Wygląda na to, że Riot zaplanował, jakie projekty popycha do przodu i które anulował ze znacznym wyprzedzeniem.
Riot Games ujawniło, że zresetowało swoje Liga Legend Spin-off MMO.
Współzałożyciel Riot, Marc Merrill wyjaśnione wszystko w wątku na Twitterze. Cały wątek możesz przeczytać poniżej, ale najpierw go streścimy.
Riot zdecydował się zresetować swoją grę MMO, ponieważ odkrył, że tworzy tylko kolejną grę MMO z drużyną Runeterry. Riot chce, aby ta gra naprawdę „oddawała sprawiedliwość potencjałowi Runeterry”, więc ich plan polega na stworzeniu czegoś, co będzie miało swój własny styl w tym gatunku.
Merrill wyjaśnił również, że Fabrice Condominas, który wcześniej pracował w Bioware, jest producentem wykonawczym tej wznowionej gry MMO. Administratorzy danych znaleźli tożsamość producenta wykonawczego lub anulowanej już pierwszej gry MMO, Vijaya Thakkara, za pośrednictwem jego LinkedIn kilka miesięcy temu. Merrill wyjaśnia, że Thakkar jest obecnie dyrektorem technicznym projektu.
Na koniec Merrill dochodzi do wniosku, że na razie milczą na temat tytułu, co naprawdę ma sens, skoro zaczynają od nowa. Decyzja o nieudostępnianiu czegokolwiek na wstępnym etapie tworzenia gry jest mądra, ponieważ wielu graczy może nadmiernie skupiać się na decyzjach dotyczących rozwoju, uznając je za „wycięte” lub „utracone” treści, nie rozumiejąc, dlaczego podejmowane są takie decyzje.
Ogłoszenie to następuje miesiąc po tym, jak Riot zaprezentował kolejny spinoff w fazie rozwoju – bijatykę Projekt Lteraz oficjalnie nazywany 2XKO. 2KXO ukaże się w 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Windows, prawdopodobnie za pośrednictwem Steam.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite, sezon 5, rozdział 2, nawiązuje do mitologii greckiej
Jednakże dzieje się to również dwa miesiące po zwolnieniu przez Riot 530 pracowników, co stanowi 11% ich siły roboczej. Riot określił te zwolnienia jako konieczne. W ich szczegółowym wyjaśnieniu zwolnienia te są również wynikiem zakończenia przez Riot niektórych innych projektów. Całkowicie zamykają swoją niezależną wytwórnię Riot Forge, a ich borykająca się z problemami karta F2P Legends of Runeterra nie zostanie anulowana, ale zostanie zmniejszona.
Z zapowiedzi Riot wynika, że zmagania firmy nie były tak poważne jak w innych firmach, ale i tak nadszarpnęło to jej finanse na tyle, że zmuszona była do podjęcia działań. Zwolnienia i decyzje dotyczące kontynuowania niektórych projektów zdecydowanie zapadły ze znacznym wyprzedzeniem, prawdopodobnie w zeszłym roku, i wydają się być na tyle pewni swoich obecnych planów działania, że kontynuują to, co mają teraz.
Kondycja finansowa i sukces Riot będą ważne nie tylko dla samej firmy, ale także jako znak, że branża gier wideo nadal prowadzi dobry biznes, ponieważ jeśli będzie to dobre dla nich, będzie to również dobre dla innych.
CZYTAJ TAKŻE Twórca Payday 3, Starbreeze, żegna się z dyrektorem generalnym
Poniżej możesz przeczytać cały wątek Merrilla.
„Witajcie wszyscy – wiemy, że wielu z Was jest głodnych wiadomości na temat @riotgames
#MMO i naprawdę doceniamy Twoją cierpliwość i niesamowite wsparcie, jakie nam dotychczas okazałeś. Piszę, aby poinformować Cię dzisiaj o tym, gdzie jesteśmy. I zanim ktokolwiek wpadnie w panikę: tak, wciąż pracujemy nad grą. #Liga Legend
Po wielu przemyśleniach i dyskusjach postanowiliśmy jakiś czas temu zmienić kierunek projektu. Ta decyzja nie była łatwa, ale konieczna. Początkowa wizja nie różniła się wystarczająco od tego, w co można grać dzisiaj.
Nie wierzymy, że wszyscy chcecie gry MMO, w którą graliście już wcześniej z powłoką Runeterry; aby naprawdę oddać sprawiedliwość potencjałowi Runeterry i sprostać niewiarygodnie wysokim oczekiwaniom graczy na całym świecie, musimy zrobić coś, co naprawdę wydaje się znaczącą ewolucją gatunku.
To ogromne wyzwanie, ale nasz zespół składający się z pełnych pasji graczy MMO i weteranów tworzenia gier ma niesamowitą motywację do podjęcia.
Z radością przedstawiam @Faburisu jako nowego producenta wykonawczego gry MMO. Doświadczenie Fabrice’a jako gracza i pasja do tworzenia wciągających światów są niezwykłe. Kierując dużymi projektami w Riot, BioWare i EA, wnosi świeżą perspektywę i wspólne dążenie do doskonałości, które będą kierować naszym zespołem podczas kontynuowania tej trudnej podróży.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite: Wszystkie medaliony i ich zdolności | Rozdział 5 Sezon 2
Zaczęliśmy kłaść podwaliny pod ten element jakiś czas temu i w ciągu ostatniego roku pod kierownictwem Vijaya Thakkara zbudowaliśmy kluczowe elementy podstaw technicznych, aby stworzyć ambitną grę, o której mówimy. Jesteśmy wdzięczni za przywództwo Vijaya i za to, że będzie on częścią zespołu kierowniczego gry, pełniąc w przyszłości funkcję naszego dyrektora technicznego.
Zresetowanie naszej ścieżki rozwoju oznacza również, że „wyjdziemy w ciemność” na długi czas – prawdopodobnie na kilka lat. Ta cisza pomoże zespołowi skupić się na niesamowitej ilości pracy, która go czeka. Rozumiemy podekscytowanie i oczekiwanie związane z nowymi informacjami, ale prosimy o zaufanie w tej cichej fazie.
Pamiętaj, że „brak wiadomości to dobra wiadomość”, ponieważ oznacza to, że ciężko pracujemy, wkładając nasze serca i dusze w tworzenie czegoś, co, mamy nadzieję, pokochasz.
Dziękujemy za wiarę w nas i za cierpliwość. Jesteśmy niesamowicie zaangażowani w tę misję i nie możemy się doczekać przyszłej przygody i historii, które wspólnie opowiemy.”
Powiązany