W jakiś sposób EA Origin powróciło.
Goichi Suda, znany również jako Suda51, rzucił światło na to, co się dzieje Cienie potępionychbardzo późne ponowne wydanie i perspektywa nakręcenia kontynuacji.
Studio Suda51, Grasshopper Manufacture, jest tak eklektyczną firmą gier, jak to tylko możliwe. Ich gry nie odnoszą szczególnych sukcesów finansowych ani nie są szczególnie chwalone przez krytyków, ale mają oddanych fanów. Nie chodzi o to, że Suda51 jest szczególnie dobry lub zły w projektowaniu gier, ale ma wyjątkowy głos, który zapewnił mu tych fanów.
Gry takie jak Cienie potępionych, Piła łańcuchowa Lollipop, Zabójca nie żyjeI Bez bohaterstwawszystkie pochodzą z siódmej generacji konsol do gier wideo i wszystkie mają wspólne elementy, które wydają się być powiązane z duchem epoki tej generacji. Można dostrzec inspirację takimi postaciami jak John Woo, Quentin Tarantino i Takashi Miike.
PRZECZYTAJ TAKŻE Reżyser Arkane Lyon ubolewa nad zamknięciem swojego partnera, firmy VFX Axis Studios
W tym samym czasie gry te zaczęły pojawiać się mniej więcej w tym samym czasie, gdy inne firmy produkujące gry zaczęły opracowywać bardziej zaawansowane systemy projektowania gier, takie jak rozległe otwarte światy Assassin’s Creedlub trudność budowania społeczności w pierwszych grach Soulslike. Te pomysły na grę okazały się wystarczająco popularne, aby udoskonalać je w sequelach, a inne gry tego typu rozwijały je dalej.
Dlatego właśnie, gdy gra typu Suda51, taka jak Poszukiwany: Martwy wydany w zeszłym roku, recenzenci określili go jako przestarzały. Ale Poszukiwany: Martwy ma bazę fanów i oddaną bazę fanów Cienie potępionych przetrwał do dziś.
W nowym wywiadzie dla Gematsu Suda51 ujawnił kilka zaskakujących szczegółów na temat tego, dlaczego minęło ponad dziesięć lat, zanim Cienie Potępionych: Hella Remastered wyjść. Powiedział:
PRZECZYTAJ TAKŻE Aktualizacja 7 do Baldur's Gate 3 została opóźniona – ale jest też pozytywna strona
„Shadows of the Damned było naszą własnością intelektualną i rozmawialiśmy z Electronic Arts o zrobieniu zremasterowanej wersji jakieś siedem lub osiem lat temu. Ale Electronic Arts miało wówczas prawa wydawnicze i powiedziano nam, że jeśli zrobimy zremasterowaną wersję, to będzie musiała zostać wydana na Origin.
Po dołączeniu do NetEase Group ponownie rozmawialiśmy z Electronic Arts i ponieważ wyłączność Origin nie była już problemem, powiedzieli nam, że możemy iść naprzód i zrobić to, jak chcemy. Chcieliśmy zrobić wersję zremasterowaną od dawna, więc teraz, gdy w końcu mogliśmy, zrobiliśmy to”.
W jakiś sposób zaangażowane było EA Origin, ale tak naprawdę Grasshopper Manufacture prawdopodobnie po prostu czekało na zakończenie umowy wydawniczej z EA na tę grę. Jeśli chodzi o sequel, Suda51 jest bardziej bezpośredni w kwestii tego, co by było potrzebne:
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: PlayStation zakończyło przejmowanie Bungie, Hermen Hulst będzie odpowiedzialny
„Jeśli remaster sprzeda się wystarczająco dobrze i jeśli okaże się, że wystarczająco dużo osób go chce, to z pewnością rozważymy możliwość kontynuacji serii w przyszłości”.
Brzmi to tak, jakby Suda51 był zadowolony, że w ogóle udało mu się przywrócić grę do sklepów. Żeby być uczciwym, Suda51 pracuje teraz nad jeszcze nowszym tytułem w Hotel Barcelonai może mieć inne niezapowiedziane projekty w toku. Podobnie jak Cienie potępionychstarzy fani, prawdopodobnie czekają, aby zobaczyć, czy Cienie Potępionych: Hella Remastered będzie czymś więcej niż tylko kolejną retro-reedycją.