Spis treści[Hide][Show]
Rozciągający się Zamek jest drugą co do wielkości lokalizacją Remake Resident Evil 4. Podobnie jak w oryginale, ten obszar jest pełen skarbów, które Leon może znaleźć i zastawić u najbliższego kupca za wysoką cenę. Skarby w Zamku są szczególnie trudne. Wiele z nich wymaga rozbudowanych zagadek i poważnego cofania się. Nie możesz łatwo wrócić do każdej lokalizacji, więc będziesz chciał zdobyć jak najwięcej skarbów podczas przechodzenia przez historię — dlatego wymieniłem wszystkie skarby w kolejności, w jakiej zostały napotkane.
Niektóre skarby można zebrać dopiero później. Będziesz potrzebował kluczowego przedmiotu — lub dosłownie Małego Klucza, aby otworzyć zamknięte szuflady. Małe klucze to rzadkie przedmioty, które nie są zaznaczone na twojej mapie, nawet jeśli kupisz mapę skarbów. Poniżej wymienimy wszystkie lokalizacje małych kluczy i wyjaśnimy, gdzie je zabrać, aby je zdobyć 41 skarby w zamku. Nie przegap tych skarbów. Możesz nawet odblokować nowy, potężny karabin, który może niszczyć wrogów.
Więcej przewodników po Resident Evil 4 Remake:
Wszystkie skarby wsi | Wszystkie wnioski o wioskę | Wszystkie prośby o zamek | Bezpłatna lokalizacja Red9
Rozdział 7 | Skarby
Zabytkowy kompas: Wejście do zamku – Na początku zamku okrąż stajnię, w której kupiec założył sklep. Przebij się przez beczki, aby znaleźć ukrytą skrzynię skarbów.
Elegancka bransoletka: Brama Zamkowa – przy Bramie Zamkowej, gdy zostaniesz zaatakowany przez wiele kultystycznych katapult, będziesz musiał obniżyć ciężar, aby podnieść armatę. Wejdź na górę i wyjdź, a dotrzesz do skrótowych drzwi, które możesz odblokować z drugiej strony. Jest tu skrzynia z łatwym skarbem.
Elegancka butelka perfum: Audience Chamber – Po spotkaniu Leona z Salazarem użyj Ashley, aby odblokować drzwi po lewej stronie. Zanim przeciśniesz się przez szczelinę w ścianie, obejdź schody, by znaleźć skrzynię ze skarbami.
Rubin: Sala Audiencyjna – Przeciskając się przez popękaną ścianę po północnej stronie Sali Audiencyjnej, dotrzesz do korytarza. Od razu spójrz w lewo, by znaleźć wiszący pojemnik. Przebij się przez drewniane barierki, by dostać się do przedmiotu po strzeleniu w pojemnik.
czerwony beryl: Lochy – Pokonaj ślepego mutanta w podziemnym lochu. Po śmierci upuszcza klejnot czerwonego berylu.
Spinel: Skarbiec – W magazynie tuż przed tym jak Leon dotrze do pomieszczenia oznaczonego na mapie Skarbiec. W tym magazynie poszukaj Spinela siedzącego na jednej z szafek wzdłuż wschodniej ściany.
złota bransoletka: Skarbiec – Opuszczając pokój zagadek nad lochami ślepego potwora, na piętrze znajdziesz skrzynię skarbów.
Złota Klepsydra: Sala audiencyjna – Na górnym piętrze sali audiencyjnej przechylaj się nad żyrandolem po prawej stronie. Po przeciwnej stronie jest dziura w podłodze, przez którą możesz zejść do skrzyni ze skarbami.
Rozdział 8 | Skarby
Lustro z perłami i rubinami: Wine Cellar – W pokoju z kapłanem w czerwonej szacie znajdziesz tę skrzynię za stołem na podwyższeniu. Aby łatwo oczyścić ten teren, podkradnij się do rusztowania i puść żyrandol, by zabić większość wyznawców.
Ekstrawagancki zegar: Bindary – W pokoju, w którym Leon i Ada spotykają się po raz pierwszy. Znajdź skrzynię na lewo od dużego kominka.
Mały klucz: Bindary – Opuszczając Bindary korytarzem na północ, skręcisz w lewo i dotrzesz do kolejnego małego pokoju, w którym zobaczysz uciekające Plagi w rozdziale fabularnym. Jest tu mały klucz.
