Jego komentarze przypominają nam o dzisiejszych realiach gier na PC
Tekken 8Producent Katsuhiro Harada miał kilka ciekawych rzeczy do powiedzenia na temat obecnej generacji konsol do gier.
Mówiąc konkretnie, został poproszony o zrobienie gry na PlayStation 5 oraz Xbox Series X i S, w porównaniu z tworzeniem jej na PC. Oto, co miał do powiedzenia:
„To niesprawiedliwe, że są tak zdolni… Jestem wielkim graczem na PC. Właściwie lubię budować własny komputer. Tak więc dla mnie budowanie podkręconego komputera i posiadanie tej przewagi graficznej lub wydajności, aby grać w grę, jest zawsze czymś, czego lubię doświadczać. Jedną z rzeczy, która jest dość zaskakująca, było to, jak wydajne są obie konsole za tak niską cenę w porównaniu do budowy komputera PC. Dlatego powiedziałem, że to niesprawiedliwe, że konsole są tak dobre w tym przedziale cenowym”.
Wypowiedź Harady jest ciekawa, ale też pozornie sprzeczna. The Tekken franczyza miała swój początek w automatach i konsolach, a oryginalna gra trafiła do japońskich salonów gier w 1994 roku, a pierwszy port na PlayStation rok później. Był szczególnie blisko związany z PlayStation przez dwie generacje konsol, z siedmioma ekskluzywnymi grami i portami PlayStation, i nie otrzymał odpowiedniej iteracji na PC dopiero Tekken 7 w 2015 roku Tekken tak naprawdę nie był szczególnie znany z tego, że jest grą na PC, w taki sam sposób, w jaki gry walki jako gatunek nie były tak naprawdę znane z tego, że są na PC, tak samo jak były urządzeniem zręcznościowym i popularną niszą dla konsol.
Jednak dalsza analiza tego stwierdzenia wskazywałaby, że Harada dokładnie wie, jakie problemy mają gracze pecetowi. Części do komputerów PC, zwłaszcza karty graficzne, były od kilku lat trudne do zdobycia i niezwykle drogie. Stało się tak nie tylko ze względu na skutki pandemii i wojny na Ukrainie. Przed 2019 r. górnicy kryptowalut i projekty blockchain gromadzili zapasy tych procesorów graficznych, a następnie podnosili ceny na rynku wtórnym. Chociaż informowaliśmy, że dostawy zaczęły się w tym roku coraz bardziej powszechne, efekt prawie pięciu lat niskiej podaży nadal jest odczuwalny na rynku.
Tak więc prawdą jest, że zarówno konsole PlayStation 5, jak i Xbox Series są bardzo imponującymi urządzeniami za to, czym są. Xbox Series S jest jeszcze ciekawszym przypadkiem do tej rozmowy. Ta konsola została zbudowana wokół konkretnej propozycji ceny do wydajności, dzięki czemu może obsługiwać najnowsze gry, ale bez marnotrawstwa. Ograniczenie wydajności w natywnym 1440p i usunięcie napędu dyskowego pozwala Microsoftowi sprzedawać konsolę po znacznie niższej cenie dla jej rówieśników, dosłownie takiej samej cenie jak Nintendo Switch.
Jednak Xbox Series S, Series X i PlayStation 5 są znacznie tańsze niż budowanie komputera PC, tak jak to opisał Harada. Nawet jeśli konsole mają również własne problemy z dostawami, graczom nadal łatwiej byłoby zamówić jedną i czekać, niż czekać na najlepsze części do idealnej budowy komputera przed ich złożeniem. Konsumenci mogą zdecydować się na zakup gotowych komputerów, takich jak konsola Alienware Aurora, które miałyby prawie dwukrotnie wyższą cenę, aby dopasować lub przebić wydajność konsol.
Dziś konsole i pecety łączą ciekawą relację. Sony publikujące swoje gry w systemie Windows faktycznie przekonało niektórych graczy do zakupu konsol PlayStation 5, do gier takich jak Bóg wojny Ragnarok. A więc nadchodząca konsolowa premiera Tekken 8 pracowałby nad wzmocnieniem wsparcia dla wersji na komputery PC i na odwrót. Na razie nie byłoby właściwe stwierdzenie, że te platformy ostro konkurują ze sobą, ponieważ uzupełniają się nawzajem i dają konsumentom większy wybór gier.
Źródło: IGN