Bloober Team po cichu przebudowywał Silent Hill 2.
Minęło zaledwie kilka dni od oficjalnego ujawnienia Konami Remake Silent Hill 2. Teraz, jak się okazuje, gra jest już prawie ukończona.
Prezes Bloober Team Piotr Babeno ujawnił w przemówieniu, nad którym po cichu pracowali Remake Silent Hill 2 przez trzy lata. Bloober Team jest teraz w punkcie, w którym dopracowują grę.
Biorąc to wszystko pod uwagę, Piotr wciąż nie ma do przekazania daty premiery. Piotr ujawnił, że Konami pokryło wszystkie koszty rozwoju projektu i że opinia publiczna powinna usłyszeć od nich wkrótce o ostatecznej dacie premiery.
Aby umieścić tę oś czasu w odpowiedniej perspektywie, Bloober Team wyrobił sobie markę jako twórca horrorów z Warstwy strachu, psychologiczny horror, w którym gracze musieli wchodzić w interakcję z nawiedzonymi obrazami, w 2016 roku. Pomiędzy tymi trzema latami, nad którymi pracował Bloober Remake Silent Hill 2oni również opracowali i wydali Warstwy strachu 2który zrezygnował z obrazów na taśmy filmoweBlair wiedźmaoficjalna adaptacja gry wideo umieszczająca cię w nawiedzonym lesie wiedźmy, i Medium. Co ciekawe, Medium to całkowicie oryginalna gra, którą Bloober osadziła w środowisku postkomunistycznej Polski, aby nauczyć graczy historii ich własnego kraju.
Te trzy lata spokojnej pracy na jednej platformie mogą okazać się opłacalne. Zespół Bloober ujawnił wcześniej, że ich Remake Silent Hill 2 nie będzie miał żadnych ekranów ładowania. Podczas gdy Bloober Team wprowadził wszystkie oczekiwane zmiany, aby dostosować grę do standardów, jakich oczekuje się od nowoczesnych gier, to osiągnięcie wydajności w szczególności wskazuje, jak daleko posunął się Bloober Team. Remake Silent Hill 2 będzie również miał perspektywę przez ramię i inne fundamentalne zmiany w sposobie grania, co oznacza, że będzie to zupełnie inna gra.
Wszystko wydaje się wracać do Kolekcja Silent Hill HD sprzed dekady. Krytyczna i komercyjna porażka, między innymi dlatego fani byli tak rozczarowani tą kolekcją Ciche Wzgórze oraz Silent Hill 2 jest to, że Konami straciło oryginalny kod źródłowy gotowych gier. Zbudowali te porty HD z zachowanymi prototypami, nieważne, że obie gry były również dostępne jako wydania PSN jako ich oryginalne wersje na PlayStation.
Tu i teraz właściwym podejściem do remake’u gry wideo jest zakodowanie całej gry od podstaw. Podobnie jak seria ostatnich Mieszkaniec Zła przeróbki i nadchodzące Remake Dead Space, zaczynanie od zera to okazja do dodania do gry rzeczy, które nie były możliwe na oryginalnych platformach, dzięki nowej technologii, a także nowym pomysłom i innowacjom w projektowaniu gier. Mam nadzieję, że oznacza to, że nowi fani doświadczą jeszcze lepszego Silent Hill 2 niż oryginalni gracze zrobili te wszystkie lata temu.
Remake Silent Hill 2 ukaże się najpierw na PC i PlayStation 5. Będzie to konsola wyłącznie dla PlayStation firmy Sony przez następne dwanaście miesięcy.
Źródło: zasilacz