź w prawo z elementów sterujących dźwigiem/podnośnikiem. Jest Stacja uzdrawiania tutaj.
Z pokoju pazurów udaj się w dół do Gondoli Pod, która jest uwięziona w mięsistych naroślach. Opuść go i udaj się do pokoju kontrolnego. Użyj przełącznika, aby wyciągnąć gondolę z narośli, podnosząc ją do góry. Po lewej stronie pojawi się przeciwnik. Zadbaj o to i podróżuj w górę — znajdziesz przed sobą stację leczniczą.
Będziesz tego potrzebować. W następnym pomieszczeniu po lewej stronie znajduje się pluć, a na wprost duże stworzenie. Najpierw pokonaj plującego — wystarczą tylko dwa ciosy. Musisz ich zabić, ponieważ w korytarzu wyjściowym pojawia się drugie czworonożne stworzenie na twojej drodze. Wycofaj się z powrotem korytarzem, aby walczyć w większym pokoju.
W głębi korytarza natkniesz się na kolejnego nowego wroga. Macka sufitowa pluje kwasem — biegnij przez nią. W górę rampy natkniesz się na kolejnego plującego kurczaka. Wyeliminuj go dwoma uderzeniami Jackhammera.
Dalej dotrzesz do ostatniego dwuręcznego przełącznika podnoszącego gondolę. Pojawią się dwa czworonożne stworzenia, więc bądź przygotowany do walki. Wycofaj się do większego pokoju, aby z nimi walczyć – zaatakowałem lewego, gdy się odrodził, cofnąłem się, wyjąłem go, a następnie pokonałem drugiego w pokoju przed przełącznikiem.
Opuszczanie Gondoli | Pierwszy pręt kontrolny
Jesteśmy teraz na szczycie pokoju z ramieniem pazurowym. Przejdź na przeciwną stronę i użyj przełącznika sterującego, by ruszyć windą. Będzie poruszać się w górę iw dół automatycznie. Użyj gondoli, aby przejść na przeciwną stronę najwyższego piętra pokoju.
- Zdobycie broni 2: Po przeciwnej stronie pomieszczenia znajdziesz swoją pierwszą broń dystansową. To jest broń 2 — nazwiemy ją strzelbą. Znajdziesz tu także stację, w której możesz ulepszyć swoje leczące serce, aby zawierało amunicję.
Po zebraniu ulepszenia strzelby pojawi się wielu wrogów. Pamiętaj, aby przeładować strzelbę [X / Square]! Strzelba znacznie ułatwia wyeliminowanie trzech atakujących wrogów. Najpierw pokonaj plujek z kurczaka. Trudno jest ich uniknąć, a każdy z nich otrzymuje tylko dwa ciosy, aby obalić. Użyj ścian jako osłony.
Pokonaj wrogów i przejdź do Układanka z blokadą światła.
- Jak rozwiązać zagadkę z blokadą światła: Aby rozwiązać tę zagadkę, musisz zapalić wszystkie cztery światła. Aby to zrobić, musisz poprawnie wyrównać koła. Wcięcie musi być skierowane w inne światło.
- Wycięcia można wyrównać niezależnie od kierunku złączy. Aby to zrobić, przesuń środkowe złącze, aby dotknąć górnego lewego / prawego światła. Po zablokowaniu przesuń wycięcie tak, aby było wyrównane ze złączem.
- Następnie przesuń środkowe złącze / lampkę w dół. Gdy połączy się z dnem, oba światła powinny się aktywować.
- Na koniec musimy aktywować dwa górne światła. To jest łatwa część. Obracaj je, aż wycięcie zostanie wyrównane, a złącze wypełni lukę.
Użyj przełącznika po ukończeniu zagadki, aby uzyskać [Control Rod]. Weź [Control Rod] do sterowania windą, którego używaliśmy wcześniej w pokoju.
Opuszczanie Gondoli | Drugi pręt kontrolny
Wróć do elementów sterujących windą — tego z trzema szczelinami — i włóż drugi drążek sterujący. To odblokuje piętro o jeden poziom niżej. Zjedź windą na dół, aby ją zbadać.
