The Game Awards w ten czwartek było wielkim wydarzeniem dla wielu gier, zarówno AAA, jak i opracowanych niezależnie, ale dla niektórych był to jeszcze większy pokaz niż dla innych. Benji-Sales, popularny analityk gier wideo na Twitterze, gorączkowo zestawiał dane liczbowe na podstawie liczby wyświetleń różnych zwiastunów – wszystko dla gier, które zostały pokazane lub zadebiutowały podczas The Game Awards. Na podstawie dane, które przedstawił Benji-Saleswygląda na to, że niektóre gry zostaną przyjęte przez niezwykle dużą liczbę graczy, gdy zostaną ostatecznie wprowadzone na rynek, podczas gdy inne mogą nie uzyskać takiego poziomu zainteresowania konsumentów, na jaki liczyli ich twórcy i/lub wydawcy.
Po pierwsze, metoda kryjąca się za szaleństwem. Benji-Sales przedstawił kryteria leżące u podstaw jego pracy, mówiąc: „Metodologia – skompilowano wszystkie przesłane zwiastuny (bez filmów z reakcjami lub filmów z podziałem) o co najmniej 30 000 wyświetleń”. Przepraszam mniejszych YouTuberów i influencerów, jesteście (w najmilszy możliwy sposób) statystycznie nieistotni.
Następnie wyniki i być może nie jest niespodzianką, że duże licencje i duże kontynuacje wypełniają listę kilkoma fajnymi atrakcjami po drodze. Dane udostępnione przez firmę Benji-Sales przedstawiają osiem najczęściej oglądanych gier według The Game Awards w oparciu o powyższe kryteria,
„Najpopularniejsze zwiastuny z The Game Awards na YouTube
• Gwiezdne Wojny Jedi: Survivor – 4,9m+
• Hades II – 2,4m+
• Opancerzony rdzeń VI – 2,2m+
• Legion samobójców – 2,1m+
• Strajk Śmierci 2 – 1,9m+
• Cyberpunk 2077: Widmowa Wolność – 1,6m+
• Diablo IV – 1,5m+
• Tekken 8 – 1,4m+”
Jak wskazano w danych, dwie duże licencje wykonują tutaj wiele prac, Gwiezdne Wojny Jedi: Survivor od EA i LucasArts ponad dwukrotnie zwiększyło liczbę kolejnych najlepszych wykonawców, a licencja Star Wars nadal działa na poziomie, którego inne franczyzy po prostu nie mogą. Legion samobójców od Rocksteady i Warner Bros również przyciągnął tłumy, ponownie udowadniając siłę licencji DC, zwłaszcza Batmana. Istnieje szereg gier, w których można się spodziewać, że wypadną dobrze, robiąc właśnie to Tekken 8, Diablo IV, Cyberpunka 2077’s Widmowa Wolność Rozszerzenie (niezła nagroda za wysiłek dla CD Projekt Red za naprawę podstawowej wersji gry) oraz Strajk Śmierci 2 wśród nich, podczas gdy istnieje wybór innych gier, które naprawdę przekroczyły oczekiwania z różnych powodów, Hades II jako następca jednego z najbardziej uznanych tytułów indie wszechczasów i Opancerzony rdzeń VI płynąc na fali sukcesu FromSoftware, którego kulminacją było Starszy Pierścień wygrywając grę roku na tym samym wydarzeniu tej samej nocy. Z mniej pozytywnej strony, gorąco oczekiwane gry, takie jak Final Fantasy XVI nie znalazł się w pierwszej ósemce, podobnie jak nowy adres IP, z którego pochodzi Bioszok twórca Ken Levine, Judasz.