Sony nie widzi kanibalizacji, ale szansę na rozwój.
Dwóch nowych dyrektorów generalnych Sony podzieliło się swoimi przemyśleniami i strategią dotyczącą przyszłych wydań wieloplatformowych konsol PlayStation.
Tak wynika z ostatniego spotkania finansowego Sony, któremu przewodniczyli Hermen Hulst i Hideaki Nishino.
Dyrektor generalny PlayStation Studio Business Group, Hermen Hulst, jest dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za oprogramowanie w biznesie PlayStation, więc tak naprawdę to on odpowiada za te decyzje. Oto co powiedział, jak udostępnił Okami13_ na Twitterze:
„Mamy tutaj podwójne podejście: po stronie usług na żywo wypuszczamy nasze tytuły jednocześnie, dzień po dniu, na PlayStation 5 i PC, ale z naszymi tytułami z pewnością, naszymi tytułami opartymi na narracji dla jednego gracza, jak widzieliście w prezentacji, kręgosłup tego, co PlayStation Studios osiągnęło sukces w ostatnich latach i w naszej historii, przyjmujemy bardziej strategiczne podejście i przedstawiamy nasze wspaniałe franczyzy nowym odbiorcom.
CZYTAJ TAKŻE Stellar Blade może pojawić się na PC i otrzymać kontynuację
Znajdujemy nowych odbiorców, którzy potencjalnie będą bardzo zainteresowani graniem w sequele na platformie PlayStation. Mamy wielką nadzieję, że rzeczywiście uda nam się przyciągnąć nowych graczy do PlayStation w ogóle, ale w szczególności do platform PlayStation”.
Hideaki Nishino jest dyrektorem generalnym grupy biznesowej ds. platform PlayStation. Odpowiada więc za konsolę i widzi, jak dawne tytuły ekskluzywne na konsole zostaną przeniesione na PC. Ze swojej strony tak wypowiedział się na temat wszelkich obaw inwestorów związanych z obecną strategią:
„Wartość konsoli pozostanie.. Zamiast kanibalizacji, myślę, że jest to szansa na rozwój”.
Sony jest w interesującej sytuacji, jak ujawniło w swoim raporcie finansowym. Dział PlayStation osiąga obecnie większe sukcesy finansowe niż kiedykolwiek w poprzednich generacjach konsol. Wiemy jednak, że raport Sony nie mówi o tym, że znaczna część tego zysku przypadła na szczyt okresu kwarantanny i blokady związanej z pandemią.
CZYTAJ TAKŻE Hades 2 ukaże się dzisiaj na PC we wczesnym dostępie
Na tym okresie skorzystała cała branża gamingowa, jednak część firm błędnie przyjęła, że nie będzie on przedłużał się w nieskończoność. Hermen i Hideaki nie mieli nic do powiedzenia na temat wielu pracowników PlayStation, których zwolnili w ciągu ostatniego roku, włączając w to twórców tych gier.
Firma Sony wykazała zainteresowanie grami komputerowymi wiele lat wcześniej. Za pośrednictwem Sony Online Entertainment udostępnili grę wyłącznie na PC Strona planety franczyzy od lat i oni też mieli pierwszą Helldivers wykonane jako demonstracja funkcjonalności wielu platform pomiędzy PC i PlayStation. Obecna strategia przenoszenia gier PlayStation na komputery PC jest złem koniecznym, ponieważ gry własne nie są już wystarczająco dochodowe, jeśli polegają wyłącznie na posiadaczach PlayStation.
CZYTAJ TAKŻE Ujawniono grę Life Sim Starsand Island inspirowaną Chill Ghibli
Jeśli jednak pomyślimy o tym w kategoriach potencjalnych przyszłych wyników, możemy zobaczyć przyszłą PlayStation, która będzie tworzyć więcej gier wieloplatformowych w ramach usług na żywo, niż gier dla jednego gracza, które najpierw trafią na PlayStation, a później na PC. Zagorzali fani PlayStation mogą powiedzieć jedno, ale ich decyzje zakupowe mówią co innego – i wiemy, na której z tych dwóch rzeczy zależy Sony.
Powiązany