Spis treści[Hide][Show]
Odkąd Uliczny wojownik 2, gracze rzucali pociskami jak nikt inny. Oczywiście trwa to aż do końca Uliczny wojownik 6i chociaż często jest to uważane za spam, postacie z dobrymi pociskami używają ich nie bez powodu – jest to podstawowy aspekt ich projektu.
Kiedy płynie sól, łatwo zapomnieć, że pociski nie są zepsute, po prostu nie zarządzasz nimi skutecznie. Każda postać w grze ma sposób na pokonywanie pocisków i od ciebie zależy, czy wykorzystasz te opcje, aby zmniejszyć dystans i wywrzeć na nich presję, by odważyły się rzucić w twoją stronę 7000 Sonic Booms. Ten przewodnik przeprowadzi Cię przez najlepsze opcje.
Więcej zawartości Street Fighter 6:
Arcade Stick, Hitbox czy kontroler? | Najlepsze współczesne postacie kontrolne | Najlepsze postacie dla początkujących | Najlepsze prezenty dla postaci | Najlepsze kody receptur postaci | Jak zdobyć bilety na nurkowanie | Objaśnienie czasu nacisku | Jak grać w ostateczną walkę
Czym są pociski w Street Fighter 6
Pociski to ataki, które przemieszczają się po ekranie i nie są przyczepiane do postaci używającej tego ataku. Są to zazwyczaj kule ognia i mają tendencję do poruszania się z różnymi prędkościami. Nie tylko to, ale mogą również przemieszczać się na różne odległości w zależności od postaci i przycisku naciśniętego podczas ich wyrzucania.
Niektóre pociski są lepsze od innych. Hadouken Ryu i Kena jest bardzo silny, podczas gdy Kikoken Chun-Li jest znacznie mniej przydatny. Ogólnie rzecz biorąc, im częściej widzisz pocisk używany, tym lepiej. Przebiegłość i JP są znani z wyrzucania nieskończonych strumieni pocisków, więc warto nauczyć się, jak sobie z nimi radzić.
Jak przeciwdziałać pociskom w Street Fighter 6
Masz wiele możliwości, jeśli chodzi o kontrowanie pocisków w Street Fighter 6, jednak nie każda postać jest równa. Chociaż istnieje kilka uniwersalnych technik, których można użyć, pamiętaj, aby poeksperymentować z wybraną postacią, aby zobaczyć, jaki jest jej unikalny licznik i jak go używać. Na przykład E. Honda ma zbroję pociskową na swoim OD Sumo Headbutt.
Bloking
Jak to zwykle bywa, blokowanie pocisków zwykle dobrze sobie radzi, jeśli chodzi o zapobieganie zranieniu cię przez pociski. Jest to najłatwiejszy sposób radzenia sobie z nimi, ale jest to również sposób, którego nie chcesz nadużywać. Street Fighter 6 nie ma uszkodzeń chipów, jednak za każdym razem, gdy blokujesz atak, tracisz trochę Drive Gauge. Jeśli zablokujesz każdy rzucony w twoją stronę pocisk, przejdziesz w stan wypalenia.
Blokowanie powinno być zatem stosowane oszczędnie. Zawsze lepiej jest blokować niż otrzymywać obrażenia, ale rozważ inne opcje, zamiast za każdym razem uderzać w gardę.
Skoki
Większość pocisków porusza się po ekranie w poziomie, co sprawia, że ruch w pionie jest oczywistą kontrą. Jeśli ktoś wyrzuci pocisk, przeskocz nad nim. Możesz skoczyć do przodu, co pomaga zmniejszyć lukę między tobą a przeciwnikiem, lub możesz wykonać neutralny skok, aby usunąć pocisk bez poruszania się. Oba mają mocne i słabe strony.
Skakanie w stronę przeciwnika wywiera na niego presję, co utrudnia mu bezpieczne rzucanie pocisków. Im bliżej jesteś, tym mniej są bezpieczne. Jednak wadą jest to, że wiele postaci ma liczniki do wskoczenia. Na przykład Guile ma Flash Kick, który ukarze cię za każdym razem, gdy spróbujesz podskoczyć zbyt blisko Guile’a. Nie tylko to, ale te liczniki odrzucą cię, co spowoduje ponowne uruchomienie całego tańca pocisku od zera.
Neutralny skok jest w większości bezpieczny. Pod warunkiem, że możesz zmierzyć czas skoku, możesz usunąć pocisk, a ponieważ prawdopodobnie jesteś zbyt daleko, aby przeciwstawić się przeciwlotowi, powinieneś być bezpieczny. Minusem jest to, że nie poczyniłeś żadnych postępów w stosunku do przeciwnika. Trochę opóźniłeś grę. i uniknął uszkodzeń. Robienie tego ma zalety, ale w końcu będziesz chciał się zbliżyć.
