Okno wydania tytułu mogło mieć z tym coś wspólnego.
Heroiczna taktyczna gra RPG Nocne słońca Marvela od czasu premiery na początku grudnia zeszłego roku zebrał sporo pochwał krytyków. Krytyczny sukces tytułu nie do końca przełożył się jednak na ten sam poziom wyników komercyjnych.
Jak zauważyło VGC, wydaje się, że wydawca gry przyznał się teraz do słabych wyników gry w sprzedaży detalicznej, chociaż ma nadzieję, że Marvel’s Midnight Suns dostrzeże trend długowieczności, podobnie jak w przypadku innych gier opracowanych przez Firaxis. Według prezesa Take-Two, Straussa Zelnicka, który ostatnio rozmawiał z dziennikarzem Bloomberga, Jasonem Schreierem, na temat tytułu, Marvel’s Midnight Suns’ okno premiery mogło odegrać rolę w zgłoszonym rozczarowaniu komercyjnym wokół gry. Schreier donosi, że według Zelnicka „możliwe, że okno premiery nie było idealne”, aby gra osiągnęła wyniki sprzedaży detalicznej, których oczekiwał Take-Two.
Nocne słońca Marvela uruchomiona 2 grudnia, po wcześniejszym opóźnieniu w 2022 roku. Gra wydała również wersje tylko na obecną generację Xbox Series X / S, PlayStation 5 i PC, przy czym wersje na konsole ostatniej generacji mają zostać wydane w pewnym momencie w przyszłości . Chociaż dostępność konsoli jest czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę, jest również prawdopodobne, że okno premiery gry, które przypadało w tym samym czasie, co inne ważne wydania, takie jak Protokół Callisto, Need for Speed bez ograniczeń i niedługo po uruchomieniu God of War Ragnarok I Pokemon Scarlet & Violet w listopadzie, mogło mieć coś wspólnego z jego powolną sprzedażą.
Kolejną rzeczą do rozważenia jest charakter samej gry, która pomimo tego, że jest tytułem opartym na Marvelu, jest pierwszym tego rodzaju połączeniem IP superbohatera z turową, taktyczną mechaniką strategii. Ten element był szeroko chwalony przez krytyków, ale mógł trafić inaczej do graczy, a zwłaszcza fanów tradycyjnej mechaniki opartej na akcji na żywo z poprzednich gier Marvela. Oczywiście to tylko spekulacje, ale warto się nad tym zastanowić. Tak czy inaczej, Nocne słońca Marvela może po prostu być wolniej palącą się historią, niż oczekiwano, a Zelnick podobno również to potwierdził w swoim wywiadzie dla Schreiera. Reporter Bloomberg zauważa, że „uważa, że może mieć długi ogon, podobnie jak inne gry Firaxis”, co prawie na pewno zrekompensowałoby powolną początkową sprzedaż taktycznego wojownika. Czas pokaże.
Gra niedawno dodała do akcji ulubioną przez fanów postać Marvela, Deadpoola, jako pierwszą postać z DLC, z obszerną listą bohaterów, którzy już pojawiają się w głównej kampanii i poza nią. Jeśli jeszcze w nią nie grałeś, teraz może być dobry moment, aby dać jej wir.
Nocne słońca Marvela jest już dostępna na Xbox Series X/S, PlayStation 5 i PC przez Steam i Epic Games Store.