Chociaż ma fanów, którzy będą za nim podążać, gdziekolwiek się pojawi, może to być koniec wybitnej i wpływowej kariery.
Po 12 latach Shinji Mikami ujawnił plany odejścia z Tango Gameworks.
Starszy wiceprezes Bethesdy, Todd Vaughn, ujawnił tę wiadomość w firmowym e-mailu wysłanym do pracowników Zenimax. Jak donosi TrueAchievements, oto treść listu:
„Piszę dzisiaj, aby poinformować, że szef studia Shinji Mikami zdecydował się opuścić Tango Gameworks w nadchodzących miesiącach. Mikami-san był kreatywnym liderem i wspierającym mentorem młodych programistów w Tango przez 12 lat, pracując nad franczyzą Evil Within, Ghostwire: Tokyo i oczywiście Hi-Fi Rush”.
Shinji Mikami jest jednym z najważniejszych i najwybitniejszych twórców gier w historii. Jeśli Shigeru Miyamoto i Hideki Kojima mogą prześledzić swoją pracę w branży gier do lat 80., Mikami jest częścią stosunkowo nowszej generacji, która weszła do branży w 1990 roku.
Zaczynając w Capcom w 1990 roku, Mikami pozostawał pod rządami japońskiego giganta przez ponad dekadę. Jego praca definiująca karierę pod Capcom to lata 1996 Resident Evilprzełomowy moment w grach typu survival horror, który zapoczątkował jedną z najbardziej udanych serii gier firmy Capcom.
Mikami będzie również sterować kluczowymi rolami w rozwoju Resident Evil 2remake Gamecube pierwszej gry z 2002 roku i Resident Evil 4. Sukces franczyzy doprowadziłby również do tego, że Mikami pracowałby nad serią spinoff Dinokryzysa także nową oryginalną serię, która wskazywałaby na jego przyszłą trajektorię kariery, stylową grę akcji diabeł może płakać.
W 2004 roku Mikami mógł swobodnie założyć własne studio w Capcom, o nazwie Clover Studio. Clover składałby się z jednych z najlepszych pracowników deweloperskich pod Capcom, w tym Hideki Kamiya i Atsushi Inaba. Podczas gdy Clover pracowała dalej Oczy i Widoczny Joe gry, Mikami przejął kontrolę nad produkcją Boska ręka jako reżyser gry.
Kiedy Clover Studio zostało zamknięte w 2007 roku, kilku jego byłych pracowników połączyło siły, tworząc PlatinumGames. Założycielami byli Kamiya i Inaba, ale nie Mikami. Mikami pracował w PlatimumGames jako pracownik kontraktowy. W ramach PlatinumGames Mikami był dyrektorem ds Pokonać, strzelanka trzecioosobowa, która wprowadziła innowacje dzięki mechanice Bullet Time Powerslide. Mikami współpracował również z Goichi Suda przy tworzeniu Cienie potępionych z Manufakturą Grasshopper.
Jednak studio, w którym Mikami naprawdę chciał pracować, było tym, które sam założył. Tango, ogłoszone w 2010 roku, zostało później przemianowane na Tango Gameworks po przejęciu przez Zenimax Media w tym samym roku.
Kluczowa praca Mikamiego w Tango Gameworks byłaby być Wewnętrznym Złem, survival horror z 2014 roku, który spotkał się z mieszaną reakcją, choć bliższą pozytywnej. Mikami to zauważył Resident Evil przekształcił się w serię gier akcji i chciał przerobić survival horror dla nowej generacji.
Wbrew temu, co mogą sądzić fani, Mikami nie kierował wieloma związanymi z nim projektami i tak samo było w Tango Gameworks, jak w PlatinumGames, Clover i Capcom. Wewnętrzne zło 2 faktycznie wyreżyserował John Johanas, tak, ten sam John Johanas, który był reżyserem Hi-Fi Rush. Ghostwire Tokioz drugiej strony, wyreżyserował Kenji Kimura.
Pozycja Mikamiego w branży gier zapewnia mu szacunek dla jego osiągnięć, ale jako doświadczenie Wewnętrzne zło pokazy, może również wskazywać, że nie nadąża już za apetytami współczesnych graczy. Chociaż z pewnością ma grono fanów, które będą za nim podążać, niezależnie od tego, jakie projekty podejmie, może to być koniec wybitnej i wpływowej kariery w grach wideo w Japonii i na całym świecie.