Pociski
Jeśli twoja postać ma pocisk, wyrzucenie go anuluje jego pocisk. Mało tego, jeśli twoja postać ma dostęp do lepszego pocisku, możesz właściwie ukarać ją za próbę walki z tobą na odległość. Na przykład Ryu może doładować swój Hadoken, pozwalając mu trafić dwa razy. Spowoduje to zniszczenie każdego pojedynczego pocisku i nadal będzie uderzać przeciwnika. To świetny sposób na wywarcie presji na postaci walczącej na dystans.
Twój pocisk też mógłby być szybszy. Może wyjść szybciej i szybciej się zregenerować, co pozwoli ci powoli przesuwać równowagę sił na swoją korzyść. Chun-li raczej nie wygra walki z JP na odległość, więc nie próbuj tego.
Wpływ napędu
Drive Impact jest przydatne, ponieważ ma zbroję i kontruje przeciwnika, jeśli nadal znajduje się w animacji ataku. To czyni go całkiem przydatnym, jeśli chodzi o kontrowanie pocisków – choć ma pewne wady. Największy jest jego krótki zasięg. Jeśli nie jesteś wystarczająco blisko, to niewiele da, poza zatankowaniem uderzenia.
Nie tylko to, ale jeśli twój przeciwnik szybko się regeneruje, może skontrować twój Drive Impact własnym, co jest niszczące dla twojego paska zdrowia. Może to być świetne narzędzie, ale trzeba go używać ostrożnie.
Pancerz I Odporność
Każdy atak Pancerzem jest wspaniały przeciwko pociskom. Na przykład Marisa może naładować potężny cios, który ma duży zasięg i pochłonie pojedyncze trafienie. Jeśli ktoś rzuca podstawowym Bumem Dźwiękowym w swoim zasięgu, możesz go uderzyć atakiem pancernym. E. Honda jest jedną z najlepszych postaci do karania spamu pociskami, ponieważ ma szybko poruszającą się lukę, która jest odporna na pociski. Rzucasz jedną w Hondę na środkowym ekranie i zostajesz zniszczony.
Wiele postaci ma dostęp do czegoś takiego – czy to pancerza, czy zwykłej odporności. Cammy ma tylną pięść, Chun-Li może się wślizgnąć itp. Poznaj swoją postać i znajdź rozwiązanie problemu.
Należy pamiętać, że wiele superzdolności jest odpornych na ataki i pociski. Wykorzystanie ich do ukarania spamera może być świetnym sposobem na bardzo szybkie zadanie dużych szkód.
Prowadź Parry’ego
Skromny blok już omówiliśmy, ale są inne rozwiązania. Drive Parry jest jednym z najlepszych. Tam, gdzie Blok każe ci odnieść obrażenia do wskaźnika jazdy, Parry przywraca. Jeśli przeciwnik spamuje pociskami, Sparuj je. Spowoduje to zatrzymanie gry, ponieważ twój przeciwnik nie może wyrządzić ci żadnych znaczących szkód ani nie może zaszkodzić twoim zasobom. Parry wyłącza postacie, takie jak Guile, i zmusza go do dalszego spamowania bezskutecznie lub do walki z tobą w zwarciu.
Jednak Drive Parry jest bardzo słaby w stosunku do Rzutów. Jeśli jesteś blisko przeciwnika, nie ryzykuj parowania, ponieważ mógłby wejść i złapać cię, co nie jest idealne.
Powoli I Ostrożnie
Naszą przedostatnią wskazówką jest, aby robić to powoli. Pociski stawiają cię w tyle i musisz sobie z tym poradzić. Nie możesz się spieszyć z tymi rzeczami i nie możesz po prostu skakać w ich kierunku. Chcesz przejść do przodu, przykucnąć, zablokować/sparować, a następnie poruszyć się jeszcze trochę. Powtórz to, a zbliżysz się do przeciwnika i zostanie on zmuszony do zrobienia czegoś innego. Kiedy to zrobią, możesz wykorzystać mocne strony swojej postaci w walce wręcz i postawić ją na tylnej stopie.
Nie spiesz się, nie odnoś niepotrzebnych obrażeń i wejdź tam.
Ostateczna sztuczka
Wreszcie, nie stosuj tylko jednej metody podejścia. Polegasz na tym, że twój przeciwnik robi te same rzeczy w kółko, więc możesz je przeczytać i wejść. Nie chcesz, żeby cię czytał i przewidywał twoje podejście. Każda metoda wejścia ma swoje wady, a jeśli zawsze robisz to samo, przeciwnik cię złapie i ukarze. Nie pozwól, aby tak się stało. Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia, aby wejść i zdobyć tę wygraną.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Street Fighter 6. Pamiętaj, aby sprawdzić nasze inne listy i przewodniki, aby uzyskać więcej treści Street Fighter.