Odrzuć te mutanty jak gluty!
Fani survival horrorów będą mieli swój wybór gier, ponieważ ogłoszono kilka tytułów z tego gatunku. Z nadchodzącym Martwa przestrzeń remake w drodze, fani mogą się zastanawiać, gdzie inny projekt Glena Schofielda, Protokół z Kallisto, pasuje do potworów zombie w składzie kosmicznym. Są oczywiste podobieństwa między tymi dwiema grami, więc czy nowy tytuł ma szansę? Gracze, którzy mieli okazję zagrać w praktyczne wersje demonstracyjne gry, twierdzą, że tak, głównie ze względu na system walki.
Protokół z Kallisto posiada wszystkie cechy kosmicznej gry survival horror. Wcielasz się w Jacoba Lee, więźnia o zaostrzonym rygorze w więzieniu Black Iron na księżycu Jowisza, Kallisto. Kiedy więźniowie zaczynają mutować w przerażające potwory z poważnymi problemami z agresją, czas na odejście Jacoba. Kosmiczny horror ma tę wyjątkową konfigurację bycia wrogim wewnątrz i na zewnątrz. Jacob nie może zostać w więzieniu ze wszystkimi potworami i nie może po prostu wybiec na zewnątrz na zamarznięte pustkowia księżyca w kosmosie bez planu ucieczki. Istnieje również dodatkowe napięcie związane z poruszaniem się po wnętrznościach więzienia, które było również używane jako tajne laboratorium, podczas gdy potwory mogą wyskoczyć znikąd w każdej chwili. Jeśli chodzi o te elementy, Protokół z Kallisto jest na równym poziomie z innymi grami typu survival horror, takimi jak Martwa przestrzeń.
To, co może wyróżnić grę, to system walki, który zmusza graczy do zbliżania się do mutantów. Aby zmierzyć się z jednym lub większą liczbą mutantów, gracze muszą używać połączenia walki wręcz i strzelania na odległość. Chociaż mutanty nie atakują cię nieustannie falami, natknięcie się na więcej niż jednego w wąskich korytarzach lub zatłoczonych lądowaniach może sprawić, że sytuacja stanie się naprawdę szybka.
Chociaż może być kuszące, aby pospieszyć się z huśtawką, mutanty są zbyt trudne do zabicia w ten sposób. Samo strzelanie też nie wchodzi w grę, ponieważ amunicja w grze jest bardzo ograniczona. Według ludzi, którzy grali w niektóre z rozszerzonych wersji demonstracyjnych, najlepszą taktyką jest zwabienie mutantów, aby przyszli do ciebie w ataku. W zwarciu zaatakuj i zadaj jak najwięcej ciosów, a gdy brakuje im niektórych kończyn, cofnij się i strzelaj w ich słabe punkty. Szczególnie dobrze można to zrobić za pomocą kontrolera PlayStation.
W poniższym filmie Aaron Bayne opisał doświadczenie korzystania z kontrolera na swoją korzyść podczas 90-minutowej demonstracji. Używając lewego drążka analogowego, aby „unikać i tkać jak bokser”, był w stanie uniknąć ciosów, zanim użył prawego drążka analogowego do kontrolowania naelektryzowanej pałeczki, aby odpowiedzieć podczas otwarcia. Powiedział, że dzięki temu walka jest gładka i satysfakcjonująca, kiedy już to opanuje.
Taka walka może być prowadzona tylko z jednym wrogiem na raz, więc kontrola tłumu jest niezbędna, gdy obecny jest więcej niż jeden mutant. Na szczęście masz bardzo fajne urządzenie do wykorzystania na tym froncie. Rękawica grawitacyjna zwana GRP służy do podnoszenia i odrzucania wrogów w celu kontroli tłumu. Możesz także użyć go, aby szybciej sprowadzać do siebie wrogów lub przedmioty i kontrolować przebieg walki. Szczerze mówiąc, wygląda to na najbardziej zabawne.
Protokół z Kallisto stał się złoty i trafi do fanów 2 grudnia 2022 roku. Choć gra wygląda fantastycznie pod względem estetycznym i mechanicznym, nie jest stworzona tylko dla technologii nowej generacji. Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S. Przygotuj się na walkę z koszmarnym więzieniem!
Źródło