Kto w ogóle potrzebuje ekranów ładowania?
Fani oryginału Martwa przestrzeń z niecierpliwością czekamy na nadchodzące podejście EA Motive do ukochanego tytułu Martwa przestrzeń przerobić. Planowana premiera w styczniu przyszłego roku, można śmiało powiedzieć, że jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej wyczekiwanych przeróbek gier w historii branży. Mając wiele do zrobienia, EA Motive podało ostatnio fanom nieco więcej szczegółów na temat tego, czego mogą się spodziewać.
Kultowa gra survivalowa z gatunku horror z 2008 roku została przebudowana od podstaw w zupełnie nowym silniku gry znanym jako Frostbite. Podczas gdy gracze będą oczywiście oczekiwać odświeżonych i ulepszonych efektów wizualnych, programiści z EA Motive podzielili się teraz dalszymi spostrzeżeniami na temat tego, w jaki sposób remake faktycznie zapewni ulepszenia rozgrywki.
W poście na blogu udostępnionym na stronie EA deweloperzy omówili swoją metodologię tworzenia tak przełomowego tytułu, a także ujawnili kilka zaskakujących szczegółów dotyczących tego, jak gra będzie odbierana. Co najciekawsze, akcja będzie się toczyć jako „jeden sekwencyjny strzał” od początku do końca, ujawnia post. Starszy producent Philippe Ducharme wyjaśnia, że „od momentu rozpoczęcia gry do momentu jej zakończenia nie ma żadnych przerw w kamerze ani ekranów wczytywania — chyba że zginiesz”. Ducharme rozwija to dalej, wyjaśniając, że gracze będą mogli eksplorować bez przerw. Ishimura jest teraz w pełni połączona, więc możesz przejść z punktu A do punktu Z, odwiedzić cały statek i ponownie odwiedzić już ukończone lokacje, aby odebrać rzeczy, które mogłeś przegapić – to wszystko nowe. Teraz jest to całkowicie nieprzerwane doświadczenie”.
Wpis na blogu ujawnia również, w jaki sposób zespół EA Motive wykorzystał porady i wkład niektórych hardcore Martwa przestrzeń fanów podczas pracy nad remake’iem. Współpracując z nimi jako tak zwana „Rada Społeczności”, EA Motive utrzymywał regularny, sześciotygodniowy kontakt z tymi superfanami, dając im pełny dostęp do projektu, aby pomóc w informowaniu i usprawnianiu rozwoju Martwa przestrzeń przerobić. Jak wyjaśnia dyrektor techniczny projektu gry, David Robillard, taka praktyka jest niezwykła dla studiów deweloperskich, jednak dla EA Motive potencjalny hazard wydaje się być taki, który ich zdaniem warto podjąć. „Z mojego doświadczenia wynika, że jest to bardzo rzadkie; Widziałem tylko kilka innych tytułów robiących coś takiego”, zauważa Robillard, „Nie wiem, dlaczego jest to bardzo rzadkie, ponieważ wydaje się, że za każdym razem, gdy to robisz, osiągasz naprawdę dobre wyniki”.
The Martwa przestrzeń remake również odniesie ogromne korzyści z wykorzystania silnika Frostbite, szczególnie pod względem grafiki i ogólnej jakości wizualnej. Charakterystyczne nastrojowe oświetlenie i krwawa walka w oryginale również zostaną znacznie ulepszone dzięki tej nowej technologii. Jak wyjaśnia Robillard: „Dzięki obecnej mocy obliczeniowej jesteśmy w stanie przesunąć oświetlenie znacznie, znacznie dalej, zarówno z perspektywy czystego oświetlenia, jak i perspektywy cienia”. Te postępy będą miały zastosowanie również do systemu „obierania” i ćwiartowania, co oznacza, że gracze mogą jeszcze bardziej zbliżyć się do rozdzierania mięsa i kości podczas potyczek bojowych.
Aby zapoznać się z pełnym wywiadem z kluczowymi programistami EA Motive, możesz zapoznać się z pełnym wpisem na blogu EA. The Martwa przestrzeń remake zadebiutuje 27 stycznia przyszłego roku i będzie dostępny na Xbox Series X/S, PlayStation 5 i PC.
Źródło