To marzenie o grze na żywo w God Of War najwyraźniej umarło.
Sony anulowało dwie kolejne gry w ramach usługi na żywo.
Jak donosi Video Games Chronicle, Sony potwierdziło, że jedna z nadchodzących gier usługowych na żywo od Bluepoint Games, a także gra usługowa na żywo od Bend Studio, zostały anulowane przez Sony.
Tę wiadomość pierwotnie podał Jason Schreier w serwisie Bloomberg, który twierdził również, że anulowany tytuł Bluepoint byłby spinoffem God of War. Byłby to pierwszy oryginalny tytuł Bluepoint Games, ale biorąc pod uwagę, że Bluepoint zamierzał odejść od portów na rzecz oryginalnych gier, z czasem może ujawnić inny tytuł.
Ostatnim wielkim wydawnictwem Bend Studio było: Minęły dniktóry powstał z dużymi oczekiwaniami, którym nie do końca był w stanie sprostać. Oznacza to również, że Sony anulowało 8 z 12 gier w ramach usługi na żywo, które planowało wypuścić.
Oznacza to również dla Bluepoint, Bend i Naughty Dog, że przez ponad siedem lat nie wydadzą nowej gry. Biorąc pod uwagę ilość czasu potrzebną do stworzenia gier AAA, które uszczęśliwią graczy PlayStation, gry Bluepoint i Bend, które mają zastąpić te tytuły, prawdopodobnie nie zostaną wydane aż do następnej generacji PlayStation.
Możliwe jednak, że nie wszystko jest obecnie dla Sony ponure. Shuhei Yoshida ujawnił w swoim niedawnym wywiadzie dla Kinda Funny, że Hermen Hulst dał wszystkim swoim studiom wystarczającą ilość pieniędzy, aby mogli eksperymentować z projektami usług na żywo, jednocześnie tworząc swoją mocną stronę gry dla jednego gracza.
Sugeruje to, że od chwili odejścia Jima Ryana z firmy sprawy nie są takie, na jakie wyglądają. Chociaż prawdą jest, że Sony włożyło dużo pieniędzy w te projekty usług na żywo, jeśli Sony rzucało pieniądze na tych programistów, aby realizowali wiele projektów, wówczas mogliby oni mieć także inne projekty dla jednego gracza, które po prostu pozostały niezapowiedziane.
To prawda, że ten różowy obraz nie idzie w parze ze świadomością, że Sony zwolniło w zeszłym roku setki programistów, a także zamknęło kilka studiów. Można się spodziewać, że Yoshida ujawni tylko tyle na temat sytuacji w Sony, więc nie możemy się spodziewać pełnego obrazu tego, co dzieje się w firmie.
W obecnym stanie rzeczy Sony odniosło sukces w Helldivers 2i nadal planuje wydanie Maraton I Fairgame$. Krążą pogłoski, że projekt Gummy Bears wydzielony z Bungie może być także tytułem usługi na żywo. Sony nie goni Fortnite pieniądze ze zwykłej chciwości – dla wielu użytkowników PlayStation 5 ich konsola jest po prostu… Fortnite maszynę, w taki sam sposób, w jaki są gracze, którzy kupili konsolę tylko po to, aby zagrać w najnowszą grę piłkarską EA, lub Call of Duty'a. Nie było wystarczającej liczby osób, które kupiły Marvel's Spider-Man 2 chronić miejsca pracy pracowników Insomniac Games, a Sony szuka sposobu, aby temu zaradzić.
Być może więc w przyszłości Sony przegrupuje się i zacznie planować stworzenie nowej partii gier usługowych na żywo. Miejmy jednak nadzieję, że jeśli tak się stanie, będą bardziej ostrożni w wydawaniu pieniędzy i narazą na ryzyko karierę swoich programistów.