Wprowadzono nowe zasady, których muszą przestrzegać programiści.
Czy jesteś fanem karnetów sezonowych? Czasami mogą oferować dużą wartość i zapewniać nową, ekscytującą zawartość do Twoich ulubionych gier. Czasami jednak nie wiemy, w co się pakujemy. Inwestujesz w przyszłą zawartość gry i masz nadzieję, że cokolwiek wyjdzie, spełni Twoje oczekiwania. Teraz Valve stara się zapewnić większą przejrzystość, jeśli chodzi o przepustki sezonowe na Steamie.
Steam jest gigantem na rynku cyfrowym, więc ta nowa zmiana jest bardzo zauważalna. Dziękuję ludziom z o GryRadardzisiaj dowiadujemy się o nowej polityce. Polityka ta dotyczy karnetów sezonowych i zapewnienia, że konsumenci wiedzą, za co płacą i kiedy będą mogli uzyskać DLC. Na początek wygląda na to, że programiści będą musieli przygotować się na wyjaśnienie, co DLC zapewni w każdej przepustce sezonowej.
Steam zauważa, że te nowe wytyczne wymuszą na deweloperach podanie podstawowego opisu zawartości zawartej w każdym DLC. Chociaż programiści nie muszą ujawniać wszystkiego, istotne szczegóły i tak zostaną ujawnione, takie jak to, czy gracz znajdzie nowy obszar do odkrycia, broń czy wrogów. To powinno zachować część tajemnicy dotyczącej zawartości DLC, a jednocześnie dać graczom lepsze pojęcie o tym, co otrzymają.
Dodatkowo zauważono, że każde DLC wymaga okna uruchamiania. To jest oczekiwane okno premiery DLC, a nie konkretna data premiery. Valve zdaje sobie sprawę, że czasami rozwój nie zawsze przebiega zgodnie z planem i zdarzają się opóźnienia. W takim przypadku istnieje jednorazowa opcja opóźnienia DLC o trzy miesiące od pierwotnie planowanej premiery. O wszelkie dalsze opóźnienia należy zwracać się bezpośrednio do Valve.
Oczywiście pojawiają się powiadomienia, że klienci mogą otrzymać zwrot pieniędzy w przypadku anulowania subskrypcji lub jeśli zawartość nie zostanie udostępniona po upływie roku. To przynajmniej ochroni graczy przed, miejmy nadzieję, wyrzutami sumienia kupującego. Całą politykę dotyczącą karnetów sezonowych możesz przeczytać tutaj.