Odważna strategia Cotton, zobaczmy, jak to dla nich wyjdzie!
Wojna na słowa, która rozpoczęła się w ciągu ostatnich dwóch tygodni między Sony i Microsoftem w związku z przejęciem Activision i obawami podnoszonymi przez PlayStation Brazylia, dotyczącymi szeroko zakrojonych skutków zakupu, przybrała dziś inny obrót, gdy kupujący, Microsoft wziął pulę – strzał nad dziobem w Sony. W ramach brazylijskiego procesu, wymaganego do przeprowadzenia transakcji, dokumenty zostały przedłożone brazylijskiej Radzie Administracyjnej ds. Obrony Gospodarczej (CADE), aby wyjaśnić powody przejęcia Activision-Blizzard, ale oprócz tego ujawniły oskarżenie ze strony Xbox, że PlayStation próbuje „zahamować rozwój” Game Pass, próbując stłumić pojawianie się na nim treści.
Oczywiście, jeśli pomyślimy o tym pokoleniu do tej pory i ekskluzywnych studiach drugiego i trzeciego, które zawierają gry takie jak Fkońcowy remake Fantasy VIIi jego kontynuacja Final Fantasy VII Odrodzenie, Kena: Most Duchów, Zabłąkany, i wiele innych wydaje się cieszyć długimi okresami wyłączności, znacznie przekraczającymi normę – być może ten komentarz z Xboxa dostarcza nam powód, dla którego te dłuższe okresy wyłączności występują po jednej stronie ogrodzenia. Same komentarze wynikają z odpowiedzi Microsoftu na twierdzenia Sony, że przejęcie przez Xboxa Call of Duty konkretnie byłoby „antykonkurencyjne”.
W dość dosadnym komentarzu przedstawiciele Xboksa oświadczyli: „Biorąc pod uwagę, że strategie wyłączności były podstawą strategii Sony mającej na celu wzmocnienie swojej obecności w branży gier i że Sony jest liderem w dystrybucji gier cyfrowych, obawy Sony dotyczące możliwej wyłączności Activision treść jest co najmniej niespójna”
„Po raz kolejny ujawnia tylko obawę przed innowacyjnym modelem biznesowym, który oferuje graczom wysokiej jakości treści po niskich kosztach, zagrażając przywództwu, które przez lata wyrosło ze strategii skoncentrowanej na urządzeniach i ekskluzywności. Rzeczywiście, zdolność Microsoftu do dalszego rozszerzania Game Pass została utrudniona przez chęć Sony do zahamowania takiego rozwoju. Sony płaci za „prawa do blokowania”, aby uniemożliwić programistom dodawanie treści do Game Pass i innych konkurencyjnych usług subskrypcyjnych”.
Oczywiście umowy na wyłączność są na porządku dziennym, zarówno producenci konsol, którzy przez lata regularnie angażowali się w praktykę, czego efektem były wspomniane wyżej ekskluzywne produkty po stronie PlayStation, jak i tytuły takie jak: Gears of War 1-3 po stronie Xbox w erze Xbox 360, zanim został kupiony przez Microsoft, zanim zaczął dalej budować, aby stać się jednym z największych hitów firmy.
Podczas gdy przysłowiowe obrzucanie błotem trwa między tymi parami, z powodu brazylijskich procesów rządowych w sferze przejęć, informacje te nadal będą znane opinii publicznej, więc ciekawie będzie zobaczyć, co będą miały Sony, Microsoft lub inne zainteresowane strony powiedzieć przed ostatecznym werdyktem w sprawie tej transakcji w przyszłości i dowiadujemy się, czy Activision-Blizzard IP i studia mają stać się częścią Xbox Game Studios w przyszłości. W międzyczasie premiera Call of Duty: Modern Warfare II na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC odbędzie się 28 października 2022 r.
Źródło