Mosiężny zegarek kieszonkowy: Bindary – Wróć do pokoju Bindary z Małym kluczem. Tuż obok drzwi wejściowych znajdziesz zamkniętą szafkę.
Ozdobny Naszyjnik: Castle Battlements – Podczas eksploracji Castle Battlements natkniesz się na łamigłówki polegające na przełączaniu Słońca i Księżyca. Po spotkaniu z plagą typu C wejdziesz na ścianę z brakującą podłogą. Spójrz w dół przez podłogę — sprawdź, czy metalowe drzwi bramy są zamknięte. Jeśli jest zamknięta, możesz zejść na dół i uzyskać dostęp do tej skrzyni.
Szmaragd: Castle Battlements – Kiedy pojawia się Gigante i rzuca kamieniami w Leona, wróć do wieży na zachodzie. Użyj barykad na ścianach, aby zablokować pociski i wdrap się na szczyt wieży od zewnątrz. Biegnij do centrum, aby znaleźć skrzynię skarbów z tym skarbem. Znajdziesz tu także Żółte Ziele.
Rubin: Castle Battlements – Idąc dalej blankami, unikając rzucanych kamieni, napotkasz drzwi Słońca/Księżyca, które są zamknięte na blankach. Aby się przedostać, musisz się odwrócić, przełączyć przełącznik, a następnie opuścić kolejny poziom zrujnowanej ściany. Po zejściu na dół odwróć się i wejdź do bezpiecznego pomieszczenia. Jest wiszący pojemnik. Zestrzel go, a następnie wejdź po drabinie.
Rozdział 9 | Skarby
Elegancka szachownica: Dziedziniec – W małym widocznym zakątku na wschodniej ścianie labiryntu z żywopłotu. Znajdziesz go za statuą fontanny, idąc w kierunku południowo-wschodniej flagi wieży.
Zdeprawowany idol: Wine Cellar – Po zdobyciu Ashley i ukończeniu labiryntu z żywopłotu na dziedzińcu, wróć do obszaru Wine Cellar. Kiedy wejdziesz do korytarza z czterema zbrojami, jeden z nich ożyje. Pokonaj go, a następnie pomóż przepchnąć Ashley przez dziurę nad zamkniętymi drzwiami. Odblokuje drzwi i da ci dostęp do skrzyni ze skarbami w środku.
Aleksandryt: Wielka Sala – Po wejściu do Wielkiej Sali spójrz na posągi po prawej stronie. Za bramą handlową jeden z posągów trzyma wiszący pojemnik ze skarbami.
Mały klucz: Grand Hall – znajduje się za północno-zachodnimi drzwiami na drugim piętrze Wielkiej Sali. Przejdź przez drzwi i otwórz szafkę po lewej stronie. To jest mały pokój pełen zbroi. W drodze do Zbrojowni.
Urządzenie sześcienne: Zbrojownia – Wychodząc ze Zbrojowni i wracając do Wielkiej Sali, znajdziesz skrzynię ze skarbami zawierającą Sześcienne Urządzenie. Pozwala to na odblokowanie skrzynek Square Lock.
Lampa motylkowa: Grand Hall – Użyj sześciennego urządzenia, aby odblokować pudełko w pokoju kupca. Obróć kostkę, aż rowki zostaną wyrównane.
Żółty Diament: Galeria – Po podniesieniu mostu z powrotem w Galerii, sprawdź pod spodem skrzynię skarbów zawierającą ten klejnot.
Sztabka złota: Sala Audiencyjna – Z Wielkiej Sali skorzystaj z pociągu za Salą Kupiecką, aby wrócić do Sali Audiencyjnej. Pokonaj chmarę kultystów i użyj zdobytego wcześniej Małego Klucza do odblokowania szafki na prawej ścianie.
Statut Sprawiedliwości: Audience Chamber – W pobliżu zamkniętej szafki przejdź do tylnego prawego rogu i użyj Cubic Device, które znaleźliśmy wcześniej, aby otworzyć pojemnik ze skarbami.
