Odważna strategia, zobaczmy, jak to dla nich wyjdzie.
Wojna na słowa, która rozpoczęła się w ciągu ostatnich dwóch tygodni między Sony i Microsoftem w związku z przejęciem Activision i obawami podnoszonymi przez PlayStation Brazylia w związku z dalekosiężnymi skutkami zakupu, przybrała dziś inny obrót, gdy kupujący, Microsoft, wziął pulę – strzał nad dziobem w Sony. W ramach brazylijskiego procesu wymaganego do przeprowadzenia transakcji, do brazylijskiej Rady Administracyjnej ds. Obrony Gospodarczej (CADE) złożono dokumenty, aby wyjaśnić powody przejęcia Activision-Blizzard, ale ujawniono oskarżenie ze strony Xbox, że PlayStation próbuje „zahamować rozwój” Game Pass, próbując stłumić pojawianie się na nim treści.
Jeśli pomyślimy o tym pokoleniu do tej pory i ekskluzywnych studiach innych i trzecich, które zawierają gry takie jak Remake Final Fantasy VII i jego kontynuacja Final Fantasy VII Odrodzenie jak również Kena: Most Duchów, Zabłąkany, i wiele innych, wydaje się, że cieszą się długimi okresami wyłączności, znacznie przekraczającymi normę. Być może ten komentarz z Xboksa dostarcza nam powodów, dla których te dłuższe okresy wyłączności pojawiają się po jednej stronie ogrodzenia. Same komentarze wynikają z odpowiedzi Microsoftu na twierdzenia Sony, że przejęcie przez Xboxa Call of Duty konkretnie byłoby „antykonkurencyjne”.
W dość dosadnym komentarzu przedstawiciele Xboksa oświadczyli: „Biorąc pod uwagę, że strategie wyłączności były podstawą strategii Sony mającej na celu wzmocnienie swojej obecności w branży gier i że Sony jest liderem w dystrybucji gier cyfrowych, obawy Sony dotyczące możliwej wyłączności Activision treść jest co najmniej niespójna”.
„Po raz kolejny ujawnia tylko obawę przed innowacyjnym modelem biznesowym, który oferuje graczom wysokiej jakości treści po niskich kosztach, zagrażając przywództwu, które przez lata wyrosło ze strategii skoncentrowanej na urządzeniach i ekskluzywności. Rzeczywiście, zdolność Microsoftu do dalszego rozszerzania Game Pass została utrudniona przez chęć Sony do zahamowania takiego rozwoju. Sony płaci za „prawa do blokowania”, aby uniemożliwić programistom dodawanie treści do Game Pass i innych konkurencyjnych usług subskrypcyjnych”.
Oczywiście umowy na wyłączność są na porządku dziennym, zarówno producenci konsol, którzy przez lata regularnie angażowali się w praktykę, czego efektem były wspomniane wyżej ekskluzywne produkty po stronie PlayStation, jak i tytuły takie jak: Gears of War 1-3 po stronie Xbox w erze Xbox 360, zanim został kupiony przez Microsoft, zanim zaczął dalej budować, aby stać się jednym z największych hitów firmy.
Podczas gdy przysłowiowe obrzucanie błotem trwa między tymi parami, z powodu brazylijskich procesów rządowych w sferze przejęć, informacje te nadal będą znane opinii publicznej, więc ciekawie będzie zobaczyć, co będą miały Sony, Microsoft lub inne zainteresowane strony powiedzieć przed ostatecznym werdyktem w sprawie tej transakcji w przyszłości.
Źródło