Oczywiste jest, że gdyby tylko było to możliwe, Shift Up od samego początku przeniósłby gry na więcej platform.
Shift Up oficjalnie zobowiązało się do wydania gry wyłącznie na PlayStation 5 w 2025 roku Gwiezdne Ostrze.
Jak donosi Gematsu, podczas ostatniego spotkania finansowego z pytaniami i odpowiedziami złożyli następujące oświadczenie:
„Chcemy wydać grę w 2025 roku. Biorąc pod uwagę najnowsze trendy, takie jak rosnąca obecność Steam na rynku gier AAA i globalny sukces Black Myth: Wukong, spodziewamy się, że wersja na PC będzie działać jeszcze lepiej niż wersja na konsole.
W poprzednim finansowym pytaniu i odpowiedzi Shift Up ujawniło to Gwiezdne Ostrze sprzedała się w czerwcu w ponad milionie egzemplarzy, trzy miesiące po premierze jako gra dostępna wyłącznie na PlayStation 5. To wystarczyło, aby Shift Up ogłosiło to sukcesem podczas swojej oferty publicznej, mimo że było rażąco oczywiste, że ich reputacja została już zbudowana na grach mobilnych, takich jak Dziecko przeznaczenia I Bogini Zwycięstwa NIKKE.
Umowa na wyłączność na PlayStation 5 stała się powodem wojen konsolowych, gdy fani debatowali, czy przyniesie to korzyści Shift Up, czy nie. Sami programiści Shift Up wielokrotnie opowiadali o tym, jak praca z Sony była dla nich marzeniem, jednak inni deweloperzy mają odmienne perspektywy.
Na przykład ich kolega z Korei, twórca gier Pearl Abyss, odrzucił podobną ofertę opublikowania ich nadchodzącego tytułu z otwartym światem Karmazynowa Pustynia. W przeciwieństwie do Shift Up, Pearl Abyss było już wydawcą o ugruntowanej pozycji na Zachodzie, więc nie potrzebowali partnera takiego jak Sony.
Pearl Abyss podał nawet przykład Shift Up i Gwiezdne Ostrze swoim własnym inwestorom. Jak zauważyli, Shift Up mogło uznać, że musi współpracować z Sony, ponieważ sami nie mieli możliwości publikowania na Zachodzie.
Kiedy niektórzy gracze to zauważają Gwiezdne Ostrze sprzedaż miliona jednostek na platformie z ponad 65 milionami właścicieli nie jest świetna, mają rację. Rozumiemy, że nie było to w budżecie A Marvel's Spider-Man 2więc oczekiwania wobec niego są niższe. Ale Shift Up wyraźnie wie, że mogliby zarobić więcej pieniędzy, gdyby od początku mogli wypuścić grę jako tytuł wieloplatformowy.
Ponieważ komputer PC jest także miejscem, w którym Nexon odnosi sukcesy Pierwszy potomekłatwo zauważyć, że Shift Up również odniesie sukces Gwiezdne Ostrze. Pierwszy potomek Tak się składa, że wydano ją także na Xbox, obok PlayStation i Steama, co stanowi wyraźną wskazówkę, że strony trzecie rzeczywiście uważają, że wieloplatformowość jest najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli Shift Up podpisało tę samą umowę, z którą podpisała się Kojima Productions Strand Śmiercimogą być w stanie przynieść Gwiezdne Ostrze na Xbox, a może nawet na Nintendo, strumieniowanie w chmurze i pewnego dnia urządzenia mobilne. Ale prawdopodobnie minie około pięciu lat, zanim kontrakt z Sony wygaśnie jako pierwszy.