Ten rozdział w historii PlayStation wreszcie się zakończył.
Sony oficjalnie potwierdziło, że zamyka Firewalk Studios i kończy prace nad grą Zgoda.
W nietypowym posunięciu Hermen Hulst zgodził się na publiczne udostępnienie wewnętrznego e-maila do pracowników PlayStation, w którym podzielili się tą wiadomością.
Hulst przekazał tę wiadomość w ten sposób:
20 legendarnych gier, do których warto wrócić w 2024 r
Gameranx
462 tys. wyświetleń • 3 dni temu
10 najlepszych NOWYCH gier listopada 2024 r
Gameranx
734 tys. wyświetleń • 2 dni temu
„Po wielu przemyśleniach ustaliliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie trwałe zaprzestanie prac nad grą i zamknięcie studia. Chcę podziękować całemu Firewalk za ich kunszt, twórczego ducha i poświęcenie.
Gatunek strzelanek FPS PvP to przestrzeń rywalizacji, która stale się rozwija i niestety w tym tytule nie osiągnęliśmy naszych celów. Wyciągniemy wnioski z doświadczeń firmy Concord i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości świadczenia usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.
Wiem, że nie jest to łatwa wiadomość, szczególnie dla kolegów i przyjaciół odchodzących z SIE. Obie decyzje zostały poważnie przemyślane i ostatecznie uważamy, że są one właściwe, jeśli chodzi o wzmocnienie organizacji. „
W tym samym e-mailu Hulst ujawnił również, że Sony zamyka Neon Koi, studio gier mobilnych nabyte w 2022 roku. Sony potwierdziło Jasonowi Schreierowi z Bloomberga, że Sony zwalnia 210 pracowników z obu studiów.
Ze swojej strony Firewalk Studios podzieliło się swoim pożegnalnym przesłaniem i przedstawiło, w co wierzy, jakie osiągnięcia studio osiągnęło w okresie inkubacji aż do pełnej produkcji.
Uważamy, że oni również zasługują na uznanie, ponieważ udało im się:
- Zbuduj zespół w fazie izolacji/kwarantanny pandemii
- Zbuduj własny silnik FPS na Unreal
- Osiągnij wydajność 60 klatek na sekundę zarówno w systemie Windows, jak i na PlayStation 5
I oczywiście udało im się to wszystko osiągnąć, integrując się z Sony i dostarczając pełny produkt. Przyznają też, że podjęli pewne ryzyko, które się nie opłaciło, ale mocno podkreślają swoje możliwości.
Dla tych, którzy mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, oświadczenie Firewalk nie ma być pożywką dla dyskursu graczy. Ma to pomóc studiu sprzedać siebie, a przynajmniej swoich pracowników, przyszłym pracodawcom.
Uważamy, że jest to mocny przekaz, który dotrze do konkurentów i konkurentów Sony, takich jak Respawn, Sabre Interactive, WB Games Montreal. Być może zobaczymy nawet, jak niektóre z nich trafiają do studia należącego do Microsoftu. W końcu ich lokalizacja w Bellevue Washington jest w tym samym stanie, co Microsoft i, przypadkowo, Nintendo.
Pozwólmy Firewalk podzielić się z fanami pożegnaniem:
„Talent Firewalk i poziom indywidualnego rzemiosła są naprawdę światowej klasy, a zespoły z Sony Interactive Entertainment i całej branży będą miały szczęście współpracować z nimi. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z Działem Rekrutacji w PlayStation i podziękuj wszystkim licznym zespołom, partnerom i fanom, którzy wspierali nas po drodze.
Do zobaczenia w Burzy.”