Nie ma jasnego konsensusu co do tego, jaki wpływ będzie to miało na przyszłe podobne sprawy.
The NBA 2 tys Sprawa tatuażu Lebrona Jamesa została oddalona.
Ta oddalona sprawa skupia się na tatuażach Lebrona Jamesa, które wykonał artysta tatuażu Jimmy Hayden. Na jego nieszczęście wszystkie te działania prawne, które trwały siedem lat, poszły na marne.
Jak donosi Polygon, Jimmy pierwotnie pozywał w sprawie sześciu tatuaży, ale sędzia zdecydował, że może pozwać tylko w sprawie dwóch tatuaży.
Kilka lat później tak zadecydowało jury NBA 2 tys wydawca Take-Two ma „dorozumianą licencję” na używanie tych tatuaży. Ta dorozumiana licencja wynika z udzielenia przez Take-Two licencji na podobiznę Jamesa od Stowarzyszenia Graczy NBA.
Jimmy argumentował, że chodzi o jego znaki towarowe. Take-Two zauważył jednak, że korzystny dla niego werdykt ustanowiłby precedensy w zakresie licencjonowania podobizny ludzi w przyszłości.
CZYTAJ TAKŻE 56 najlepszych przygodowych gier akcji z niesamowitymi światami
Pomyśl o tym tak, jakby niektóre gry wideo NFL miały licencję NFL i mogły wykorzystywać nazwy drużyn, ale nie mogły używać nazwisk graczy. Komplikowanie tych kwestii może ogólnie utrudnić licencjonowanie podobizny. Niektórzy mogą twierdzić, że tak właśnie powinno być, ale w tym przypadku sąd twierdzi, że nie.
O podobnym pozwie pisaliśmy już w 2016 roku i już wtedy było jasne, że bałagan w orzeczeniach w sprawie tych pozwów nie prowadzi do jasnego konsensusu.
Sprawa z 2016 roku, wniesiona przez Solid Oak Sketches, dotyczy podobizny graczy w NBA 2 tys Gry wideo. Lebron James, Kobe Bryant i inni gracze odtworzyli swoje tatuaże w grze, ale artyści tatuażu twierdzili, że należą im się pozwolenia i/lub tantiemy za pojawienie się ich pracy w grze wideo. Take-Two wygrało tę sprawę po tym, jak sędzia stwierdził, że tatuaże są dozwolone.
CZYTAJ TAKŻE Najlepsze oferty gier wideo już teraz | Przewodnik po obniżonych grach
Są jednak inne przypadki, w których artyści tatuażu wygrali, jak na przykład Christopher Escobedo pokonujący THQ w sądzie w związku z pojawieniem się tatuaży Carlosa Condita w UFC Niekwestionowany 3. Take-Two również przegrało podobną sprawę przeciwko artystce tatuażu Catherine Alexander w związku z jej tatuażami na Randym Ortonie występującym w serialu WWE2K Gry wideo.
Oczywiście każdy sąd inaczej ocenia skończone szczegóły i wartość każdej sprawy, ale najnowszy werdykt oznacza, że artyści tatuażu nie są do końca pewni, czy w takich sytuacjach powinni otrzymać odszkodowanie.
Może rzeczywiście jest to sytuacja, w której każdy przypadek będzie po prostu inny. Na razie problem nie stał się na tyle poważny, aby doprowadził do usuwania lub edytowania przez graczy tatuaży lub innych danych osobowych pojawiających się w grach wideo.