Sony i Microsoft widzą coś w chińskim przemyśle gier wideo.
Sony ujawniło, że przywraca swój China Hero Project.
Pierwotnie zaprezentowany w 2017 roku projekt China Hero Project firmy Sony był w zasadzie inkubatorem, w którym Sony starannie wybierało niezależne projekty gier wideo w Chinach do sfinansowania, a ostatecznym celem było opublikowanie tych gier na platformach Sony.
Najbardziej udanym jak dotąd spośród gier w projekcie jest PIĘŚĆ Wykuta W Cieniu PochodniaMetroidvania z unikalnym antropomorficznym steampunkowym motywem. PIĘŚĆ Wykuta W Cieniu Pochodnia ukazało się na PlayStation 4, PlayStation 5, Windowsie, a nawet Steamie. Wiele innych gier w ramach programu miało bardziej imponujące wersje demonstracyjne i zwiastuny, ale PIĘŚĆ Wykuta W Cieniu Pochodnia był tym, który został ukończony i opublikowany, i jest już niewielkim hitem.
Co ciekawe, największym sukcesem Sony w Chinach nie była gra, którą sfinansowali w ramach programu, ale Uderzenie Genshina, niespodziewany hit chińskiego twórcy gier Mihoyo. Sony to odkryło i rozpoznało Uderzenie Genshina szybko stałby się ogromny, więc podpisali z Mihoyo umowę na wyłączność, która uniemożliwiła konsolom Xbox uzyskanie portu. Dotychczas, Uderzenie Genshina był również dostępny na iOS, Android i Windows. Mihoyo najwyraźniej nadal pracuje nad portem Nintendo Switch, więc ta umowa nie usunęła platformy Nintendo z pobierania tych gier.
Oczywiście, Uderzenie GenshinaSukces firmy zwrócił uwagę Microsoftu. Sami ogłosili plany znalezienia chińskich gier na licencje. Chociaż Microsoft nie ujawnił projektu takiego jak China Hero Project firmy Sony, bardzo możliwe, że znajdzie następny Uderzenie Genshina sobie.
Oczywiście wiąże się to również z większymi ambicjami Microsoftu, aby wejść do gier mobilnych. Wiemy, że przyglądają się mobilnym grom Activision Blizzard, takim jak np Diablo Nieśmiertelny, aby podnieść ich rangę w przestrzeni. Rodzaj gry, której szukają w Chinach, będzie projektem typu free-to-play Uderzenie Genshinai potencjalnie może to być coś, co sami mogliby wprowadzić do urządzeń mobilnych.
Sony planuje zainwestować 1 milion juanów, czyli 140 080 dolarów, w każdą znalezioną grę. Zobowiązali się również do wydania dwóch gier objętych programem, a mianowicie Zagubiona dusza na bok oraz Convallaria.
Sony do tej pory sfinansowało 17 gier w ramach projektu, odpowiednio w 2017 i 2019 roku. Program został na krótko wstrzymany z powodu pandemii, ale dyrektor Sony ds. produkcji gier w Chinach, Bao Bo, stwierdził, że „skala trzeciego sezonu znacznie przewyższy poprzednie dwa”.
Kto przegra w tym małym tete-a-tete pomiędzy platformami konsolowymi, graczami, a także chińską branżą gier wideo, wygrywa. Niektórzy fani mogą chcieć, aby PlayStation lub Xbox wygrały, ale tak naprawdę wszyscy powinniśmy kibicować chińskim studiom gier.
Źródło: Reuters