To tytuł, który zapisze się w księdze rekordów.
ZgodaWeekend premiery nadszedł i minął. Podczas gdy większość graczy i prasy spodziewała się słabej wydajności, wyniki okazały się tak słabe, że mają historyczne znaczenie.
Poinformowaliśmy o liczbie graczy SteamDB z wersji beta Early Access, a także z wersji beta otwartej. W tym miejscu zwrócimy również uwagę, że firma analityczna GameInsights przeprowadziła analizę danych graczy PlayStation 5 w tych okresach beta. Nie podali liczb, ale ujawnili, że Zgoda utraconych graczy na konsoli, przechodzących z fazy wczesnego dostępu do otwartej bety.
Dzisiaj dane SteamDB ujawniają, że gra została uruchomiona 23 sierpnia 2024 r. z 585 graczami, a szczyt osiągnął 697 graczy. Następnie liczba graczy systematycznie spadała, osiągając szczyt 473 graczy 24 sierpnia.ti 402 graczy na 25t. Dla porównania, beta Early Access, dostępna dla wszystkich, którzy zamówili grę w przedsprzedaży, i dla wszystkich z subskrypcją PlayStation Plus, osiągnęła szczyt 1124 graczy. Otwarta beta, która pojawiła się tydzień później, osiągnęła szczyt 2388 graczy.
Niektórzy gracze i osoby wpływowe zaczęły porównywać się do innych gier, które w tym roku okazały się klapą lub które pochodziły od konkurentów Sony. Mogą być dobrym tematem dla fanów skłonnych do wojny konsolowej lub chcących wyśmiać gry, których nie lubią. Nie możemy jednak zapominać o lekcjach z ostatnich dwóch lat zwolnień w branży gier wideo. Niezależnie od tego, czy lubisz grę, czy studio, po drugiej stronie są ludzie, którzy stworzyli tę grę i pracują w tym studiu. Nie da się obejść faktów dotyczących słabej wydajności tego tytułu, ale powinniśmy o tym mówić w kontekście tego, jak ludzie w kierownictwie podejmują ryzyko, a ludzie pod nimi płacą za swoje błędy.
PRZECZYTAJ TAKŻE Activision udostępniło dowód, że Call of Duty jest gorsze z mniejszą ilością SBMM
Porównanie, które zrobimy z inną grą, jest następujące: Upadek Babilonuwydana w 2022 roku przez Square Enix. Była to pierwsza próba PlatinumGames stworzenia gry typu live-service, w jaskrawym kontraście do Zgoda tworzone przez weteranów z Bungie i Activision, którzy przyczynili się do powstania PrzeznaczenieDane SteamDB ujawniają, że Upadek Babilonu osiągnęła szczyt na poziomie 1188 graczy w momencie i dniu premiery, w marcu 2022 r. W maju tego roku liczba graczy całkowicie się załamała. Upadek Babilonu była również rekordową stratą dla Square Enix. Jej porażka była niezwykła nawet wśród gier z usługami na żywo, które, jak wiadomo, kończą się, gdy fani tracą zainteresowanie, ale dopiero po przyzwoitym czasie, gdy firma produkująca gry byłaby w stanie osiągnąć niezły zysk, jeśli nie większy.
PRZECZYTAJ TAKŻE Założyciel Arkane i WolfEye Studios zapowiada, że kolejny projekt będzie podobny do Dishonored i Prey
Prawdę mówiąc, mało prawdopodobne jest, abyśmy ustalili, które gry są najgorzej działające w historii, przynajmniej publicznie. Branża będzie trzymać te liczby blisko siebie. Możliwe jest również, że są jeszcze większe porażki, o których nigdy się nie dowiemy, po prostu dlatego, że nikt nie zapisał tych liczb dla zachowania.
Zgoda jest w niefortunnej sytuacji, aby wydać ją w czasie, gdy są publicznie dostępne dane, które możemy obserwować i rejestrować dla potomności. Sony nie udostępni swoich graczy PlayStation 5 i liczby kupujących, ale jasne jest, że gdyby mieli dane potwierdzające jego sukces, zachwalaliby go.
PlatinumGames miało szczęście, że podczas tworzenia miało w zanadrzu inne projekty Upadek Babilonu. Bayonetta3który sprzedał się w milionie egzemplarzy na całym świecie, okazał się najbardziej udanym tytułem w swojej serii. Możemy tylko życzyć, aby Firewalk Studios wyszło z tego z podobnie korzystną przyszłością. Jednak intencje i plany Sony są w tym względzie niejasne.
PRZECZYTAJ TAKŻE Borderlands 4 Teaser Trailer pokazany na Gamescom 2024
Firma przeszła poważną reorganizację PlayStation w lutym ubiegłego roku, co doprowadziło do zwolnień 900 pracowników. W zeszłym miesiącu ogłosili reorganizację Bungie, w ramach której zwolniono ponad 200 pracowników. Bungie miało korzystne klauzule w umowie z Sony, które pozwalały im na pewien stopień niezależności, zanim nie osiągnęli swoich celów. Firewalk Studios, o ile nam wiadomo, nie ma nawet takiej korzyści.
Przyszłość jest z pewnością niepewna Zgoda i jego studio Firewalk. Nie wiemy, czy jest wystarczająco dużo graczy, aby uzasadnić kontynuowanie zaplanowanego harmonogramu filmów i treści dla gry. Być może Sony mogłoby zabrać Firewalk do pracy nad innymi nadchodzącymi projektami usług na żywo. Być może mogliby nawet zostać przydzieleni do pracy ze swoimi byłymi kolegami z Przeznaczenie 2 Lub Maraton. Na razie kierownictwo Sony nie ujawniło swoich odczuć w tej sprawie. Życzymy wszystkiego najlepszego Firewalk Studios i ich pracownikom.