Świat zmienił się od 2002 roku.
Według niedawnego ogłoszenia o pracę opublikowanego przez Ubisoft, historia Splinter Cell Toma Clancy’ego remake może różnić się od oryginalnej gry z 2002 roku. Ubisoft zamierza „[use] pierwszy Odłamek komórki gra jako [a] fundacja” i plany „przepisania i aktualizacji historii dla współczesnej publiczności”.
Splinter Cell Toma Clancy’ego to kultowa przygodowa seria skradanki. Pierwsza gra ukazała się w 2002 roku jako ekskluzywny tytuł na oryginalną konsolę Xbox. Został później przeniesiony na PlayStation 2, GameCube, Game Boy Advance, Microsoft Windows i Mac, dzięki czemu więcej graczy może odkryć ten klejnot.
Gra opowiada historię Sama Fishera, agenta NSA wysłanego w celu zbadania zniknięcia dwóch oficerów CIA. Splinter Cell Toma Clancy’ego podkreśla skradanie się, ponieważ Fisher musi poruszać się w cieniu, aby nie zostać zauważonym przez wrogów.
Oryginalny Splinter Cell Toma Clancy’ego gra odniosła komercyjny sukces. Na całym świecie sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy, co doprowadziło do powstania wielu sequeli. Ostatni wpis w serii był Tom Clancy’s Splinter Cell: Czarna listawydany w 2013 roku. Od tego czasu Ubisoft zamilkł w radiu i nie opublikował żadnych dodatkowych Odłamek komórki Gry.
Podczas targów E3 2017 dyrektor generalny Ubisoft Yves Guillemot zapowiedział powrót Odłamek komórki. Wersja w wirtualnej rzeczywistości została ogłoszona trzy lata później, wyłącznie na Oculus VR. 21 lipca 2022 r. Ubisoft ogłosił anulowanie tego Splinter Cell VR projekt.
Na szczęście dla fanów to nie koniec Odłamek komórki już. W grudniu 2021 roku Ubisoft ujawnił prace nad remake’iem pierwszej gry. Jeśli ten remake nie ma jeszcze daty premiery, niedawny wpis o pracy ujawnia więcej o historii nadchodzącej gry.
Opis stanowiska na stanowisko scenarzysty w Ubisoft Toronto wspomina o przepisaniu oryginalnej historii. “Korzystanie z pierwszego Odłamek komórki jako naszą fundację przerabiamy i aktualizujemy historię dla współczesnych odbiorców” – wyjaśnia stanowisko. „Chcemy zachować ducha i motywy oryginalnej gry, jednocześnie eksplorując nasze postacie i świat, aby uczynić je bardziej autentycznymi i wiarygodnymi”.
Zgodnie z opisem „codziennego życia scenarzysty w Ubisoft Toronto”, scenarzysta pisałby dialogi do misji w grze i scen filmowych, „w tym szczekania i rozmowy NPC”.
Ponieważ scenarzysta przepisałby historię Odłamek komórki remake dla „współczesnej publiczności”, możemy spodziewać się pewnych zmian w stosunku do oryginalnej gry z 2002 roku. Według producenta Matta Westa „publiczność gier ma teraz jeszcze bardziej wyrafinowane podniebienie”, dlatego Ubisoft wybrał remake zamiast remasteru. Aktualizacja Odłamek komórkiHistoria ma sens, ponieważ świat zmienił się w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Aktualizacja historii przy jednoczesnym zachowaniu jej wierności podstawowej wartości będzie wyzwaniem dla Ubisoftu, ale jeśli im się uda Odłamek komórki remake może dotrzeć do jeszcze większej publiczności niż oryginalna gra.
Źródło