To chyba dziwnie dobry znak dla branży.
Mamy teraz jaśniejszy obraz tego, jak potoczyły się wydarzenia, gdy Krafton przejął Tango Gameworks i ich najnowszą własność intelektualną, Gorączka Hi-Fi.
Jak udostępnił na Twitterze Genki_JPN, Stephen Totilo poznał szczegóły tego przejęcia i poinformował o tym w GameFile. Jak się okazuje, transakcja została zawarta dopiero na początku tego miesiąca.
Podczas gdy Tango chciało „odziedziczyć cały zespół programistów”, który stworzył Gorączka Hi-Fipołowa z ich 100 pracowników już znalazła nową pracę. Więc dla tych z was, którzy zastanawiali się, czy istnieje jakaś niejasna sytuacja biznesowa, która pozwoliłaby im na ponowne wskrzeszenie całego zespołu, to nigdy nie istniało.
Zamknięcie Tango Gameworks przez Zenimax rzeczywiście się udało, ich biura naprawdę zostały zamknięte, a Microsoft naprawdę zafundował im ostatni lunch z pizzą. Stephen podzielił się tym z PR Kraftona:
PRZECZYTAJ TAKŻE Overwatch 2 wyraźnie obrał sobie za cel Concord, wykorzystując swoją najnowszą bohaterkę wsparcia, Juno
„KRAFTON planuje przenieść około 50 pracowników ds. rozwoju z Tango Gameworks do japońskiej filii KRAFTON. Przeniesiony personel będzie nadal pracował nad nowymi projektami, w tym nad rozszerzeniem HI-FI RUSH IP, w KRAFTON.”
W rezultacie Genki znalazł również nowe oferty pracy na stronie internetowej Tango. Mogą one obejmować stanowiska 50 pracowników, którzy odeszli. Ale, po raz kolejny, musimy przyznać, że brakuje nam tutaj pewnych informacji i nie wiemy, czy Krafton zamierza, aby Tango nadal działało niezależnie, czy zostanie zintegrowane ze swoją japońską filią. Albo, jeśli o to chodzi, czy Tango będzie faktycznie japońską filią Krafton.
Potwierdziliśmy na początku, że udało im się odzyskać Johna Johanasa, i można się zastanawiać, czy to mogło być przedmiotem sporu. Johanas nie był tylko reżyserem Gorączka Hi-Fiale także dla Zło wewnątrz 2 I Zło w środku ekspansje. Z jego CV byłby łatwym kandydatem do pracy w każdym innym japońskim studiu, a nawet w zachodnim. John mógł odrzucić kilka ofert powrotu do tego.
PRZECZYTAJ TAKŻE Wydawca PUBG Krafton przejmuje i wskrzesza Tango Gameworks dzięki Hi-Fi Rush
Choć trochę smutno myśleć, że Krafton nie był w stanie zebrać całego zespołu, w dziwny sposób jest to dobry znak dla branży. Dodaje to do rosnącego obrazu studiów gier, które po raz kolejny zatrudniają programistów, po prawie dwóch latach fali zwolnień.
Nie twierdzimy, że to oznacza koniec zwolnień, ale uważamy, że branża przechodzi obecnie transformację w kierunku podejmowania bardziej pragmatycznych decyzji i projektów oraz odbudowy z myślą o tym.
Nie możemy również pominąć niezwykłej sytuacji, w której koreański wydawca gier jest teraz właścicielem japońskiego studia gier, ale prawdopodobnie nie jest to pierwszy raz, kiedy tak się stało. Za wszystko, co poszło nie tak z Protokół KallistoKrafton pozwolił Striking Distance Studios kontynuować nowe projekty. Więc myślimy, że nie będą nagle karać Tango Gameworks, jeśli ich następne projekty nie odniosą sukcesu finansowego.
PRZECZYTAJ TAKŻE Aktualizacja 7 do Baldur's Gate 3 została opóźniona – ale jest też pozytywna strona
Ale tak naprawdę mamy nadzieję, że Tango znajdzie drogę do przebicia się do oddanej publiczności. Studio udowodniło, że ma tę wyjątkową wizję, tak jak Grasshopper Manufacture i PlatinumGames, i dlatego chcemy, aby nadal podejmowali śmiałe ryzyko, aby tworzyć ekscytujące gry, których nikt inny nie będzie tworzył.