Spis treści[Hide][Show]
Po długim oczekiwaniu, gorąco oczekiwany, Redfall od Arkane Studios wreszcie jest tutaj. Jury wciąż nie wie, czy warto było czekać, ale to zupełnie inna historia. Redfall to duża gra, w której można wiele zobaczyć, zrobić, walczyć i znaleźć. Poradzenie sobie z tym wszystkim – zwłaszcza jeśli jesteś nowy w tym gatunku – może być sporym wyzwaniem.
I tu wkraczamy my. Ten przewodnik zawiera wszystko, co musisz wiedzieć, jeśli chodzi o rozpoczęcie Redfall. Redfall jest w swej istocie immersyjnym Simem i choć wymagało to pewnych kroków wstecz w porównaniu z innymi grami tego gatunku, aby dostosować się do trybu wieloosobowego, wciąż jest wiele rzeczy, w których można się zatopić.
Więcej treści Redfall:
Podgląd ponownego wybierania | Redfall Wymagania PC | Zwiastun postaci Remi De La Rosa
Przeszukaj wszystko
Po pierwsze, musisz przeszukiwać wszędzie, gdzie się udasz. Redfall jest zaśmiecony wszelkiego rodzaju smakołykami, które wypełnią twój plecak. Niektóre z nich zostaną podświetlone, ale efekt ten ma ograniczony zasięg. Trzymaj nos przy ziemi i szturchaj wszystko, co widzisz. To może wydawać się przesadą, ale zaufaj nam, im więcej będziesz szturchać, tym lepiej.
Możesz znaleźć wszystko, od broni po amunicję, a nawet pieniądze. Ta trójka możliwych do odkrycia łupów sprawia, że świat się kręci, a ta ostatnia jest niezwykle ważna. Chcesz tyle pieniędzy, ile możesz unieść, ponieważ sprzedawcy są drodzy i będziesz często z nich korzystać.
Użyj apteczek w ostateczności
Redfall nie jest grą trudną samą w sobie. Wyjdziemy na całość i powiemy, że jest to rozsądne wyzwanie na domyślnym poziomie trudności, jednak wrogowie mogą zadać duże obrażenia, a otrzymanie strzału boli. Nie będziesz w stanie zatankować zbyt wielu trafień na początku, więc leczenie staje się cholernie ważne. Oto haczyk, leczenie jest raczej ograniczone.
Standardowo możesz posiadać tylko 5 apteczek. Używanie ich również zajmuje trochę czasu i nie leczy aż tak bardzo. O ile nie stoisz u drzwi Śmierci w najgorszych okolicznościach, zalecamy trzymanie się ich. Dzieje się tak dlatego, że są one również dość rzadkie. Zamiast tego chcesz rozejrzeć się za jedzeniem i piciem. To natychmiast wyleczy cię za niewielką kwotę, więc włam się do domu, napadnij na ich kuchnię i idź dalej.
Szukaj tras alternatywnych
Jedną z cech definiujących immersyjnego Sima jest wybór. Jest to często bardziej mechaniczne niż narracyjne, a Redfall ma to w tłumie. Możesz iść tam, gdzie chcesz iw dużej mierze tak, jak chcesz. W wielu przypadkach chcesz ominąć bezpośrednią trasę – zwłaszcza później. Wrogów jest wielu, a ty jesteś gąbczasty.
Wiele miejsc ma wiele punktów wejścia, a zbadanie ich pomoże ci zaskoczyć wrogów. Coś tak prostego jak znalezienie tylnych drzwi może drastycznie zwiększyć twoje przeżycie, podczas gdy znalezienie sposobu na wdrapanie się na ścianę budynku może zbanalizować nawet najtrudniejsze walki.
Stealth jest twoim przyjacielem
Kontynuując, pamiętaj, że masz dostęp do Stealth. Teraz nie wszystkie postacie mogą stać się niewidzialne jak Jacob, ale wszystkie mogą czaić się w cieniu. To pozwala ci poruszać się niezauważonym, pod warunkiem, że nie stoisz na otwartej przestrzeni, a to może pomóc ci skoczyć na wrogów. Cholera, możesz ich całkowicie uniknąć, jeśli chcesz.
Redfall ma bardzo prosty system eliminacji z ukrycia, dzięki któremu trafienie wroga od tyłu atakiem wręcz zada ogromne obrażenia. To zabije twoje standardowe chrząknięcie. To nie jest krzykliwe, gdy po prostu uderzasz je w dno, ale wykonuje swoją pracę. Przydatny do oczyszczania ścieżki lub eliminowania maruderów przed wielką walką.
Lokalizacje historyczne
Dwie rzeczy są gwarantowane w życiu, śmierci i podatkach. Na szczęście nasi nowi władcy wampirów nie dbają o dolara, więc wszystko, o co musisz się martwić, to podziurawione kulami i ugryzieniami. Śmierć jest pewna, a przygotowanie się na nią może sprawić, że ponowna próba będzie o wiele łatwiejsza.
Redfall ma system odradzania się i standardowo odrodzisz się w remizie strażackiej. Lokalizacje historyczne pozwalają odradzać się znacznie bliżej akcji. Nie tylko to, pozwalają ci na szybką podróż. Redfall to duże miejsce, a możliwość obejścia pieszego szlaku znacznie ułatwia poruszanie się po nim.
Nie przywiązuj się
Redfall ma wiele broni i nie chcesz się do żadnej z nich przywiązywać. Dzieje się tak dlatego, że broń w Redfall to po prostu połączenie statystyk i cech. Ta początkowa strzelba jest w porządku, ale po co ją trzymać, skoro jest identyczna strzelba, która zawiera garść potężnych modyfikatorów?
Mało tego, w każdej kategorii jest wiele rodzajów broni. Na przykład pistolety sygnałowe są dokładnie tym, czego można się spodziewać. Pistolet sygnałowy z podwójną lufą można znaleźć dość wcześnie. Chcesz stale wymieniać broń i wyjmować ją z wyposażenia. Nie trzymaj się starej broni, zawsze jest coś lepszego tuż za rogiem.
Wampiry są niebezpieczne
Redfall to wszystko o wampirach. Nic dziwnego, że wampiry są bardzo niebezpieczne. Mają więcej HP niż standardowy wróg, nie umierają jak zwykły chrząszcz i zadają spore obrażenia. Mówimy o zabiciu cię za około 3 trafienia. Cholera, to tylko twój standardowy krwiopijca. Im dalej zagłębiasz się w grę, tym bardziej stają się twórczo śmiercionośne.
Jak więc sobie z nimi radzić? Przynieś swoje największe pistolety, zachowaj dystans i spójrz na zegarek. Wampiry nie mogą wychodzić na słońce. Oznacza to, że w ciągu dnia można je znaleźć wyłącznie w pomieszczeniach. Jednak w nocy wszystkie zakłady są wyłączone. Kiedy już wyrządzisz wystarczająco dużo obrażeń wampirowi, wbij go kołkiem prosto w serce, a położysz go na dobre.
Strach przed czerwoną mgłą
Redfall jest bardzo otwarte, ale to nie znaczy, że jest bezpieczne. Często będziesz wpadać na tajemniczą i zabójczą Czerwoną Mgłę. Z naciskiem na śmiertelnie. Chcesz tego uniknąć, ponieważ umrzesz bardzo szybko, jeśli się w to zaangażujesz. Istnieją sposoby, aby sobie z tym poradzić, ale na początku zachowaj dystans.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Redfall. Koniecznie sprawdź nasze inne listy, przewodniki i instrukcje, aby uzyskać więcej treści Redfall.