Więc mówisz mi, że jest szansa?
Z wyjątkiem bardzo opóźnionego portu Nier Automaty z PS4 na Xbox One, port, który zajęło kilka lat, zanim został zrealizowany, minęło sześć lat od premiery gry PlatinumGames na platformę Xbox, a nawet wtedy tytuł ten był Wojownicze Żółwie Ninja: Mutanty na Manhattanie, gra na licencji Activision, która została uruchomiona na wszystkich platformach. Z tymi licencjonowanymi grami Activison musisz cofnąć się do 2013 roku i premiery wydanej przez Konami gry na konsolę Xbox 360, Metal Gear Rising: Zemsta znaleźć grę, którą Platinum opracowało na platformę Xbox. To był punkt frustracji dla graczy Xbox, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jedyny tytuł, który współpracowali z Xbox, aby wypuścić, był skazany na zagładę Skalowany. Andy Robinson z VGC zdobył kilka punktów z nowym CBO PlatinumGames Takao Yamane wraz z CEO PlatinumGames Atsushi Inabą i wiceprezesem Hideki Kamiyą, aby zadać trudne pytania dotyczące dewelopera i jego relacji z platformą. Może powinniśmy mieć więcej nadziei na wieloplatformową przyszłość prac PlatinumGames w oparciu o ich odpowiedzi?
Pierwsze pytanie w tej sprawie sprawiło, że Robinson zapytał trio o ostatnie pięć gier, które rozpoczęli poNier będąc niedostępnym na platformach Xbox, Inaba odpowiedział: „Jesteśmy programistą, więc tak naprawdę nie mamy żadnego wyboru, na jakich platformach zamierzamy wydać nasze gry. Tworzymy grę dla wydawcy, a wydawca w zasadzie trzyma całą strategię platformy w swoich rękach. Tak naprawdę nie możemy nic powiedzieć, wszystko zależy od wydawcy. Ale osobiście Xbox to bardzo ważna platforma sprzętowa, która rozwija się i zdecydowanie chcemy, aby Xbox był w naszych oczach w przyszłości dla naszych tytułów. Chcemy wydawać nasze tytuły na jak największą liczbę platform, posuwając się naprzód, więc zdecydowanie mamy na myśli Xbox”.
Następnie Robinson zapytał deweloperów, dlaczego niektóre z ich najnowszych, niezależnie opublikowanych wydań, Wspaniały 101 Remasteredoraz grzebień słońca, nie zostały wydane na platformach Xbox, ponieważ nie miały żadnego wpływu zewnętrznego wydawcy. Na to znowu Inaba odpowiedział, mówiąc: „Powodem jest po prostu to, że nie zdążyliśmy na czas, ponieważ nie mieliśmy wystarczająco dużo rąk na pokładzie. W zasadzie byliśmy zbyt zajęci, aby włączyć Xbox do naszej obsługi platformy. To prawie wszystko. Nie było żadnych problemów ze sprzętem Xboksa – tak nie było. I nie chodziło o to, że wierzyliśmy, że nie sprzedamy żadnych kopii na Xboksie ani niczego podobnego. Kiedy zaczęliśmy przyglądać się wsparciu dla naszej platformy, po prostu nie mieliśmy wystarczająco dużo rąk do pracy, zarówno przy opracowywaniu, jak i publikowaniu, aby opracowywać tytuły, wydawać tytuły, a także samodzielnie publikować na osi czasu na Xbox. Niestety nie mogliśmy umieścić go na naszej liście dla platform, na których chcieliśmy wydać gry.”
Wreszcie Robinson zapytał o perspektywę przyszłych gier, Bagneta 3 wykluczone, biorąc pod uwagę, że był częściowo finansowany przez Nintendo, trafiając do graczy Xbox. Inaba podsumował tę część wywiadu, mówiąc: „Nasza strategia platformowa polega w zasadzie na objęciu jak największej liczby platform i atakowaniu ze wszystkich stron. O tym właśnie teraz myślimy. Ponieważ Yamane-san przewodził naszym wysiłkom wydawniczym w PlatinumGames, jesteśmy otwarci na wiele różnych możliwości na różnych platformach. Tak więc współpraca z Microsoftem w celu umieszczania zawartości na Xbox jest zdecydowanie czymś, na co jesteśmy otwarci. Nie negujemy żadnych możliwości. Jesteśmy otwarci na wszystkie możliwości, niezależnie od tego, czy dotyczy to wszystkich innych pierwszych stron, czy rozmawiamy z Sony, Microsoftem, czy kimkolwiek innym, kto się do nas zgłosi, mówiąc, że chce ekskluzywnych treści na swojej platformie, zdecydowanie jesteśmy również otwarci na te dyskusje. Cieszymy się, że nasze treści są dostępne na jak największej liczbie platform”.
Tak więc chociaż rozmowa nie daje nam ostatecznego potwierdzenia, że przyszłe gry będą dostępne na konsolach Xbox, jest prawdopodobnie więcej nadziei niż kiedykolwiek wcześniej. Połącz to z faktem, że komunikaty zarówno PlatinumGames, jak i Xbox zmieniły się w ostatnich miesiącach związanych z przyszłością Skalowanyi być może fani Xbox powinni zacząć się spodziewać kolejnych prac PlatinumGames w przyszłości.
Źródło