Czasem najważniejsza jest jakość.
Być może zauważyłeś pewną tendencję u dwóch wydawców gier wideo z „Wielkiej Trójki” w naszym świecie gier. Tendencja ta polega na tym, że zarówno Sony, jak i Microsoft są otwarte na to, aby ich wielkie „ekskluzywne tytuły” pojawiały się nie tylko na ich najnowszych systemach, PS5 i Xbox Series X/S, ale także na poprzednich konsolach PS4 i Xbox One. To ciekawy wybór, ale logiczny, biorąc pod uwagę okoliczności w świecie rzeczywistym. Jednakże ci, którzy grali w wersje „poprzedniej generacji”, wiedzą, że jakość nie zawsze jest wysoka i dlatego Final Fantasy XVI utknął wyłącznie w wersji nowej generacji.
To prawda, że nie zawsze taki był plan i Final Fantasy XVI Producent Naoki Yoshida w specjalnym filmie na YouTube poświęconym powstawaniu gry przyznał, że na początku miała powstać wersja na PS4 i PS5. Ciężko pracowali, aby urzeczywistnić tę wizję. Jednak w miarę postępów zdali sobie sprawę z problemów związanych z pracą zarówno na PS4, jak i PS5, przy jednoczesnym zachowaniu jakości w obu tytułach. Krótko mówiąc, stało się to niemożliwe.
Jak wyjaśnia Yoshida w filmie, problem polegał na tym, że zależało im na możliwie najlepszej grafice i płynnej rozgrywce, bez żadnych ekranów ładowania. To coś, z czym poradzi sobie PS5, ale nie PS4. Kiedy próbowali uruchomić plan „ekranów bez ładowania” na poprzedniej konsoli, ciągle napotykali problemy graficzne. To coś, z czego producent nie był zadowolony:
CZYTAJ TAKŻE Sea of Thieves może pojawić się także na konkurencyjnych platformach
„Próbując wyeliminować czasy ładowania na PS4, musieliśmy obniżyć jakość grafiki do poziomu niższego niż XV”.
Tak, to byłoby złe na wielką skalę. Musieli więc dokonać wyboru. Czy nadal będziemy tworzyć wersje dualne? A może skupiamy się na stworzeniu najlepszej wersji na najnowszą konsolę? Odpowiedź była jasna, zwłaszcza gdy zdali sobie sprawę, że zanim wersja na PS4 zacznie działać, minie dodatkowy rok lub dwa. Wyniki były jasne, ponieważ wersja na PS5 była niesamowita i nominowana do wielu nagród za jakość, narrację, rozgrywkę i tak dalej.
CZYTAJ TAKŻE Zespół ds. remake’u Final Fantasy VII ujawnia, dlaczego powstał
Ale możesz się zastanawiać: „Dlaczego w ogóle mieliby chcieć wersji na PS4?” Odpowiedzią są numery konsoli. Obecnie PS5 ma się dobrze i jest najlepiej sprzedającą się konsolą w wielu regionach. Jednak dzięki globalnej pandemii ich liczby nadal nie są tak wysokie, jak chce Sony. Dlatego takie gry czasami nie osiągają oczekiwanych wyników sprzedaży.
Powiązany