Respawn Entertainment, zespół odpowiedzialny za niektóre z najlepszych tytułów ostatniej generacji, od Upadek Tytanai jego kontynuacja tytanowy upadek 2połączone battle royale, Legendy Apexa nawet najlepszy przykład tego pokolenia Gwiezdne Wojny gra, 2019 Star Wars Jedi: Upadły zakon, ma dość sposobu, w jaki traktują się deweloperzy we własnych czterech ścianach, ale także szerzej branża. Studio wydało oświadczenie do wszystkich tych, którzy zdecydowali się na takie zachowanie, po tym, jak kilku ich własnych programistów otrzymało okropne komentarze z ostatnich czasów.
Komentarze publikowane na Twitterze wyrażają niezwykle stanowcze stanowisko wobec typów zachowań prezentowanych w sieci wobec twórców studia, mówiąc:
Ostatnio zaobserwowaliśmy wzrost nękania członków naszego zespołu programistów.
Z zadowoleniem przyjmujemy wkład społeczności, jednak nie można przekroczyć granicy między konstruktywnymi opiniami a nękaniem naszego zespołu twórców.
Chcemy przypomnieć naszym graczom, że mamy politykę zerowej tolerancji dla zagrożeń i nękania naszych twórców. Podejmiemy odpowiednie działania, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo naszego zespołu.
Uwielbiamy słuchać opinii i nadal będziemy współpracować z naszą społecznością, aby wspierać środowisko oparte na szacunku, oparte na współpracy i dbać o konkurencyjność naszej gry.
Tweet z Respawn wywołał falę wsparcia ze strony innych twórców gier i osobistości ze świata gier, a Bungie wspiera ich również, mówiąc: „Zwalczanie toksyczności i nękania wymaga współpracy wszystkich, aby budować zdrowsze społeczności. Jesteśmy z wami w tym wysiłku @respawn”, tymczasem lider Sony Santa Monica, Cory Barlog, po prostu odpowiedział wspierającym emotikonami pięści i serca
Sam Barlog był głośnym rzecznikiem w walce z niewłaściwym zachowaniem online wobec programistów, wyrażając swoje myśli w lipcu, kiedy fani stali się agresywni w swoim języku, czekając na wiadomość o Bóg wojny Ragnarokdeklarując,
Nasi fani nas inspirują i rozumiemy pasję i pragnienie zdobywania większej ilości informacji, ale ta pasja nie powinna być toksyczna ani odbywać się kosztem godności jakiejkolwiek ludzkiej istoty. Świętujmy naszą społeczność, traktując siebie nawzajem, każdą grę i dewelopera, z szacunkiem.
Kiedy fani próbowali zrzucić winę gdzie indziej, Barlog znów był stanowczy w swoich myślach
nie. odpowiedzią nie jest znalezienie kogoś, kogo można obwiniać lub skupiać na sobie nienawiść. może po prostu oddaj to i traktuj ludzi, którzy tworzą rzeczy, które kochamy, z ludzką przyzwoitością i szacunkiem. to nie jest bitwa, nie jesteśmy w stanie wojny. po prostu staramy się robić + cieszyć się rzeczami razem.
Miejmy nadzieję, że zarówno otwarte osobowości, jak i same studia mogą nadal działać, aby udaremnić przerażające zachowanie, które wynika z odsetka fanów gier.