Spis treści[Hide][Show]
Redfall może być immersyjnym Simem, ale z pewnością opiera się bardziej na walce niż większość jego braci z gatunku. Oznacza to, że lepiej przyzwyczaić się do różnych broni i umiejętności na wyciągnięcie ręki, ponieważ będziesz ich często używać. Na szczęście Redfall to nie tylko strzelanie.
Nie, Redfall ma w sobie sporo, choć nie za dużo, by zniechęcić nowicjuszy. Cholera, może nie na tyle, by zachęcić weteranów gatunku. Niezależnie od tego, gdzie stoisz, ten przewodnik jest tutaj, aby Ci pomóc. Omówimy wszystko, co ma związek z walką w Redfall, a kiedy skończymy, powinieneś być gotowy, by skopać tyłek wampirowi.
Więcej treści Redfall:
Zapowiedzi Redfall | Redfall Wymagania PC | Zwiastun postaci Remi De La Rosa | Przewodnik dla początkujących
Trzymaj się okładki
Redfall może reklamować się jako gra polegająca na zabijaniu wampirów w malowniczym miasteczku, ale to coś więcej niż tylko to. Ma kultystów, a ci kultyści mają broń. Broń to zła wiadomość dla każdego, kto ją wycelował, czyli oczywiście dla ciebie. Jak więc radzić sobie z fanatyczną sektą czczącą wampiry? Trzymasz się osłony.
Twoja postać nie jest tak odporna, a kule bolą. Zanurzanie się za osłoną przerywa pole widzenia, dezorientuje sztuczną inteligencję i daje krótką chwilę na zebranie się przed wyskoczeniem i oddaniem kilku strzałów. Leczenie jest rzadkie, więc utrzymywanie czegoś między wami jest zawsze dobrym pomysłem.
Nie zatrzymuj się
Niestety, powyższe rady nic nie pomogą, jeśli chodzi o większość wampirów. Wampiry są nadnaturalnie silne (i szybkie) i chętnie pokażą ci to z pierwszej ręki. Wampir może cię zabić w około 3 trafieniach, jeśli nie masz szczęścia, a ukrywanie się za pudełkiem niewiele ci pomoże.
Zamiast tego, w obliczu tych wrogów, chcesz być w ruchu przez cały czas. Lataj z nimi, jakby od tego zależało twoje życie, i cały czas strzelaj. Podstawowe wampiry mogą się teleportować, więc pamiętaj, aby śledzić je, jak tylko możesz. Jakub może je naznaczyć swoim krukiem i każdy może je podpalić.
Walka jest często opcjonalna
Czasami po prostu nie chcesz odbierać tego, co rzuca Redfall. Może masz mało amunicji lub mało zdrowia. Cholera, możesz po prostu chcieć uniknąć szczególnie paskudnie wyglądającej hordy lub wroga. Na szczęście Redfall cię obejmuje.
Walki w wielu przypadkach można uniknąć dzięki skradaniu się i rozglądaniu się po otoczeniu. Kucać może każdy, ale niektóre postacie mają wbudowaną mechanikę skradania się i narzędzia nawigacyjne. Przychodzą mi na myśl Jacob i Layla. Zrób wszystko, co musisz, aby ominąć przeszkodę i przejść dalej. Och, a ten pistolet sygnałowy, który podniosłeś wcześniej? Przydatny do odwracania uwagi wrogów.
Zabójstwa z ukrycia są szybkie i wydajne
Przed premierą Redfall krążyło wiele zamieszania, kiedy w sieci pojawiły się przecieki o jego cichych zabójstwach. Zasadniczo Redfall nie ma żadnych. Zamiast tego uderzasz łokciem kogoś w tyłek i pada. To może brzmieć archaicznie, a to dlatego, że tak jest. Czy to czyni go złym? Absolutnie nie.
W rzeczywistości szybkość, z jaką możesz pozbyć się wroga, doskonale wpisuje się w szybką rozgrywkę Redfall i pozwala szybko eliminować zagrożenia i iść dalej. To utrzyma cię przy życiu, przerzedzi hordę i ochroni twoje zasoby. Kiedy nadarzy się okazja, uderz łokciem.
Miej pod ręką zabójcę wampirów
Podobnie jak Simon Belmont, zawsze chcesz mieć swojego zabójcę wampirów pod ręką. Wampiry to paskudni wrogowie, a możliwość szybkiego zabicia jednego z nich może zaoszczędzić wielu kłopotów. W Redfall jest mnóstwo broni, które pasują do tego rachunku, a posiadanie jednej gotowej do użycia zajmie długą drogę.
