Okazuje się, że utrzymanie sklepów PlayStation 3 i Vita online nie spowodowało zachowania gier w tych sklepach.
Sony oficjalnie usuwa wszystko LittleBigPlanet treści w PlayStation Store.
Oficjalne konto LittleBigPlanet na Twitterze udostępniło tę wiadomość:
„Ostatnia szansa na zakup LittleBigPlanet 3 (PS4) i pakietu DLC LittleBigPlanet w PlayStation Store
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży straszna plotka na temat Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Po 10 latach grania, tworzenia i udostępniania zawartości w LittleBigPlanet 3, gra i cała nasza oferta DLC LittleBigPlanet zostaną usunięte z PlayStation Store 31 październikaul2024.
Każdy, kto obecnie posiada lub kupuje LittleBigPlanet 3 lub dowolne DLC LittleBigPlanet przed ich wycofaniem ze sprzedaży, nadal będzie mógł uzyskać dostęp do zakupionych gier i treści po ich usunięciu.
Jest to przyjacielska informacja o tym, że jeśli ktokolwiek ze społeczności lub nowicjusze nadal chcą posiadać cyfrową kopię LittleBigPlanet 3 lub dowolne DLC LittleBigPlanet aktualnie dostępne do zakupu – to Twoja ostatnia szansa, aby to zrobić!
Dziękuję za nieustające wsparcie i zrozumienie.”
Z kolei konto Media Molecule na Twitterze podzieliło się własną wiadomością:
„LittleBigPlanet ukształtowało nas jako studio i pozostaje ważną częścią tego, kim jesteśmy. Jesteśmy i zawsze będziemy wdzięczni za to oraz za niesamowitą społeczność, którą zainspirowała.”
Media Molecule pomyślnie rozbiło ofertę LittleBigPlanet Sony, umożliwiając im zdobycie funduszy na założenie studia i uruchomienie 16-letniej serii platformówek z wbudowaną w grę mechaniką tworzenia i udostępniania online. Chociaż seria odniosła skromny sukces, tak naprawdę nigdy nie osiągnęła poziomu swoich odpowiedników, np Ostatni z nas Lub Bóg wojny.
W 2021 roku najwięcej LittleBigPlanet serwery na różnych platformach PlayStation zostały wyłączone z powodu problemów technicznych. W kwietniu tego roku Sony zdecydowało się zamknąć pozostałe serwery, m.in Mała Wielka Planeta 3 na PlayStation 4.
Zatem dzisiejsze ogłoszenie oznacza faktyczny koniec LittleBigPlanet koncesja. Chociaż Sony nie zamknęło całkowicie okna, nie zasugerowało ani nie wykazało zainteresowania tworzeniem takich gier w oparciu o etos „twórz, buduj i udostępniaj”. Zamiast tego możemy zobaczyć przyszłość Sackboy platformówki, które nie mają żadnych elementów kreacyjnych, ani przyszłych epizodów w innych grach, takich jak niedawno wydana Astrobot.
Sony do dziś dotrzymuje obietnicy utrzymania sklepów internetowych PlayStation 3 i Vita. Jednak naiwnością ze strony graczy było uważanie tego za trwałą wygraną w zakresie zachowania gry. Zamiast tego sklepy te doświadczyły stopniowej degradacji, w miarę jak gry były powoli wycofywane z giełd w kolejnych latach. W rezultacie wiele gier z funkcjonalnością online zamknęło swoje serwery lub, co gorsza, nie ma już przydatnych serwerów, ponieważ zbyt mało osób gra, aby z nich korzystać.
Pod tym względem podejście Sony do tworzenia i przechowywania gier przegrało z podejściem Microsoftu.
Firma Microsoft zainwestowała w dalekosiężny program kompatybilności wstecznej, który zawiódł jedynie w przypadku gier i treści, na które nie można było już licencjonować. Gdybyś miał konsole Xbox i był na bieżąco z aktualnościami, najprawdopodobniej już podjąłbyś decyzję o dalszym graniu w starsze gry na nowszych platformach.
Co więcej, gdy Microsoft zabezpieczył przejęcie Activision Blizzard, jedną z pierwszych rzeczy, jakie udało mu się zrobić, było przywrócenie serwerów dla Call of Duty'a gry na Xbox 360 i Xbox One. Te serwery pozwolą im grać nawet na Xbox 360 Call of Duty'a gier na trzy generacje konsol Xbox, nawet teraz, gdy sklep internetowy Xbox 360 został zamknięty.
Chociaż jest to smutne LittleBigPlanet graczom, że ich ulubiona gra mogła zostać po cichu wycofana, należy również pomyśleć, że nie otrzymali oni takich opcji, jakie mieli właściciele Xbox. Jednak PlayStation, a także Nintendo powinno to przemyśleć przy planowaniu swoich gier i konsol w przyszłości.