Remedy to przynajmniej jedno studio, które odniosło taki sukces, że nie musiało zwalniać pracowników.
Remedy Entertainment ma dla swoich fanów dobrą wiadomość.
W swoim najnowszym komunikacie prasowym dyrektor generalny Tero Virtala ujawnił, że obecnie przyspieszają prace nad wszystkimi swoimi obecnymi tytułami. Tero powiedział:
„Udana premiera Alan Wake 2 wsparła nasze inne projekty gier: Condor, Control 2 i remake Max Payne 1 i 2 nabrały przyspieszonego tempa rozwoju dzięki personelowi zwolnionemu z Alan Wake 2 i spodziewamy się, że projekty te osiągną kolejne etapy rozwoju w pierwszej połowie 2024 r.”
W tym samym komunikacie prasowym poinformował Remedy Alana Wake’a II sprzedaż na poziomie 1,3 mln sztuk na początek lutego 2024 r. To czyni ją najszybciej sprzedającą się grą w historii studia. Remedy zwraca również uwagę, że Control wykazał się mocnym długim ogonem, jeśli chodzi o sprzedaż, i spodziewają się, że to samo stanie się w przypadku Alana Wake’a II.
Ale to nie wszystko, ponieważ oświadczenie Tero jeszcze bardziej wzmocniło pogląd, że Remedy buduje swoje gry w jednym, własnym wszechświecie. Powiedział:
CZYTAJ TAKŻE 29 najlepszych gier wieloosobowych wszechczasów w otwartym świecie
„Mamy obecnie dwie uznane marki: Control i Alan Wake, które są połączone poprzez Remedy Connected Universe. Rozwój i ekspansja tych franczyz będzie kluczową częścią naszej przyszłości.”
Jak Tero zauważył powyżej, Remedy jest zajęte pracą nad remake’ami Max Payne 1 i 2kontynuacja gry Kontrola 2i Projekt Condor. Project Condor nie został jeszcze w pełni zaprezentowany publicznie, ale wiemy, że będzie to gra usługowa na żywo, której akcja toczy się w Kontrola wszechświat.
Spośród tych potencjalnych projektów Kontrola 2 wydaje się mieć największe szanse na sukces, jako kontynuacja jednej z najbardziej udanych gier studia Remedy. To sprawdzony towar, który ma rzeszę wiernych fanów czekających na ponowną sprzedaż.
CZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak odblokować pistolet maszynowy HMR-9
Po raz kolejny zastanawiamy się nad dylematem studia dla jednego gracza, które chce wmieszać się w obsługę na żywo z Project Condor firmy Remedy, a jest to sytuacja, od której Naughty Dog postanowiło całkowicie uciec. Trzeba jednak przyznać, że wokół tej kwestii panuje duża niepewność Max Payne 1 i 2 przeróbki też.
Miejmy nadzieję, że tym razem pójdzie gładko. Remake’i i remastery starych gier są w modzie, więc oczekiwania są wysokie. Ale jednocześnie stworzono swego rodzaju szablon prawidłowego tworzenia przeróbek i remasterów na tym etapie, więc Remedy nie powinno mieć wrażenia, że musi wymyślić koło na nowo.