PlayStation stale rozwija wsparcie dla gier niezależnych
PlayStation pracowało niesamowicie ciężko w przestrzeni niezależnej przez ostatnie kilka lat, aby rozwiać pewne obawy deweloperów dotyczące wsparcia ze strony producenta konsoli we wprowadzaniu ich gier na platformę, a także obawy fanów, że przegapili indie gems na Xboxa lub Nintendo. Od czasu, gdy były szef PlayStation Studios, Shuhei Yoshida, przeszedł na stanowisko Head of Indies, sytuacja w firmie zaczęła się zmieniać, a ostatnio usiadł, aby porozmawiać z MCV UK, aby omówić długoterminowe plany, a nawet bliższy, pięcioletni plan współpracy PlayStation z niezależnymi deweloperami.
Zapytany konkretnie o swoje długoterminowe plany dotyczące pracy na scenie niezależnej, Yoshida odpowiedział, mówiąc
Chciałbym, aby coraz więcej ekscytujących gier pojawiało się na PlayStation i co roku odnosiło sukcesy, a więcej fanów PlayStation czerpało przyjemność z grania w gry niezależne. Wierzę, że to się dzieje. Umieściliśmy Stray, niezależną grę, w prezentacji PlayStation 5 wraz z grami AAA i ludzie mocno zareagowali. Chciałbym widzieć coraz więcej takich historii sukcesu na Sony PlayStation.
Chciałbym również poznać nowych programistów pochodzących z różnych części świata lub z różnych środowisk, którzy wymyślili nowe, ekscytujące koncepcje i umieścili te gry na naszych konsolach. Dlatego staramy się ułatwić im korzystanie z naszych narzędzi i systemów do tworzenia i publikowania gier. Chcemy, aby więcej niezależnych gier odniosło większy sukces na PlayStation i aby większa liczba fanów PlayStation znalazła te wspaniałe gry.
Wiele niezależnych gier, które widzieliśmy na PlayStation w ostatnich latach, od Zabłąkanydo Kena: Most duchóworaz Fall Guys: ostateczny nokaut, zacierają granice między tym, co tradycyjnie uważamy za grę niezależną, a grą AAA. Zapytany, w którym momencie niezależne studio przestaje być niezależnym studiem, Yoshida powiedział:
W momencie premiery Fall Guys była to gra niezależna, wydana przez niezależnego wydawcę Devolver. Ale gdy gra odniosła sukces, firma Mediatonic została przejęta przez firmę Epic. Epic to ogromna firma, która włożyła dużo więcej zasobów w Fall Guys, a Fall Guys stało się znacznie większe. Więc Fall Guys prawdopodobnie nie jest już grą niezależną. Więc to jest linia. Fall Guys w dniu premiery – gra niezależna – Fall Guys dzisiaj – nie gra niezależna.
Wydaje się, że główną częścią planów PlayStation może być pomoc niezależnym programistom, których celem jest tworzenie gier o jakości AAA, w kierunku tej strony spektrum rozwoju. Wiadomo, że PlayStation pielęgnuje relacje z programistami poprzez wyłączność przed ich przejęciem i chociaż tak się nie stało jesienni faceci deweloper Mediatonic, może w przyszłości z takimi jak oba Zabłąkanyjest i Rozumiemzespołów deweloperskich, a także innych w przyszłości. Ciekawe, dokąd to wszystko doprowadzi.
Źródło