Strzelby są najbardziej oczywiste we wczesnej fazie gry. Zadają duże obrażenia, a nawet mają dołączany kołek. Świetnie. Czasami trzeba zabić wampira na odległość bez alarmowania jego kultowych przyjaciół. W takich przypadkach rozważ miotacz kołków. Te rzeczy mogą jednym strzałem powalić podstawowego wampira z dystansu. To nasz punkt obowiązkowy podczas zwiedzania Redfall.
Nadużywaj AI
Redfall to fajna gra do przejścia, ale jest jeden aspekt, który ją powstrzymuje (cóż, jest więcej niż jeden…) i jest nią sztuczna inteligencja. Sztuczna inteligencja jest co najwyżej kompetentna, ale bardzo rzadko jest najlepsza. Ponieważ są tak bezmózgowi, możesz ich nadużywać do woli.
Ledwie rozpoznają dźwięk twojej broni, rzadko zauważają martwe ciała i prawie zawsze zapominają, że istniejesz, jeśli między tobą a nimi stoi krzak. Wykorzystaj to na swoją korzyść, aby walczyć z hordą, a wszystko powinno być w porządku. Większość z tego dotyczy również wampirów – do cholery, mogą być nawet gorsze.
Szkody środowiskowe
Strzelanie z broni palnej i walenie łokciami włóczęgów to nie jedyny sposób na radzenie sobie z wrogami. Ten pierwszy sprawi, że później zabraknie ci amunicji. Na szczęście Redfall jest pełne okazji do zadawania szkód w środowisku. Posunęlibyśmy się nawet do stwierdzenia, że możliwości jest zbyt wiele.
Wszystko, od plam oleju po wybuchowe beczki i urządzenia elektryczne, można zestrzelić, aby zadać spore obrażenia obszarowe. Wszystko, co opiera się na ogniu, może być również użyte, aby zapobiec regeneracji wampira. Prawie zawsze warto strzelać do tych obiektów, po prostu cofnij się, gdy pociągniesz za spust.
Bać się ciemności
W ciągu dnia twoim największym zagrożeniem jest koleś z bronią. Broń, o której mowa, określa, jak niebezpieczny jest ten koleś. Snajperzy są prawdopodobnie najbardziej groźni, ale nawet oni szybko padają, gdy tylko ich zauważysz. Nigdzie nie można znaleźć wampirów, co czyni z tych kultystów niezłym przeciwnikiem. Jeśli chcesz wampirów, będziesz musiał wejść do domu.
Zmienia się to wraz z zachodem słońca. W nocy wampiry mogą swobodnie wędrować po ulicach i właśnie to robią. Mało tego, zrobią to w dużych ilościach. Jeśli jesteś przyzwyczajony do walki tylko z jednym wampirem w słabo oświetlonym domu, będziesz w szoku, gdy wielu teleportuje się i walczy z tobą na przedmieściach.
Celuj w głowę
Każdy lubi, gdy jego głowa nie ma wbitych w nią kul. Ponieważ nie lubisz nikogo w Redfall, możesz wysyłać im strzały w głowę tak często, jak to możliwe. Podstawowi wrogowie padną jednym strzałem większości wrogów. Staje się to jeszcze lepsze, gdy znajdziesz karabin z lunetą.
Wampiry są na to równie podatne, więc chociaż będziesz musiał zmienić swoją strategię na wiele sposobów, wbijanie śrutu w ich kopułę pozostaje takie samo. To nawet je zachwieje, co zawsze jest miłe. Dziwniejsi wrogowie pojawiają się później, ale obowiązuje ta sama strategia – strzelaj w słaby punkt.
Nie zapomnij o swoich zdolnościach
Redfall to bardzo podstawowa strzelanka. Nie dzieje się tu nic szczególnego i będziesz się wahać, jeśli potraktujesz to jako takie. Pierwszą rzeczą, o którą prosi Redfall, jest wybranie postaci, a każda z nich ma bardzo różne umiejętności i sposoby interakcji z zupą bojową.
W rezultacie chcesz używać tych umiejętności tak często, jak to możliwe. Zmieniają zasady gry i drastycznie zmieniają sposób, w jaki angażujesz się w piaskownicę. Nie ma dwóch takich samych postaci, więc nie krępuj się eksperymentować i znaleźć taką, która pasuje do Twojego stylu. Podobał nam się Jacob, ale możesz polubić Laylę lub Remiego.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Redfall. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki, listy i instrukcje, aby uzyskać więcej treści Redfall.