Tylna połowa Portal 2 jest pełna niektórych z najtrudniejszych zagadek w grach. Chociaż mogą być trudne do owinięcia głowy, są również niezwykle satysfakcjonujące, jeśli chodzi o ich ostateczne rozwiązanie. Jedyną niefortunną rzeczą w ich trudności jest to, że mogą zahamować historię w poważny sposób, który całkowicie zatrzymuje tempo. Biorąc pod uwagę, jak wysokie są w tym momencie stawki w grze, jest to trochę uciążliwe, gdy zbyt długo utkniesz na jednej zagadce.
Komora testowa 15 łączy w sobie garść elementów, w tym lejki wycieczkowe, żel napędowy i żonglowanie różnymi płytkami dociskowymi. Może to być dużo do zapamiętania, szczególnie dla tych, którzy grają Portal: Kolekcja towarzysząca po raz pierwszy. Jeśli utkniesz, nie martw się, możesz postępować zgodnie z poniższym przewodnikiem, aby przejść do następnej i ostatniej komory testowej.
Więcej przewodników po Portalu 2:
| Przewodnik po masowych osiągnięciach | Rozdział 2 Komora testowa 08 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 09 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 11 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 15 Rozwiązanie | Rozdział 6 Rozwiązanie w Sferze 2 Wzbogacania | Rozdział 6 Wzbogacanie Sfera 3 Rozwiązanie | Rozdział 7 Sfera Wzbogacania 4 Rozwiązanie | Rozdział 7 Sfera Wzbogacania 5 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 01 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 02 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 03 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 04 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 05 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 06 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 11 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 12 Rozwiązanie |
Jak rozwiązać komorę testową 15 cali Portal 2
Kiedy po raz pierwszy wejdziesz do komory testowej 15, Wheatley będzie przez chwilę monologować, zanim przyciągnie do ciebie odległe drzwi, które posłużą jako drzwi wyjściowe. Dotarcie do niej jest celem Komory 15. W głównym obszarze testu zauważysz kilka płytek naciskowych przyczepionych do czerwonej rurki żelowej i lejka wycieczkowego, a także przycisk, który odradza kostkę.
Podejdź do przycisku i wciśnij go. Kostka zostanie złapana przez dwie nowo powstałe platformy tuż poza zasięgiem. Na szczęście masz lejek wycieczkowy.
Umieść swój pierwszy portal nad lejkiem, a drugi na ścianie naprzeciwko sześcianu. Ustaw na płytce ciśnieniowej, aby podnieść lejek, wpychając kostkę w przeciwległą ścianę. Umieść swój drugi portal na ścianie naprzeciwko ciebie pod miejscem ściany, w którą aktualnie wpychany jest sześcian. Spowoduje to, że kostka spadnie do lejka poniżej i popłynie bezpośrednio do Ciebie.
Z sześcianem w ręku przejdź do drugiej płytki dociskowej za szybą w rogu obszaru testowego. Połóż kostkę na płytce, a czerwony żel zacznie wypadać z rury w głównym pomieszczeniu.
Wróć do głównego pomieszczenia i stań na płytce naciskowej, dzięki której pojawi się lejek wycieczkowy. Umieść swój pierwszy portal na suficie, gdzie uderza lejek, a drugi na płytce tuż pod otworem na rurze na tej samej ścianie, co szklane okno do sześcianu. To złapie żel w lejku. Gdy żel minie koniec rampy na końcu komory, zejdź z płytki, aby ją upuścić, zakrywając podłogę.
Z podłogą pokrytą czerwonym żelem wróć i zabierz kostkę z drugiego pomieszczenia. Połóż go na płytce ciśnieniowej, która włącza lejek.
Umieść swój pierwszy portal na suficie, gdzie uderza lejek, a następnie podejdź do krawędzi komory testowej na prawo od rampy. Zauważysz kawałek portalowej ściany po drugiej stronie dołu. Wystrzel tam swój drugi portal, a lejek wycieczkowy zacznie z niego wystrzeliwać, dając ci bezpieczne miejsce do startu.
Po tym wszystkim odwróć się i przejdź do boku pokoju, w którym pojawił się czerwony żel. Ustaw się w linii z rampą, rozpocznij rozbieg, a następnie zbiegnij z krawędzi, lecąc w kierunku ścieżki wycieczkowej.
Gdy już to zrobisz, zostaniesz przeniesiony do drzwi wyjściowych.