To naprawdę niezwykłe, że GSC Game World dotarło do tego punktu po tym wszystkim, co się wydarzyło.
STALKER 2: Serce Czarnobyla pojawiło się w ogromnej liczbie na Steamie.
SteamDB podaje, że sześć godzin po uruchomieniu gry liczba graczy osiągnęła najwyższy poziom i wyniosła 113 587 jednocześnie grających. W chwili pisania tego tekstu liczba graczy wynosi 54 313, co jest przyzwoitym wskaźnikiem, biorąc pod uwagę, że w USA nie jest to już szczytowy czas gry. Sugeruje to, że połowa z tych graczy zaczęła grać po przeciwnej stronie świata.
To niezwykłe osiągnięcie, gdyż GSC Game World i Microsoft musiały tłumaczyć, że nie będzie to tytuł przystępny. Zamiast tytułu usługi na żywo budującej społeczność, np Minecrafta Lub Helldivers 2, STALKER 2: Serce Czarnobyla to tytuł survivalowy, który wywodzi się z czasów, gdy gry utrudniały się w taki sam sposób, w jaki FromSoftware utrudnia gry.
Żeby było jasne, póki Mroczne Dusze I Pierścień Eldena gracze będą mieli umiejętności, które będą mogli przekazać dalej, a istnieje już zniewolona publiczność gier survivalowych, niewiele gier survivalowych zostało postawionych na tak wysokim cokole jak ten tytuł. Nie do końca tego chcieli, ale bycie grą wideo symbolizującą dążenie kraju do samostanowienia jest dla niego czymś całkowicie wyjątkowym i to w tej szczególnej formie środków masowego przekazu.
Jest to również godne uwagi, ponieważ wskaźnik ten nie uwzględnia graczy, którzy kupili grę na Xbox lub grają w nią w ramach Game Pass. Jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy ta gra już osiągnęła próg rentowności, ale jest to znak, że jeśli jeszcze tego nie ma, GSC Game World prawdopodobnie zrobi to z czasem.
Aby pomóc umieścić to w kontekście, Dragon Ball Sparking Zero osiągnął 90 000 graczy i Rywale Marvela trafiło do ponad 50 000 graczy jednocześnie, zarówno we wczesnym dostępie. Pułap dla jednoczesnych graczy Steam został w tym roku niemożliwie wysoki, ale biorąc pod uwagę, że był to bardzo udany Call of Duty: Black Ops 6 osiągnął 306 133 jednoczesnych graczy na Steamie, STALKER 2: Serce Czarnobyla sobie całkiem przyzwoicie poradził.
GSC Game World zobowiązało się do słuchania opinii, ponieważ wprowadzają one poprawki i aktualizacje zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej. Jeśli jeszcze nie kupiłeś tej gry, jest całkiem możliwe, że za kilka tygodni lub miesięcy będzie to zupełnie inny tytuł.
Rozumiemy oczywiście, że większość graczy ma wysokie wymagania, jeśli chodzi o gry, które w chwili premiery nie są w 100% sprawne. Mamy nadzieję, że w tym przypadku zainteresowani gracze zrozumieją, że ten jeden raz mogą być po prostu tym szczególnym wyjątkiem.