Być może w tym miejscu wszyscy wspólnie przyznajemy, że 30 FPS jest w porządku.
Ninja Theory ujawniła coś, co może zszokować wszystkich: Saga Senuy: Hellblade 2 działa tylko przy 30 FPS na Xbox Series X|S.
Jak donosi Pure Xbox, dyrektor ds. efektów wizualnych w Ninja Theory, Mark Slater-Tunstill, ujawnił w wywiadzie dla GamePro w Niemczech, że studio zdecydowało się na taką liczbę klatek na sekundę i zamiast tego skupiło się na dynamicznej rozdzielczości. W grze na Xbox Series X|S nie będzie dostępnych trybów graficznych, ale jeśli traficie na PC, będziecie mogli zwiększyć liczbę klatek na sekundę.
Oczywiście jest to łatwa przynęta na konsolowego wojownika, ale każdy fanboy, który spróbuje tego, po prostu naraża się na zawstydzenie. Oczywiście nikt nie wiedział, że to było na 30 FPS. Ze względu na oszałamiające efekty wizualne, które widzieliśmy w zwiastunach i filmach z rozgrywką, była to zdecydowanie ostatnia rzecz, o której ludzie myśleli.
CZYTAJ TAKŻE Według Leada zakończenie Starfield było pomysłem „przycisku paniki”.
W rzeczywistości Ninja Theory ujawniło, że był to celowy wybór, aby gra wideo miała bardziej filmowy charakter. To naprawdę interesujące stwierdzenie, ponieważ podkreśla różnicę w stosunku do graczy, którzy kochają „kinowe” gry oparte na narracji, takie jak Insomniac Marvel’s Spider-Man 2i filmowi maniacy, którym podoba się Sam Raimi Spider-Man 2.
Jak zapewne już wiesz, wyższa liczba klatek na sekundę, np. 60 FPS lub 120 FPS, zwiększa płynność wideo. W grach wideo jest to dobrodziejstwo, ponieważ może pomóc graczom szybciej reagować na bodźce w grze. Wyższa liczba klatek na sekundę jest korzystna dla osób grających w strzelanki FPS lub gry akcji.
Ale w świecie filmu ta gładkość jest właściwie niepożądana. Jak wyjaśniono w tym filmie, filmowcy z reguły nagrywają i wyświetlają swoje filmy z szybkością 24 lub 25 klatek na sekundę, a nawet mniejszą niż 30 klatek na sekundę. Dzieje się tak dlatego, że twórcom filmu zależy na „najniższej możliwej liczbie klatek na sekundę, która wydaje się naturalna dla ludzkiego oka”.
CZYTAJ TAKŻE Final Fantasy XVI może działać w 100 + FPS na PC, wersja demonstracyjna również w drodze
Moglibyśmy dalej opowiadać o technicznych szczegółach tego zjawiska, ale naszym celem jest to, że niezależnie od tego, jak ironicznie brzmi to stwierdzenie dla kogoś, kto gra w gry kinowe, jest ono w rzeczywistości poprawne, jeśli jesteś osobą, która wie wszystko o filmach w prawdziwych kinach.
Teraz Ninja Theory prawdopodobnie nie mogło obniżyć liczby klatek na sekundę poniżej 30 FPS ze względów związanych z rozgrywką. Ale jeśli grałeś w pierwszą Piekielne Ostrzei widziałeś zapowiedzi tego tytułu, prawdopodobnie możesz stwierdzić, że ta gra została zbudowana w oparciu o działanie w 30 FPS.
Scenariusze walki są przerażające i oszałamiające wizualnie, ale z pewnością nie będą wymagały najwyższej dokładności Call of Duty’a tytuł będzie potrzebny. W rzeczywistości jest całkiem oczywiste, że większość gry skupiała się na stworzeniu płynnej narracji i wrażeń z gry, a nie na zachęcaniu Cię do grania w jak najwięcej gier z fabułą do zakładki.
CZYTAJ TAKŻE Call of Duty w 2024 roku może po prostu wszystko wstrząsnąć
Jak wykazały zapowiedzi, gra wygląda świetnie, znacznie lepiej niż wiele gier, które mogą pochwalić się możliwością zwiększenia do 60 lub 120 FPS. Nawet teraz są fani, którzy nie mogą stwierdzić lub nie wierzą, że Ninja Theory stworzyło styl wizualny, który wygląda nie do odróżnienia od prawdziwego materiału wideo. I właśnie dlatego tak wielu podglądaczy dzwoni Hellblade: Saga Senuy 2 prawdopodobnie pierwsze prawdziwe doświadczenie z konsolą obecnej generacji.
Saga Senuy: Hellblade 2 ukaże się 21 maja 2024 r. na Xbox Series X|S i Windows za pośrednictwem Steam.
Powiązany