Oznacza to koniec eksperymentów Square Enix z tworzeniem gier poza sterówką.
Square Enix oficjalnie ujawniło, że przechodzi na podejście wieloplatformowe.
Podczas ostatniego spotkania finansowego Enix ujawniło, że odejdzie od tworzenia gier dostępnych wyłącznie na PlayStation i Nintendo Switch o różnej skali na rzecz gier bardziej wieloplatformowych.
Na stronie 12 swojego skonsolidowanego raportu wyników finansowych i na stronie 21 prezentacji nowego średnioterminowego biznesplanu napisano:
„W przypadku tytułów HD Grupa będzie agresywnie realizować strategię wieloplatformową, która obejmuje platformy Nintendo, PlayStation, Xbox i komputery PC. Zwłaszcza w przypadku głównych franczyz i tytułów AAA, w tym tytułów katalogowych, stworzy środowisko, w którym więcej klientów będzie mogło cieszyć się naszymi tytułami.
W dokumentach wskazano także plany przejścia od ilości do jakości i zmiany struktury organizacyjnej. Square Enix twierdzi, że ich plan dotyczący zmian strukturalnych polega na skupieniu się na dostarczaniu „zabawy”, którą tylko oni mogą zapewnić.
Może to być po prostu gadka PR mająca na celu pozyskanie inwestorów, ale oto jak Square opisuje te zmiany:
„Grupa wycofa swój projekt organizacyjny oparty na jednostkach biznesowych i będzie dążyć do ustanowienia operacyjnie zintegrowanej organizacji, której celem będzie reorganizacja wewnętrznego zasięgu rozwoju tytułów i zapewnienie większych możliwości wewnątrz firmy.
CZYTAJ TAKŻE Najnowsza aktualizacja Counter-Strike 2 umożliwia ustawienie dominującej ręki
Dodatkowo, zachowując równowagę pomiędzy kreatywnością poszczególnych pracowników, a zarządzaniem skoncentrowanym na organizacji, Grupa przejdzie do struktury zarządzania projektami.
W tym celu Grupa na nowo zdefiniuje misję producentów i innych powiązanych pracowników oraz zorganizuje swoją wewnętrzną strukturę wspierającą. Grupa poprawi także efektywność inwestycji deweloperskich, dokonując przeglądu ogólnego procesu zarządzania rozwojem tytułów.”
Dlatego o niektórych z tych zmian wiedzieliśmy już z dużym wyprzedzeniem. Informowaliśmy o usunięciu przez firmę Yuu Miyake ze stanowiska producenta Dragon Quest XII: Płomienie Losu, a także ogólnie szef Dragon Quest. To wydarzyło się ponad miesiąc temu.
Zatem Midori wspólny plotka o tej zmianie organizacyjnej pojawiła się na początku maja. Możemy teraz potwierdzić, że ta plotka jest słuszna.
Kiedy więc widzimy, że Square Enix nazywa swoje wewnętrzne studia Creative Studios, jest to coś więcej niż tylko PR brandingowy. Square Enix właśnie zmieniło sposób prowadzenia biznesu, łącząc zespoły według projektu, zamiast tworzyć kilka konkretnych działów przypisanych do franczyz.
CZYTAJ TAKŻE Były twórca GTA V wyjaśnia, dlaczego Rockstar jest toksycznym miejscem pracy
To także sygnalizuje koniec strategii, która niestety zakładała, że Square Enix zwiększa ryzyko w przypadku nowych projektów i gier, a która po prostu nie sprawdziła się. Między Outriders, Forspoken, The Quiet Man, Balan Wonderworld, Upadek Babilonu, I Piankowe Gwiazdyprojekty te albo wypadły słabo, albo nie znalazły odbiorców, albo znalazły się gdzieś pomiędzy.
Większość z tych gier została stworzona przez firmy zewnętrzne, z jedynym wyjątkiem PrzepowiedzianyLuminous Studios. Zatem Square Enix nie mogło „zwolnić” ludzi, którzy stworzyli te gry, ale konsekwencje dla nich były surowe. PlatinumGames szczerze wypowiadało się na temat problemów finansowych po upadku firmy Upadek Babilonu. Cichy człowiekTwórca gry, Human Head Studios, zbankrutował wkrótce po wydaniu. Arest ma szczęście, że ma inne gry, na których może polegać, ale być może będziemy musieli uważać na Toylogic.
CZYTAJ TAKŻE Być może wyciekła mapa drogowa Fortnite na rok 2024
Następny PrzepowiedzianyW obliczu niedoskonałości rynku Square zreorganizowało się i w zeszłym roku połączyło Luminous z Creative Business Unit 2. Oczywiście teraz pracownicy ci ponownie przeszli kolejną reorganizację. I żebyśmy nie zapomnieli, Square Enix wciąż tworzy Projekt Sztylet z polskim studiem People Can Fly. Jednak ograniczyli projekt do tego stopnia, że studio musiało zwolnić pracowników na początku roku.
Prawdą jest, że tworzenie gier wideo polega na podejmowaniu ryzyka, aby zapewnić odbiorcom nowe doświadczenia i nowe kultowe momenty. Nie powinniśmy jednak zapominać, że są ludzie, których prawdziwa praca polega na zdobywaniu takich doświadczeń, a jeśli ryzyko to nie zniknie, może to oznaczać, że ci ludzie stracą pracę. Nawet jeśli nie zawsze tak powinno być.
Możemy mieć tylko nadzieję, nie tylko wobec fanów Square Enix, ale także ich pracowników, że dzięki tej najnowszej strategii firma wróci na właściwe tory, a oni to osiągną, dostarczając nam gry, których chcemy.
Powiązany