Zabierz mnie stąd, utknąłem ze złym człowiekiem krzyczącym o nauce!
Po tym, jak gracz wpada głęboko w czeluście starego Aperture, jest zmuszony rozwiązać kilka staromodnych łamigłówek, aby uciec z głębin i walczyć z Wheatleyem. Towarzyszą im nagrane wcześniej wiadomości od założyciela Aperture Cave Johnsona, który dostarcza nieprzydatnych, aczkolwiek histerycznych komentarzy na temat sytuacji.
Enrichment Sphere 3 testuje kotlety rozwiązujące łamigłówki gracza, używając niebieskiego żelu odpychającego, aby dotrzeć do wyjścia. Jeśli grasz przez Portal gry po raz pierwszy na Portal: Kolekcja towarzysząca dla Switcha te Kule Wzbogacania są początkiem gwałtownego wzrostu w Portal 2trudności, więc skorzystaj z poniższego przewodnika, jeśli utkniesz.
Więcej przewodników po Portalu 2:
| Przewodnik po masowych osiągnięciach | Rozdział 2 Komora testowa 08 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 09 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 11 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 15 Rozwiązanie | Rozdział 6 Rozwiązanie w Sferze 2 Wzbogacania |
Jak rozwiązać sferę wzbogacania 3 w Portal 2
Przy pierwszym uruchomieniu Enrichment Sphere 3 wejdziesz do pokoju ze spadającym niebieskim żelem odpychającym, przyciskiem w połowie ściany i spadającą wodą. Użycie żelu, aby dostać się do przycisku, jest priorytetem. Umieść portal pod spadającym niebieskim żelem, a następnie umieść drugi portal na suficie tak blisko przycisku, jak tylko możesz.
Z żelem na podłodze będziesz mógł podskoczyć do przycisku (skacząc przyciskiem A) w celu szybkiego naciśnięcia (przyciskiem X). Po naciśnięciu przycisku usłyszysz odliczanie kliknięcia i zauważ, że woda, która płynęła przed podniesioną częścią podłogi, ustała.
Po zakończeniu odliczania woda zacznie się od nowa. Po naciśnięciu przycisku natychmiast odwróć się do ściany naprzeciwko wody i uderz w portalową płytkę drugim portalem. To pokryje część podłogi, po której spływała woda, niebieskim żelem. Zanim woda się wróci, biegnij do żelu i wskocz na wyższą platformę.
Wyjdź z tego obszaru, a natkniesz się na niebieski żel kapiący na portalową część podłogi. Miej to na uwadze, ale skręć w prawo i portalem do krokwi.
Na górze umieść jeden portal pod strumieniem niebieskiego żelu, a drugi na pochyłej ścianie. To pokryje ścianę naprzeciwko pochylonej płytki w żelu odpychającym. Umieść swój pierwszy portal pod sobą, opuść krokwie do portalu, wyrzuć drugi portal na pochyłej ścianie i odbij żel do drugiego obszaru komory.
Przejdź górną część komnaty, idąc po kładce po lewej stronie. Podążaj ścieżką, aż rozdzieli się na dwa kierunki. Najpierw idź w lewo i umieść portal pod strumieniem żelu odpychającego poniżej (jest to ten sam strumień, którego użyłeś w pierwszej części testu). Odwróć się i idź do końca wybiegu, gdzie rzeczy naprawdę się otwierają . Umieść swój drugi portal na najdalszym filarze w oddali, pokrywając pochyły filar naprzeciwko niego żelem odpychającym.
Umieść swój pierwszy portal pod sobą i zeskocz do niego z krawędzi, aby przelecieć przez drugi portal i odbić się od żelu odpychającego do krokwi powyżej. (Zajęło mi to kilka prób, ponieważ fizyka z żelem była trochę słaba. Na szczęście łatwo jest wrócić do pozycji skokowej, aby spróbować ponownie.)
Gdy znajdziesz się na górnych wybiegach, portal się jeszcze wyżej, aby dostać się do ostatniej części testu.
W ostatnim pokoju zobaczysz sześcian zamknięty w szkle, żel odpychający ociekający fajką, fajkę ociekającą wodą i przycisk uruchamiający windę. Kostka jest kluczem do rozwiązania tej sekcji sfery Wzbogacania, więc najpierw skupimy się na jej uwolnieniu.
Umieść portal pod kapiącym żelem odpychającym i nad komorą, w której znajduje się sześcian. Spowoduje to, że sześcian podskakuje, rozbijając szkło i uwalniając się.
Gdy kostka zostanie uwolniona, będzie podskakiwać wokół komory testowej, więc ścigaj ją i chwyć. Może to być trochę frustrujące, biorąc pod uwagę jego niekonsekwentny charakter, ale po pewnym czasie powinieneś być w stanie go złapać. Gdy już go zdobędziesz, zanieś go do rwącej wody, aby go zmyć. Teraz nie będzie latał, jeśli położysz go na ziemi.
Połóż kostkę na obciążonym przycisku, aby opuścić windę. Niestety, nie będziesz w stanie po prostu na nią wejść, zamiast tego będziesz musiał rozprowadzić trochę niebieskiego żelu, aby do niego wskoczyć. Umieść swój pierwszy portal pod żelem (jeśli jeszcze nie jest), a drugi przed windą, gdzie będziesz musiał skakać, a następnie szybko przesuń go z żelem w powietrzu, aby pokryć obszar.
Wskocz na opuszczoną windę. Teraz musisz zdalnie przesunąć kostkę z przełącznika, aby ją podnieść. Stań twarzą w twarz z sześcianem i umieść swój drugi portal bezpośrednio nad nim, aby pokryć go żelem odpychającym, powodując, że zleci z przełącznika podnoszącego windę. Czasami kostka może przypadkowo wylądować z powrotem na przełączniku, powodując zacinanie się windy, ale poza tym zostaniesz podniesiony i będziesz mógł przejść do następnego obszaru testowego.