Okazuje się, że zwolnienia to coś więcej niż tylko zbyt duże firmy produkujące gry.
W rozczarowującym rozwoju sytuacji nowo niezależna firma Relic Entertainment ujawniła, że właśnie przeszła nową rundę zwolnień.
Jak donosi Video Games Chronicle, firma Relic nie podała oficjalnie żadnych liczb. Pracownik Relic opublikował na swoim LinkedIn informację, że problem dotyczy 41 pracowników.
Relic udostępnił następujące oświadczenie:
„Wypuszczenie ludzi nie było łatwą decyzją i podjęto ją wyłącznie po to, aby zapewnić Relic najlepszą możliwą szansę na przetrwanie w coraz bardziej niestabilnej branży. W żaden sposób nie odzwierciedla to wiedzy specjalistycznej, pasji ani charakteru któregokolwiek z pracowników, których to dotyczy.
Ściśle współpracujemy z osobami, których to dotyczy, zapewniając pakiety odpraw, rozszerzone świadczenia i opcje wsparcia w zakresie outplacementu.
CZYTAJ TAKŻE LEGO Fortnite: Jak zbudować pojemnik na kompost
Tym, z którymi się żegnamy, jest nam niezmiernie przykro, że do tego doszło. Dziękujemy za wszystko, co zrobiliście dla naszego studia i naszych projektów i życzymy wszystkiego najlepszego.”
W 2023 roku Relic nadal była częścią Segi, kiedy wprowadziła zwolnienia aż 121 pracowników. W zeszłym miesiącu Sega sprzedała Relic grupie inwestorów, którzy będą zakładać spółkę holdingową. Wiemy również, że Relic będzie nadal współpracować z firmą Sega, w szczególności przy tworzeniu przyszłych gier Company of Heroes.
W Internecie krąży popularny trop, że zwolnienia mają miejsce tylko dlatego, że większe firmy produkujące gry wideo zachowały się nieodpowiedzialnie podczas konsolidacji; wykupując mniejsze spółki. Ale oczywiście to nie wyjaśnia, co się tutaj wydarzyło.
CZYTAJ TAKŻE Ogłoszono współpracę przy Destiny 2 Ghostbusters
Możemy się domyślać, że inwestorzy Relic zmusili firmę do przeglądu własnej działalności, a Relic musiała ogłosić, że niektórzy pracownicy i stanowiska mogą zostać zwolnione.
Musimy więc liczyć się ze świadomością, że zwolnienia w firmach produkujących gry mają miejsce, ponieważ firmy nie zarabiają wystarczająco dużo, aby zatrzymać tych pracowników. Jest prawdopodobne, że mniejsze firmy, które tworzą mniejsze gry, dyskretnie po cichu zrezygnowały z pracy, ponieważ niektórzy z tych programistów odchodzą na emeryturę i opuszczają branżę gier wideo w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy.
CZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować zestaw JAK Shadow Titan
Oświadczenie Relic zdaje się wskazywać, że mają pewność, że po tym bolesnym kroku wszystko będzie dobrze. I oczywiście nie było to coś, co chcieli zrobić, ale nie byłoby wygodnie winić Relic za opuszczenie Segi lub popełnienie innego dostrzegalnego błędu, który do tego doprowadził.
Życzymy wszystkiego najlepszego odchodzącym członkom Relic i mamy nadzieję, że uda im się ponownie znaleźć miejsce w branży gier wideo.
Powiązany