Elegancka butelka perfum: Biblioteka – Grając jako Ashley, zdobądź przedmiot Pęczek kluczy. Po drodze w dół ukrytymi schodami zbroja ożyje. Przejdź na lewą stronę Biblioteki i kucnij pod półką, by dotrzeć do opcjonalnej skrzyni ze skarbami. Użyj drugiego klucza na pęku kluczy, aby go otworzyć.
Szafir: Biblioteka – Uciekając windą, Ashley dotrze do pokoju zapisu. Na lewo od drzwi prowadzących z powrotem do Wielkiej Sali, za kolejnymi półkami na książki znajduje się skrzynia ze skarbami. Okrąż go i użyj czwartego klucza z przedmiotu Bunch of Keys, aby go odblokować.
Szmaragd: Mauzoleum – Po tym, jak Ashley ucieknie z komnaty Mauzoleum, w której ożywa zbroja Plagas, dotrzesz do bezpiecznego małego pokoju z jasnoniebieskim płomieniem. Za rogiem ścian prywatności znajdziesz ostatnią skrzynię ze skarbami. Użyj pierwszego klucza z przedmiotu Bunch of Keys, aby go otworzyć.
Rozdział 10 | Skarby
Karabin szturmowy CQBR: Biblioteka – znajduje się w głównym pomieszczeniu biblioteki. Dotrzyj do południowych schodów prowadzących do sekretnego gabinetu na piętrze, do którego Ashley musiała się dostać w poprzednim rozdziale. Użyj sześciennego urządzenia, aby odblokować wiszący na ścianie sejf. W środku jest specjalny karabin szturmowy.
Złoty ryś: Biblioteka – Na drugim piętrze Biblioteki. Skorzystaj ze schodów w pobliżu windy Biblioteki i dotrzyj do pokoju zapisu. W pobliżu maszyny do pisania znajdziesz kolejne zamknięte pudełko z puzzlami. Użyj sześciennego urządzenia, aby je otworzyć.
Rubin: Sala balowa – Na parterze zrujnowanej sali balowej poszukaj zadaszonej części ruin w pobliżu południowych schodów. Leon może przykucnąć i znaleźć wiszący pojemnik.
Ozdobny chrząszcz: Sala balowa – Na parterze sali balowej. Po zejściu schodami wejściowymi w dół wejdź do północnego przejścia i dotrzyj do małego magazynu na drugim końcu, gdzie zawaliła się podłoga. Wokół półek znajdziesz skrzynię ze skarbami.
Ozdobna korona: Depths – Po spotkaniu z Salazarem w sali tronowej Leon zostaje wrzucony do obszaru Depths. Przemierzaj mętną wodę, aby dotrzeć do starej kamiennej konstrukcji. W środku znajdziesz wiele trupów i stary skarb koronny.
czerwony beryl: Głębiny – Wychodząc z głównych głębin, dotrzesz do długiego przejścia kanałowego. Za pierwszą wnęką po lewej stronie jest kolejna wnęka. Strzel w wiszący pojemnik za rurą sufitową.
Żółty Diament: Laboratorium podziemne – Znajduje się w wąskim korytarzu na środku laboratorium. Odblokowuje się dopiero po ponownym uruchomieniu wyłącznika i rozpoczęciu spotkania z bossem Verdugo. Jest tu skrzynia, którą możesz odblokować w pobliżu przydatnego sprayu pierwszej pomocy.
Rozdział 11 | Skarby
Szafir: Mines – W północno-zachodnim rogu obszaru Mines, strzeżonego przez wieśniaków, wejdź schodami na podniesiony most. W zablokowanej jaskini znajduje się wiszący pojemnik, który możesz zestrzelić.
Złota Klepsydra: Miny – Opuść most z pokoju kontrolnego, a następnie przejdź przez niego, aby dotrzeć do magazynu TNT. Za TNT znajdziesz skalistą niszę jaskini ze skrzynią skarbów.
Flaga: Stopover – Po pierwszej sekcji jazdy wagonikiem, zatrzymasz się w obszarze zwanym Stopover. Znajdź skrzynię skarbów na balkonie konstrukcji strzeżonej przez wieśniaków.
Sztabka złota (L): Hive – W ogromnej jaskini z gigantycznym gniazdem robaków zaczniesz od południowego krańca, będziesz wędrować wzdłuż wschodniego krańca, aż do krętej jaskini…