Wygląda na to, że Take-Two wykorzystuje luki prawne, więc nie chcą o tym rozmawiać.
Take-Two Interactive potwierdziło, że kontynuuje rozwój Program kosmiczny Kerbala 2nie odpowiadając jednak na pogłoski o zamknięciu dwóch studiów.
Jak donosi Video Games Chronicle, Jason Schreier twierdzi, że restrukturyzacja firmy po przejęciu Gearbox Studios wpłynie na dwa małe studia działające pod marką Private Division. Roll7, który zasłynął na OlliOli gry i ostatnio wydane Rollerdromi Intercept Games, którzy opracowują Program kosmiczny Kerbala 2zostanie zamknięta z powodu restrukturyzacji.
W tej sytuacji Roll7 mógł być prawdziwą ofiarą decyzji Take-Two. Podczas gdy ich OlliOli gry były dobrze oceniane, co pozwoliło im awansować do AA Rollerdrom wydaje się, że był to sukces. Oni tweetował o przekroczeniu progu 1 miliona graczy 20 marca.
CZYTAJ TAKŻE Gameloft daje graczom Disneya Speedstorm ostatnią szansę na zdobycie przepustki sezonowej za darmo
Z drugiej strony Intercept Games ma jeszcze bardziej chaotyczną historię z Take-Two. Pierwotnie, Program kosmiczny Kerbala 2 było tworzone przez Star Theory Games, ale zerwanie ich relacji z Take-Two doprowadziło do ich zastąpienia przez Intercept Games. I tu wracamy do Jasona Schreiera.
Według Schreiera Take-Two zaoferowało zakup Star Theory Games, ale ich właścicielom nie spodobały się warunki umowy. Odpowiedzią Take-Two było uruchomienie Intercept Games, a następnie wyłudzenie personelu od Star Theory Games. Star Theory Games zostało następnie zamknięte, gdy nie mogło znaleźć nowych projektów.
Teraz GameDeveloper donosi o oświadczeniu Take-Two w sprawie tego raportu. Oni powiedzieli:
CZYTAJ TAKŻE Remake Final Fantasy VII, część 3, spodziewany w 2027 roku
„16 kwietnia Take-Two ogłosiło program redukcji kosztów mający na celu identyfikację efektywności w całej swojej działalności i poprawę profilu marży Spółki, przy jednoczesnym inwestowaniu na rzecz wzrostu. W ramach tych działań Spółka racjonalizuje swoje portfolio i eliminuje kilka projektów w fazie rozwoju oraz usprawnia strukturę organizacyjną, co wyeliminuje zatrudnienie i zmniejszy przyszłe potrzeby kadrowe. Spółka nie podaje dodatkowych szczegółów na temat tego programu.
18 kwietnia Private Division z sukcesem wypuściło Moon Studio No Rest for the Wicked. Wytwórnia kontynuuje aktualizacje Kerbal Space Program 2 i planuje wydanie gry Tales of the Shire: A The Lord of the Rings autorstwa Wētā Workshop Game Studio w drugiej połowie 2024 roku.
CZYTAJ TAKŻE Activision ponownie zablokowało 27 000 oszustów w Call of Duty
Wygląda na to, że Take-Two skorzystało z przepisów prawnych na tyle, aby uniknąć konieczności potwierdzania zamknięcia studiów. GameDeveloper potwierdził również, że Take-Two zwalnia 70 osób z Seattle, czyli lokalizacji Intercept Games. Take-Two złożyło zawiadomienie WARN potwierdzające plany zwolnienia personelu z 60-dniowym wyprzedzeniem, zgodnie z lokalnymi przepisami, ale znowu zorientowali się, że nie muszą podawać nazw studiów.
Mimo braku oficjalnego potwierdzenia, można śmiało założyć, że zamknięcia te są prawdziwe. GameRanx życzy odchodzącym pracownikom Take-Two wszystkiego najlepszego i ma nadzieję, że w najbliższej przyszłości uda im się ponownie znaleźć zatrudnienie w branży gier wideo.
Powiązany