Przygotowali autobusy na wezwanie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby uciec w chwili, gdy podejrzewali wybuch wojny.
Wczoraj Xbox i GSC Game World opublikowały dokument Gra wojenna: tworzenie STALKER 2. Dziś dzielimy się kluczową historią nt STALKER 2: Serce Czarnobylarozwój dzięki tej funkcji.
Usuńmy to teraz z drogi: film Andrew Stephana jest prostą relacją z rosyjskiej inwazji na Ukrainę i jej wpływu na STALKER 2rozwój. Udostępnia prawdziwy materiał filmowy z wojny i treści graficzne. Jeśli jeszcze tego nie oglądałeś, możesz zamiast tego przeczytać streszczenia takie jak to. Ale jeśli masz na to ochotę, możesz obejrzeć go na kanale Xbox YouTube tutaj.
Mariia Grygorovych jest dyrektorem kreatywnym i producentem wykonawczym w GSC Game World oraz mężem jej dyrektora generalnego, Ievgena. Maria przewidywała, że Rosja dokona inwazji lądowej na Ukrainę po wiadomościach, że wojska rosyjskie zaczęły gromadzić się wokół granic Ukrainy.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
W styczniu 2021 r. Maria przygotowała plany wyjazdu. Bez wiedzy swoich pracowników, siedzących obok siedziby firmy, przygotowała flotę autobusów. Poczyniła również ustalenia, aby kierowcy byli gotowi do wdrożenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Tydzień przed wojną, w lutym 2022 roku, Grygorovychowie wezwali deweloperów do udania się do swoich biur. Plan zakładał udanie się do miasta Użhorod, które leży na południu Ukrainy i stanowi granicę ich natowskich sąsiadów. Logika Marii była taka, że Rosja nie odważyłaby się tam uderzyć i powołać się na NATO.
183 pracowników zgodziło się przygotować dla siebie i swoich rodzin na przesiedlenie do Użhorodu, a 139 pracowników zdecydowało się pozostać. Kiedy jednak zobaczyli, jak Rosja przeprowadziła swój pierwszy atak na Kijów, Grygorowicze zdecydowali, że muszą opuścić kraj.
Następnie zdecydowali się udać na Węgry, pokonując mile w ciągu zaledwie kilku godzin. Nie dotarli jednak do granicy węgierskiej przed jej zamknięciem. W desperacji szli przez zaśnieżony las w niebezpiecznym chłodzie nocy, aby przejść na drugą stronę.
W końcu udali się do Pragi w Czechach i tam założyli biuro. Ale jak możesz sobie wyobrazić, nawet z tym, co udało im się ze sobą zabrać, twórcy musieli przebudować studio. Przekształcili aktorów głosowych i zbudowali nowe studio do przechwytywania ruchu i nagrywania głosu, które należy ponownie uruchomić i dokończyć.
Niezwykłe w tej historii było to, jak Grygorowicze udowodnili swój charakter. Twórcy pochwalili ich za planowanie uratowania ich i ich rodzin. Najwyraźniej chodziło tu o coś więcej niż tylko o tworzenie gry, ponieważ powiedzieli, że czują, że Maria i Ievgen również traktują GSC Game World jak swoją rodzinę.
GSC Game World również nadal wspierało twórców, którzy pozostali w tyle. Pisano o tym już wcześniej, ale Maria i Ievgen zdecydowali się zatrzymać zatrudnionych na liście płac pracowników do czasu, gdy będą mogli wrócić do pracy.
Utrzymywali także kontakt i wysyłali wsparcie dla innych deweloperów w schroniskach. Niektórzy z tych twórców opowiadali historie o pisaniu i ilustrowaniu swoich pomysłów na papierze, gdy musieli stawić czoła przerwom w dostawie prądu w samych schronach.
Dokument nie ucieka od kontrowersji wokół tworzenia tej gry w środku wojny. Niektórzy deweloperzy zostali w tyle, ale wielu z tych, którzy odeszli, miało poczucie winy, zwłaszcza ci, którzy musieli zostawić rodzinę.
Jest to rzecz nieuchwytna, ale jak pokazał film Stephana, był taki moment wojny, w którym strach i beznadzieja, jakie odczuwali Ukraińcy, zamieniły się w gniew i determinację. Myślenie o tym może wydawać się dziwne, ale twórcy GSC Game World również podzielali te odczucia. Wydawało się, że STALKER 2: Serce Czarnobyla zyskało nowe znaczenie symboliczne.
Menedżer społeczności Oleksii Iwanow podsumował te odczucia w ten sposób:
„Ta gra jest dla nas teraz aktem oporu. Pracujemy, aby udowodnić, że nie da się nas złamać.”
STALKER 2: Serce Czarnobyla Premiera zaplanowana jest na 20 listopada 2024 r. na Xbox Series X|S i PC, na Steamie, Epic Game Store i bez DRM na GOG. Będzie to także dzień pierwszy w ramach Game Pass.