Bóldożercy zobaczą wzrost kary podczas strzelania do swoich kolegów z drużyny.
Od czasu premiery 7 lat temu Rainbow Six Siege doczekał się konsekwentnych aktualizacji i poprawek, dzięki którym gra jest świeża i interesująca. W sumie pojawiło się dwadzieścia pięć aktualizacji, z których ostatnią jest nadchodząca operacja Vector Glare. Oprócz nowego operatora i mapy dochodzi do zwiększenia kary dla osób korzystających z ognia przyjacielskiego.
Twórcy celowo włączyli przyjacielski ogień w Rainbow Six Siege dodać do jego realizmu, który teoretycznie brzmi dobrze, ale w praktyce doprowadziło do tego, że niektórzy gracze celowo ranią swoich kolegów z drużyny dla zabawy. Ci grieferzy, którzy pokonują swoich kolegów z drużyny, często wysysają radość z meczów, ponieważ martwy kolega z drużyny może zrujnować szanse na wygraną.
W rezultacie programiści zastosowali taktykę, aby powstrzymać grieferów przed spowodowaniem większego spustoszenia: gdy kolega z drużyny stanie się zły i strzeli do innego członka drużyny, strzał odbije się na nich. Początkowo trwało to tylko jeden mecz, pozwalając grieferom dalej siać spustoszenie.
Teraz, dzięki najnowszej aktualizacji, griefer może zobaczyć efekt utrzymujący się przez wiele meczów. Rainbow Six Siege Reżyser Alex Karpazis uznał tę zaktualizowaną wersję za „prewencyjny odwrócony przyjacielski ogień” i stwierdził, że efekt może zostać przeniesiony na nawet 20 meczów.
Jedyną wadą może być to, że gracze, którzy nieumyślnie strzelają do swoich kolegów z drużyny, mogą zobaczyć, jakie efekty są na nich nakładane, co jest naprawdę niewielką ceną za grę, aby powstrzymać grieferów.
Rainbow Six Siege jest już dostępny na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S.
źródło