Poniżej pojawi się trzech wrogów. Jeśli wrócisz windą na górę, wrogowie znikną. Przed sobą znajdziesz drugą zagadkę i stację leczniczą. Złap ładunki leczące i rozwiążmy drugą zagadkę z lekkim zamkiem.
- Jak rozwiązać drugą łamigłówkę Light Lock: Ta łamigłówka jest podobna do poprzedniej łamigłówki, ale ma trzy połączone pierścienie na górze zamiast dwóch.
- Ten jest trudny. Musisz dopasować złącza i nacięcia do górnych i dolnych świateł. Jest to szczególnie trudne, jeśli podłączysz wiele świateł, obracając więcej niż jedno (lub nawet trzy) jednocześnie.
- Tak jak poprzednio, możesz obracać lewy i prawy pierścień niezależnie od czegokolwiek innego. Odłącz złącza po lewej / prawej stronie, przesuwając złącze górne / dolne. Połącz je ze sobą, a lewy / prawy pierścień może poruszać się samodzielnie, bez wpływu na inne światła.
- Aby rozwiązać zagadkę, połącz górne światło z lewej/prawej strony i dopasuj wycięcie tak, aby było idealnie dopasowane do złącza.
- Zrób to samo dla dolnego światła. Szerokie wycięcie (które nieznacznie podnosi się po prawidłowym ustawieniu) musi być wyrównane ze złączem na dolnym i górnym pierścieniu świetlnym.
- Po wyrównaniu obu, połącz je ze sobą. Następnie wybierz lewy / prawy pierścień i obracaj, aż zostaną prawidłowo wyrównane.
- Teraz włącz górne światło, aby złącze było połączone z górną częścią maszyny. Zrób to samo dla dna, łącząc się z dnem maszyny. Gdy zapali się wszystkie sześć świateł, rozwiązałeś zagadkę.
Zbierz trzeci pręt kontrolny i ruszajmy w drogę.
Ukończenie zagadki platformy dźwigowej | Chwytanie pod
Włóż ostatni pręt kontrolny, aby odblokować dolne piętro komory szponów gondoli. Jesteśmy już prawie na końcu. Zjedź na najniższy poziom, umieszczając cię z powrotem w Komnacie Szponów. Możemy teraz w końcu ukończyć zagadkę z platformą dźwigową, którą znaleźliśmy znacznie wcześniej na etapie.
- Przenoszenie Gondoli Pod:
- Użyj przełącznika dwuręcznego, aby ściągnąć windę gondolową z toru i wsunąć ją w pazur.
- Wróć na platformę dźwigu. Użyj dźwigu, aby złapać gondolę po lewej stronie platformy.
- Użyj przełącznika dwuręcznego, aby podnieść platformę, a następnie użyj elementów sterujących dźwigiem, aby przesunąć kapsułę na prawą stronę.
- Użyj dźwigu (zwróconego w prawo), aby umieścić gondolę w dłoniach na szponie.
- Na koniec wyjdź z platformy windy i użyj dwuręcznego sterowania dźwigiem po prawej stronie, przy nowo umieszczonej Gondoli Pod.
Kapsuła jest na miejscu. Wróć na platformę i wejdź do środka. W końcu opuszczamy to wysypisko. Nie przegap stacji amunicyjnej na ścieżce po prawej stronie — zanim dotrzesz do rampy prowadzącej w dół wypełnionej czerwonymi naroślami.
Kontynuuj w dół, gdy wzrost staje się silniejszy. Przełącz się na młot pneumatyczny, aby użyć przełącznika w pomieszczeniu z ogrodzeniem po prawej stronie. To koryguje ogrodzenia na torach — nic nie zostało, po prostu zacznij jechać w prawo od tego miejsca.
Przejdź przejściem, a natkniesz się na Bull Creature — potężnego szarżującego wroga. Użyj strzelby, aby szybko go pokonać. Przed sobą dotrzesz do kolejnego przełącznika Jackhammer, na którym obracasz płoty…